Bukefalos 28 år!

Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså. Massage. :love: Det är ju tur att det känns gött efteråt för allting var verkligen inte gött idag. :p Hon hittade att smärtan i skulderbladen kommer från ländryggen och sätesmuskultaren och JÖSSES vad ont det gjorde där! Sådär så man inte vet vart man ska ta vägen-ont.

Ska tillbaka redan nästa vecka och då kör vi mer fokuserat ländrygg och ben. Ska bli... intressant. Kommer nog vilja dö minst tre gånger om under tiden men jag vet ju att det hjälper i längden.

Ojoj :eek: :p Jag skulle säkert också behöva det där men jag har aldrig varit på massage som gör sådär ont! Hon jag gick till ganska många gånger förut hjälpte mig visserligen att få bort muskelspänningar i axlar och skuldror men det var ganska lugnt och försiktigt liksom.
 
Jag känner mig lite småseg idag och har fått någon form av halsbränna känns det nästan som? Störande. Skulle ha gått på yoga ikväll men jag fick med mig 2 kg älgfärs från en klasskompis som hade bråttom in i frysen :D Så jag yogar lite hemma ikväll tänkte jag.
 
Ojoj :eek: :p Jag skulle säkert också behöva det där men jag har aldrig varit på massage som gör sådär ont! Hon jag gick till ganska många gånger förut hjälpte mig visserligen att få bort muskelspänningar i axlar och skuldror men det var ganska lugnt och försiktigt liksom.
Det är verkligen värt att gå på behanlingsmassage. :) Det gör ont för stunden men gör gott i längden! Jag brukar be om överlag avslappnande massage men behandling av vissa områden. Nästa gång blir det nog bara behandling. :nailbiting: Hehe. Sen gör det ju så himla ont för jag har såna otroliga spänningar och inflammationer. När hon masserat upp och avslutar brukar det redan kännas som mer skön massage fast hon tar i på samma sätt som i början.
 
Min plan för dagen var att försöka hinna iväg till paddocken idag istället, men vi råkade ut för en obehaglig händelse med en lastbil igår (den andra hästen blev minst lika rädd som min), och eftersom här blåser fruktansvärt mycket idag valde jag att stanna på marken. Vi var ute och gick istället i 40 minuter. Ville prova och se om den rundan var farbar (senaste gången innan sommarbetet låg det ett stort träd över stigen, och den är så liten att det inte är säkert att de skulle ha röjt bort det), men det var borta. Den rundan känns ganska lämplig dels om jag har bråttom, eller om jag ska jogga med henne (det hade jag verkligen tänkt prova, slå två flugor i en smäll), och det borde faktiskt gå. Idag hade jag bara ridstövlarna med mig, så vi fick nöja oss med att promenera.
 
Jag ramlade igen! :cry: Det är ju bara ett par veckor sedan jag gjorde det, vad händer..

Den här gången blev resultatet en väldig uppskrapad armbåge, ett lika uppskrapat knä, en hand som är uppskrapad på handtagen och ett par sönderslagna kostymbyxor. På väg till jobbet dessutom, så nu måste jag försöka sy ihop det fula hålet innan jag börjar..

Förövrigt är jag fortfarande sjuk. Det blev ett par ridpass under veckan men annars har jag tagit det så lugnt som möjligt för att bli frisk :(
 
Jag ramlade igen! :cry: Det är ju bara ett par veckor sedan jag gjorde det, vad händer..

Den här gången blev resultatet en väldig uppskrapad armbåge, ett lika uppskrapat knä, en hand som är uppskrapad på handtagen och ett par sönderslagna kostymbyxor. På väg till jobbet dessutom, så nu måste jag försöka sy ihop det fula hålet innan jag börjar..

Förövrigt är jag fortfarande sjuk. Det blev ett par ridpass under veckan men annars har jag tagit det så lugnt som möjligt för att bli frisk :(
Näe vad tråkigt! Hoppas du inte har allt för ont. Kram!
 
Jag diskuterade lite kost igår med massören och hon tipsade om ingefära. Läste på lite och det måste ju vara lite av en mirkelråvara? Kan inte vara fel att testa om det hjälper mot inflammationer och ledsen mage, så ingefärate är min nya kompis. :d Gjort på färsk ingefära, honung och citron. Perfekt tid på året för det då det bränner gött i halsen. :d
 
Hej förkylning nummer två på mindre än en månad! September är alltid en sjukmånad för mig, var precis samma sak både förra och förrförra året. Skruttseptember!
 
Hittills den här veckan följer jag mitt schema. Idag står det morgonpromenad och styrka på schemat så jag ska försöka få till lite styrka ikväll. Morgonpromenaden är redan avklarad :)

Trött som en gris i morse. MEN jag har ju slutat snooza (även fast det är jäkligt frestande varje morgon att göra det) så jag "studsade" upp 5.50 för hundpromenad :p Tur det är fredag så vi inte behöver ha klockan på ringning så tidigt i morgon.
 
Hittills den här veckan följer jag mitt schema. Idag står det morgonpromenad och styrka på schemat så jag ska försöka få till lite styrka ikväll. Morgonpromenaden är redan avklarad :)

Trött som en gris i morse. MEN jag har ju slutat snooza (även fast det är jäkligt frestande varje morgon att göra det) så jag "studsade" upp 5.50 för hundpromenad :p Tur det är fredag så vi inte behöver ha klockan på ringning så tidigt i morgon.
Hur gjorde du för att sluta snooza? :o Jag lyckades sluta för typ ett år sen, sen föll jag tillbaka en dag och sen dess snoozar jag alltid en kvart även om jag är pigg när jag vaknar :cautious:
 
Hur gjorde du för att sluta snooza? :o Jag lyckades sluta för typ ett år sen, sen föll jag tillbaka en dag och sen dess snoozar jag alltid en kvart även om jag är pigg när jag vaknar :cautious:

Hade jag snoozat bara en kvart så kanske jag inte hade brytt mig så mycket utan fortsatt :rofl: Jag snoozade minst en halvtimme, oftast mer, kunde bli en timme också.

Jag bara bestämde mig att nu jäklar får det vara bra! Jag stängde av snoozfunktionen på telefonen och la den på byrån istället för på nattduksbordet. Så jag måste gå upp för att stänga av och jag kan inte ignorera den heller för då tar nog maken ut skilsmässa eller så väcker jag barnen :p Så den ringer 5.50 på vardagar, jag går upp direkt (fortfarande sovandes...), stänger av den, tar med telefonen ut ur sovrummet till badrummet och börjar klä mig. Sen är jag vaken :)
Har inte snoozat på flera veckor nu. Är riktigt stolt över mig själv för jag har varit en elitsnoozare i många år :p
 
Här är en till som inte är helt hundra, även om det just nu bara känns som att jag har något i kroppen som inte bryter ut helt. Jag la mig tidigt igår och sov länge i morse och ska bara yoga lite lugnt och kanske ta en kort promenad i skogen lite senare. Hade planerat att plugga i skolan med en kompis men jag bestämde mig för att plugga hemma istället vilket jag är mycket nöjd med.
 
Hade jag snoozat bara en kvart så kanske jag inte hade brytt mig så mycket utan fortsatt :rofl: Jag snoozade minst en halvtimme, oftast mer, kunde bli en timme också.

Jag bara bestämde mig att nu jäklar får det vara bra! Jag stängde av snoozfunktionen på telefonen och la den på byrån istället för på nattduksbordet. Så jag måste gå upp för att stänga av och jag kan inte ignorera den heller för då tar nog maken ut skilsmässa eller så väcker jag barnen :p Så den ringer 5.50 på vardagar, jag går upp direkt (fortfarande sovandes...), stänger av den, tar med telefonen ut ur sovrummet till badrummet och börjar klä mig. Sen är jag vaken :)
Har inte snoozat på flera veckor nu. Är riktigt stolt över mig själv för jag har varit en elitsnoozare i många år :p
Haha, grejen är bara att den kvarten "dras av" på min gymtid på morgonen, så att jag hinner träna 30 min itstället för 45. Går alltid upp exakt 1 min innan jag verkligen måste för att hinna träna :p Jag får nog fan också ta och bestämma mig helt enkelt... ska prova din metod och hoppas att sambon inte behöver kasta ut mig :angel:
 
Haha, grejen är bara att den kvarten "dras av" på min gymtid på morgonen, så att jag hinner träna 30 min itstället för 45. Går alltid upp exakt 1 min innan jag verkligen måste för att hinna träna :p Jag får nog fan också ta och bestämma mig helt enkelt... ska prova din metod och hoppas att sambon inte behöver kasta ut mig :angel:

Med två barn som ska till dagis, hästar som ska fodras och en hund som ska ha en liten morgonpromenad innan jobbet så var jag tvungen att göra något åt mitt snoozande för att få bättre rutiner på morgonen. Jag ångrar mig varje morgon för att jag är så trött men bara jag tar mig ur sovrummet så vaknar jag till och livet känns bra igen :D

Jag har provat metoden att ha telefonen långt bort så jag gå ur sängen för att stänga av tidigare. Men då har jag gått och lagt mig igen :angel: Det som saknades då var nog det där jävlar anamma som jag kände nu. Man måste verkligen vilja för att man ska kunna ändra på sig.
 
Jodå, visst har jag något i kroppen. Under dagen har jag utvecklat rejält halsont :down: Typiskt. Men då hade magkänslan rätt igår - väldigt bra drag att åka hem tidigare igår och att stanna hemma idag. Mycket sömn och vila är det som gäller nu, och boosta kroppen med nyttig mat och lite superfoods som ingefära med mera.
 
Ryggont sätter stopp för styrketräningen ikväll :( Jag är så envis så jag hade vanligtvis ignorerar det och tränat ändå. Men jag börjar väl inse att jag inte är 20 längre och dödlig :p Kroppen behöver funka för att orka med mitt liv så att pressa genom ryggontet hade bara varit korkat. Få bli promenad med familjen istället och eventuellt longering av hästar beroende på hur ryggen känns.
 
Med två barn som ska till dagis, hästar som ska fodras och en hund som ska ha en liten morgonpromenad innan jobbet så var jag tvungen att göra något åt mitt snoozande för att få bättre rutiner på morgonen. Jag ångrar mig varje morgon för att jag är så trött men bara jag tar mig ur sovrummet så vaknar jag till och livet känns bra igen :D

Jag har provat metoden att ha telefonen långt bort så jag gå ur sängen för att stänga av tidigare. Men då har jag gått och lagt mig igen :angel: Det som saknades då var nog det där jävlar anamma som jag kände nu. Man måste verkligen vilja för att man ska kunna ändra på sig.
Jag känner igen mig i det sista stycket, har ett vagt minne av att jag har provat den metoden tidigare :o Du har så rätt, "bara" att bita i det sura äpplet och tvinga sig upp helt enkelt. Jag är för övrigt impad av hur du får vardagen att gå ihop med träning och allt när du även har barn och häst. Det ger mig hopp för framtiden och inte lika rädd för att skaffa barn :p
 
Jag känner igen mig i det sista stycket, har ett vagt minne av att jag har provat den metoden tidigare :o Du har så rätt, "bara" att bita i det sura äpplet och tvinga sig upp helt enkelt. Jag är för övrigt impad av hur du får vardagen att gå ihop med träning och allt när du även har barn och häst. Det ger mig hopp för framtiden och inte lika rädd för att skaffa barn :p

Har man en partner som förstår att hästarna är viktiga för en och att man kan tänka sig att sänka ambitionsnivån för att slipa stress och dåligt samvete så går det alla tiders :) Jag är en sån som vill ha allt, både barn och djur och rida regelbundet. Äldsta dottern är 4,5 år och yngsta 1,5 år och hittills har det inte varit några problem alls.
 
Igår var en bra dag. Promenad med familjen och lillponnyn,passade på att svänga in på en skogsstig med hästen då maken tog barnvagnen. Full fräs på ponnyn så det blev en del jogg.
Cyklade sen till posten i motvind i maxfart (bara 1,5km)sved dock rejält i låren. Innan fredagsmyset hann jag med ett rumpa och bicepspass på gymmet:love: perfekt fredag!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 306
Senast: Karamello30
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
89 694
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
70 425
Senast: Bexzor
·
Kropp & Själ Jahopp. Vi kör väl igen då. :D *** Bukes bästa tränings-, kost-, pepp- och välmåendetråd rullar vidare! Gamla och nya medlemmar är...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
74 147
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp