Beach 2017 del II

Tog mig lite sovmorgon i morse. Har sovit som en stock i natt :love:

Barnen äntligen på dagis idag igen. Dom hade bråttom in :D Men det blir kortdag då maken hämtar dom tidigare. Jag ska följa med min kompis och hämta ponnyn hon ska låna och som ska bo här. ska bli riktigt spännande! Hoppas mina pojkar funkar ihop med henne :nailbiting:

Idag kommer jag vara väldigt obeachig. Har tränat tre dagar hittills dem här veckan. Ska försöka få till ett löppass av något slag under helgen och core också :)
 
Ja en annan sitter ju på Max och ska äta hamburgare med pommes innan flygresan :D

...stabil start på den här tråden känner jag :rofl:
Äh, det är väl en jättebra start tycker jag! :D Om inte annat så lär vi ju i alla fall inte skrämma bort eventuella nya trådmedlemmar genom att framstå som värsta dunderpräktiga hälsohelgon, utan här är allt från hamburgare till choklad till spenatsmoothies välkommet!

P.S: Jag åt inte upp alla dadelbollarna! Bara hälften... Tur att vi inte är så många på mitt kontor :angel:
 
Äh, det är väl en jättebra start tycker jag! :D Om inte annat så lär vi ju i alla fall inte skrämma bort eventuella nya trådmedlemmar genom att framstå som värsta dunderpräktiga hälsohelgon, utan här är allt från hamburgare till choklad till spenatsmoothies välkommet!

P.S: Jag åt inte upp alla dadelbollarna! Bara hälften... Tur att vi inte är så många på mitt kontor :angel:

Alltså ärligt, jag tycker nog faktiskt det! Choklad är inte farligt, pommes frites är inte farligt. Man kan träna och gilla både chips och spenatsmoothies. Det tycker jag vi är rätt bra på att förmedla i tråden, namnet till trots :D
 
90 minuter ridning, check. Ponny hälsar att vatten är sjukt obehagligt och ville helst vända när stigen plötsligt försvann under vatten. Nej tack, tyckte jag, eftersom vi var nästan hemma då och rundan hade blivit ganska rejält mycket längre om vi gått samma väg tillbaka i det läget. ;)
 
På plats norröver. Somnade inte förrän ett och sov sen oroligt fram till halv åtta. Det är lite jobbigt att vara här, för farmor är inte som hon har varit :heart Tillvaron är långsam och oerhört snurrig. Men jag och pappa ska ut och springa i skogen i eftermiddag, man måste få komma ifrån och andas lite.
 
Jag är i Stockholm för att hälsa på en vän och hade en eftermiddag att fylla ut själv pga kom fram 11:45 och min vän slutar inte jobba förrns 16. Blev sugen på att träna så googlade "crossfit stockholm" och tog den som låg närmst stationen (650 m ifrån) och hörde av mig till dem. Tåget var i tid och jag var snabb så hann vara med på deras lunch-pass som startade 12 :up: Kom typ 2 min innan o ba "kan jag vara med på drop-in!?" :D
Först en styrkedel med knäböj. 4 arbetsset med 3-4 reps på 3 sek ner - 3 sek paus i bottenläget - explosivt upp. Repade sista på 50 kg vilket var tungt men gick bra :)
Sen var det "wod"-delen:
1000 m rodd
50 thrusters med 15 kg stång (frontböj + pressa stången över huvudet när man går upp)
30 burpees
For time, så bara så snabbt som möjligt. Tog mig typ 12 min tror jag, glömde kolla direkt jag var klar :)

Rodden var ok, gick inte ut så hårt, men 50 thrusters i ett svep var jobbigt!! Fick dela upp dem 20+10+10+10. Sen 30 burpees på det.. Delade upp dem i 10: or också. Jäkligt nöjd med mig själv dock att jag inte fuskade trots typ sist kvar (vi var ett litet gäng som startade 5 min efter de andra). Folk var jättesnälla o hejade på slutet med osv. Vill också berätta att Henrik Schyffert var på passet med haha!
Bra start på Stockholmshelgen! Nu kommer snart min vän o möter upp mig :bump:
 
Det är 14 (!!) grader ute! :laugh: Och idag var första gången på ca 2veckor som jag vaknade utan att behöva snyta mig det första jag gjorde! :p Snart slipper jag det nog helt och hållet! Underbara tanke!
Pålle gick ett bra cavalettipass imorse och så skrittade vi av ute!
Och jag har rastat hojen idag! :D
Nu ska jag vila och sen är det jobb hela helgen.. + lite gym + pålle + träningsmatch + kalas för moster.. :angel: :rofl: :up:
 
Wow, grymt jobbat @Trollunge! Känner jag mig själv rätt så hade det aldrig fallit mig in att gå och träna i ett sådant fall, jag hade nog mer sannolikt satt mig på ett café och läst och ätit kakor hela eftermiddagen, så det imponerar mig att du är "programmerad" så haha! Var får man tag på en sådan hjärna? :D
 
1,5 timme var vi ute, pappsen och jag! Först kanske 1,5 km jogg innan han skulle visa mig runt en bana han och min syrra sprang i höstas på ett lopp som kallas Utmaningen. När de sprang var det blött och lerigt, idag var det snö och skare, båda delarna visade sig ha sina utmaningar. Själva banan var 4 km men kändes som 10 :p Vi klättrade uppför berg, sjönk ner till knäna i skaren på myren, trasslade oss nedför skogsslänter och sprang bredvid superfina skidspår. Fick ju gå en hel del naturligtvis men ett rejält pass blev det. 1,5 km jogg tillbaka också. Fantastiskt väder :love:

Väl tillbaka åt jag en stor kanelbulle och det var så jäkla gott! :D
 
Det är ju ny månad imorgon, så jag passar på att sammanfatta min mars redan nu (inser att jag inte kommer röra mig mer idag :p). Mars har erbjudit tretton ridpass på en-två timmar gången, sex promenader med henne där några varit korta (p.g.a. jobb) på 20-25 minuter, andra runt en timme, fyra transportpromenader till och från stallet, en vända med cykeln och tror det blev två corepass till slut. Ridningen/hästrelaterad motion blev ett stort steg framåt än förra månaden, och dessutom har jag varit sjuk under månaden, hästen fick stå en helg på grund av sin hov och sen var det en vecka i början med vinterväglag igen. Så ja, jag är nöjd.

Det jag vill få in på bättre rutin inför april är att röra mig utanför stallet. Jag är ju inte stillasittande på jobbet för fem öre, så jag rör mig ju egentligen dagligen. Men det är förbaskat svårt när det regnar eller blåser att låta bli bilen när man ska lunchfodra. Coreträningen hade jag bra rutin på tills förkylningen däckade mig, och den har först nu riktigt släppt mig, så det ska jag också försöka bli bättre på.
 
Wow, grymt jobbat @Trollunge! Känner jag mig själv rätt så hade det aldrig fallit mig in att gå och träna i ett sådant fall, jag hade nog mer sannolikt satt mig på ett café och läst och ätit kakor hela eftermiddagen, så det imponerar mig att du är "programmerad" så haha! Var får man tag på en sådan hjärna? :D

Haha :D min syster ba "kan man göra så?" ang att gå o träna på ett nytt ställe bara sådär :p
 
Igår fick jag och en kompis bevis på att det kan vara typ ett träningspass att få på sig ett par tights. Jag hoppade och ålade och vickade för att hälla ner kroppen i ett par kompressionstights och min Fitbit registrerade över 300 steg. :rofl:

(OBS: Inget aprilskämt. :D )
 
Igår fick jag och en kompis bevis på att det kan vara typ ett träningspass att få på sig ett par tights. Jag hoppade och ålade och vickade för att hälla ner kroppen i ett par kompressionstights och min Fitbit registrerade över 300 steg. :rofl:

(OBS: Inget aprilskämt. :D )

:rofl::rofl:
 
Lugnt i hagen efter ponnyns ankomst igår :) Mina pojkar uppvaktade henne noga :p

Maken tog en tur på min häst efter frukost idag och nu väntar jag på min kompis för vi ska till Karlstad och kolla på en clinic med fyra av Sveriges toppryttare inom islandshäst när dom rider för huvudinstruktören för Hólar på Island :) Ska bli riktigt kul och gissar på rejäl inspirationsboost!

Ikväll ska vi greja ute och förhoppningsvis grilla till kvällsmat om vädret blir som det lovar :) Ingen träning idag heller alltså :D
 
Åh ny tråd! Då kanske jag kan försöka hänga med ordentligt denna gången! :p

6 veckor kvar tills jag är på beachen första gången detta året. Mycket taggad, men önskar ha en lite fittare kropp tills dess!

Åt pizza samt drack massa drinkar och åt chips och godis igår. Bra start på helgen. Jobbar dock resten, så den blir lugnare. :p

Blir dock resten av pizza nu till frukost/lunch, men planerar att springa en sväng idag. Ska jobba hela natten, så vore skönt att få någon träning gjord!
 
Jag gick igenom träningsdagboken för mars och räknade till hela 15 ordentliga träningspass denna månaden. Alltså drygt 3 pass per vecka, och mitt övergripande mål är 2-3 pass per vecka. Detta trots en jobbresa och en nöjesresa. Sjukt nöjd! Idag vilar jag och äter lyxhamburgare till lunch, men imorgon blir det träning igen. Förmodligen senare under eftermiddagen/kvällen dock; vi ska på 30-årsfest ikväll och jag räknar med att vara lite halvdöd sådär de första timmarna efter att jag vaknat imorgon... :angel:
 
Härligt med ny tråd! Jag hoppas att jag kommer att vara mer aktiv än jag varit på slutet i förra. Vi har varit sjuka (fick dotterns magsjuka i går kväll och kräktes (och det andra... :meh:) ca varannan timme tills halv fem i morse) och jag har haft riktiga skitdagar på jobbet rent ut sagt, så humöret är inte på topp. Maten är generellt ganska katastrofartad och jag har pga det och en massa godis gått upp drygt 2 pluffskilon - inte riktigt det jag önskade när jag ville gå upp. Jag är trött och rejält deppig, och då är det härligt att läsa i beachtråden och ta del av er träningsglädje. :love: Snart lyckas jag förhoppningsvis producera lite träning själv också.
 
Månaden startad med jobb idag. Jobbar till tre på lördagar, utan rast, så måste nästan mellanlanda hemma först och äta. Var nära att jag backade ur motion när klockan tickade iväg lite för fort, men tog mig i kragen. 25 minuter promenad tillsammans med ponny, utan jacka (!), och det är definitivt bättre än ingenting som det annars lutade mot.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 966
· Visningar
62 844
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 316
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 201
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
101 131
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp