Beach 2017 del II

Hepp. Ingen löpning idag.
Slängt skräp och städat bil istället. :p

Snart jobb. Tjohoo.
(hade inte alls velat ligga i soffan ikväll istället. Inte alls... :p)
 
Ihopräkning mars - 15 träningsdagar (om jag räknar med när jag skottade snö på gården). Helt okej när månaden kändes som skit gällande träning.

Förövrigt rullar livet på, egenremiss för bukplastik är skickad till Sahlgrenska och tid för konsultation på privat klinik är bokad. Jag går inte ner i vikt, står på stadiga 70 kg fast min målvikt är 62. Har vägt 62 kg de senaste 10 åren ungefär men icke, nu säger kroppen 70 kg. Iofs "bara" 8 gravkilon kvar av drygt 30-35. . Så visst är min kropp värd beröm för sitt slit men den vill dessutom inte träna bort magen. Så just nu är jag en aning deppig för det känns meningslöst med det mesta, lagom kul att se höggravid ut hela tiden.
Jag bygger muskler nästan överallt utom just magen, den vägrar trots varierande träning.

Jaja, slut på suck inlägg - imorgon blir det spinning! Ikväll blir det core och yoga när barnen sover. Sambon ska fortsätta gräva hål för gungställning så jag blir själv framför tv ; träning är bästa sällskapet då en lördagkväll :rofl:
 
Ihopräkning mars - 15 träningsdagar (om jag räknar med när jag skottade snö på gården). Helt okej när månaden kändes som skit gällande träning.

Förövrigt rullar livet på, egenremiss för bukplastik är skickad till Sahlgrenska och tid för konsultation på privat klinik är bokad. Jag går inte ner i vikt, står på stadiga 70 kg fast min målvikt är 62. Har vägt 62 kg de senaste 10 åren ungefär men icke, nu säger kroppen 70 kg. Iofs "bara" 8 gravkilon kvar av drygt 30-35. . Så visst är min kropp värd beröm för sitt slit men den vill dessutom inte träna bort magen. Så just nu är jag en aning deppig för det känns meningslöst med det mesta, lagom kul att se höggravid ut hela tiden.
Jag bygger muskler nästan överallt utom just magen, den vägrar trots varierande träning.

Jaja, slut på suck inlägg - imorgon blir det spinning! Ikväll blir det core och yoga när barnen sover. Sambon ska fortsätta gräva hål för gungställning så jag blir själv framför tv ; träning är bästa sällskapet då en lördagkväll :rofl:

Du har ju varit öppen nog att visa bilder på din gravidmage och jag förstår att magmusklerna har svårt att hämta sig. Känner du att du har kontakt med magmusklerna eller är de liksom bortkopplade fortfarande? Jag hade ju inte nära på lika mycket mage som du men jisses vad jag fick kämpa för att hitta de stackars magmusklerna igen...
 
Idag efter lunch stod stegräknaren på 350 steg. :rofl: Jag kan verkligen slöa när jag känner för det. :D Sen begav jag mig ut och efter en långpromenad, lite handling, en stund i solariet och paltkok så är jag uppe på mer respektabla 13500 steg. :up: Hade egentligen tänkt gå till gymmet idag, men ska köra helkroppspass tillsammans med svägerskan imorgon förmiddag så långpromenaden fick bli den enda insättningen på motionskontot idag.

Nu ska jag ta reda på exakt hur få steg jag kan prestera mellan nu och sängdags. :D
 
Här har det varit mest vila och fika idag :p Men med en promenad ner på stan och en hundpromenad i skogen har jag fått ihop runt 9000 steg vilket ju är helt godkänt. Har dessvärre artighetsätit tårta, en av få onyttigheter jag faktiskt inte tycker om. Har ätit lite chips och godis också men det var åtminstone gott :laugh: Imorgon ska vi springa en sväng och sen kanske jag får låna en häst och rida lite.
 
Du har ju varit öppen nog att visa bilder på din gravidmage och jag förstår att magmusklerna har svårt att hämta sig. Känner du att du har kontakt med magmusklerna eller är de liksom bortkopplade fortfarande? Jag hade ju inte nära på lika mycket mage som du men jisses vad jag fick kämpa för att hitta de stackars magmusklerna igen...

Beroende på övning så känner jag dem men inte tillräckligt för att de ska vilja dra ihop sig. Jag funderar på om de ens finns där nånstans :grin: Jag kämpar mycket med min hållning och spänna magen när jag tränar men märker ändå inget resultat där.
 
Beroende på övning så känner jag dem men inte tillräckligt för att de ska vilja dra ihop sig. Jag funderar på om de ens finns där nånstans :grin: Jag kämpar mycket med min hållning och spänna magen när jag tränar men märker ändå inget resultat där.

Har du provat "min" övning som jag har beskrivit tidigare, som jag fick av min PT just för att hitta magmusklerna? Inte för att den är någon mirakelövning, men den hjälpte mig när jag inte kom vidare. :)
 
Har haft en helt träningsfri vecka efter förra helgens urladdning. Dessutom blev det lite struligt med relationer runt omkring mig och även om jag bara var lite inblandad på ett hörn så drog det en hel del energi.
Men vad gör det, för nu ska jag in i duschen och sen sova och imorgon blir det jobb och direkt till flyget för Sverige en vecka! :banana: Det blir nog ingen regelrätt träning, men jag kommer nog vara lite mer vardagsaktiv än här. Roligt och härligt ska det iallafall bli och jag hoppas på fint vårväder. :)
 
Blev mycket fika igår :angel: Men full av inspiration! Duktiga ryttare och grym instruktör!

Idag började jag dagen med en ridtur ihop med kompisen :) Resten av dagen blir massa pyssel ute på gården och ikväll ska det tränas core och springas lite :)
 
Har du provat "min" övning som jag har beskrivit tidigare, som jag fick av min PT just för att hitta magmusklerna? Inte för att den är någon mirakelövning, men den hjälpte mig när jag inte kom vidare. :)

Nej, jag har inte provat den. Kör en del rumplyft/revered situps - är nog en variant på din övning om jag minns rätt övning ? Man ligger på rygg, och lyfter upp rumpan + ben upp i luften och ska försöka gå sakta ner med rumpan medan benen fortfarande är rakt upp.

OT: Blir ingen spinning idag. Får ta en egen cykeltur när äldsta sonen kommer hem. Sambon hann inte klart med grunden till gungställningen igår så det går före.
 
Nej, jag har inte provat den. Kör en del rumplyft/revered situps - är nog en variant på din övning om jag minns rätt övning ? Man ligger på rygg, och lyfter upp rumpan + ben upp i luften och ska försöka gå sakta ner med rumpan medan benen fortfarande är rakt upp.

Njae, det är inte riktigt samma sak. Största skillnaden är att i "min" övning så är ryggen stilla och rörelsen sker i höften. Jag tycker att den är asbra!

Någon sorts beskrivning finns här: Bästa magövningen
 
Pappa och jag sprang en vända i skogen idag igen, lite kortare men framför allt betydligt lättare terräng :p Det var lite tungt att springa i nysnö så jag fick gå lite eftersom jag blev rätt trött i anklarna. På vägen hem gick vi in på affären och köpte bullar till dagens fika :D
 
75 minuter ridning på morgonen. Vi hade tur, för nu regnar det. Mötte två bilar där vi INTE kunde gå av vägen, ponny tog det lugnt och jag behövde inte ens hoppa av. Kan liksom inte fatta att det är samma häst som snurrade runt på bakbenen för tre månader sen :eek:.
 
Träningsmatchen idag slutade med vinst! 5-2 blev det, och jag gjorde ett av dem! Bland de snyggaste målen jag gjort faktiskt, på hörna på volley baam rakt i mål! :D nästan förvånad själv, haha! Så jävla härlig känsla efter att ha haft det lite motigt i första halvlek.. jobbigt att andas då jag fortfarande är liiite snorig och jobbigt (men egentligen härligt) aprilvårväder.. :p spelade på naturgräs och det känns i benen nu.. men i det stora hela så en rolig match där vi hade övertaget större delen av tiden, vilket också speglar resultatet.. nästa match är seriepremiären, då börjar allvaret.. ;)

Sista natten med jobb nu i natt sen frivecka! Ska nog f-n boka in en massage då :D

Woop woop!
 
Fick en andningspaus idag med häst- och hundmys :heart Fick rida på en släktings häst, det var kul :) Skönt att få komma iväg lite, tiden kan stå stilla i farmors lägenhet annars :p Imorgon åker vi hem, ska bli skönt.
 
Var ute och sprang idag för första gången sen kistaloppet förra året. Har anmält mig till förortsdubbeln i år, så det var väl på tiden att jag sprang lite igen. Har verkligen ingen kondition, men det ska nog gå det här. Första delen av förortsdubbeln är 5 km om en och en halv månad.

Mötte massa rådjur när jag var ute idag. Så mysigt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 966
· Visningar
62 842
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 315
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 200
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
101 125
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp