Beach 2017 del II

Kanske inte smartaste upplägget att träna i o-konditionerat gym är det typ är som varmast, i synnerhet inte när jag upptäckte att det inte fanns något vatten. :banghead: Så jag fick snåla på min lilla halvlitersflaska jag hade med mig och tänka på annat än svetten som rann.

Trots detta så kändes knäböjen så jäkla bra! Äntligen känns det som att all tekniknötande har gett resultat, för nu kändes det stadigt, stabilt och kontrollerat. Då är ju problemet att jag inte vet hur jag ska göra för att göra det tyngre, jag har ingen stång... men gissar att jag gobblar (goblin/goblet/whatever :D ) på ett tag till och känner mig fram hur tunga hantlar handlederna orkar stabilisera upp.

I övrigt fortsatte jag att jobba med kroppsacceptans. Jag har ett halvt outtalat mål att kunna köra ett pass i bara sportbh, se mig själv i spegeln och tänka: "Ouh najs! :love: ". Jag är inte riktigt där än, så kör lite både och (det är dessutom rätt skönt för värmen att klä av sig lite ibland). Med tanke på att jag i helgen har fått klart för mig att andra tydligen kan tycka att min kropp är.... ehm helt ok :angel: :o så borde jag väl kunna tycka det också, nångång.
 
Jag kan sammanfatta min vecka, kommer inte bli någon träning idag utan bara massa socialt umgänge :)
Totalt 4 h 55 min träning varav drygt 3 h crossfit, 1:20 egen styrketräning och 30 min yoga. Blivit två vilodagar, eller egentligen 3 med tanke på bara 30 min yoga en dag så helt ok men hade helst velat ha ett ordentligt yogapass och kanske någon wod till.. Men ändå nöjd! Blir nog mycket träning nästa vecka hoppas jag :up:
 
Kanske inte smartaste upplägget att träna i o-konditionerat gym är det typ är som varmast, i synnerhet inte när jag upptäckte att det inte fanns något vatten. :banghead: Så jag fick snåla på min lilla halvlitersflaska jag hade med mig och tänka på annat än svetten som rann.

Trots detta så kändes knäböjen så jäkla bra! Äntligen känns det som att all tekniknötande har gett resultat, för nu kändes det stadigt, stabilt och kontrollerat. Då är ju problemet att jag inte vet hur jag ska göra för att göra det tyngre, jag har ingen stång... men gissar att jag gobblar (goblin/goblet/whatever :D ) på ett tag till och känner mig fram hur tunga hantlar handlederna orkar stabilisera upp.

I övrigt fortsatte jag att jobba med kroppsacceptans. Jag har ett halvt outtalat mål att kunna köra ett pass i bara sportbh, se mig själv i spegeln och tänka: "Ouh najs! :love: ". Jag är inte riktigt där än, så kör lite både och (det är dessutom rätt skönt för värmen att klä av sig lite ibland). Med tanke på att jag i helgen har fått klart för mig att andra tydligen kan tycka att min kropp är.... ehm helt ok :angel: :o så borde jag väl kunna tycka det också, nångång.

Det där med kroppsuppfattning jobbar jag också på. Hade som mål att våga gå runt här hemma i short och bh/bikiniöverdel och känna mig bekväm och snygg. Jag är inte helt bekväm med det men gick så i förrgår när det var så otroligt varmt här och vi grejade ute :)
 
Här är en till som kämpar med kroppsuppfattningen. Kan se på foton ibland att det ser okej ut, klädstorlekarna säger att man inte kan vara särskilt stor om man har 36/s för det mesta, men det stämmer inte riktigt med det jag ser i spegeln.
 
Så var jobbhelgen över. Skönt! En hel helg kvar, den om två veckor, och sen jobbar jag även lördagen efter det. Men sen återgår vi till normala öppettider mellan 10-14 på lördagar och då har jag sällan stängning = kan gå hem 14 och slipper vänta tills alla kunder är ute och allt är låst och räknat. :up:
 
Ja hörni, det här med hur man skaffar sig schysst kroppsuppfattning är verkligen ett av livets mysterier! Jag har blivit lite bättre de senaste två åren känns det som, men har samtidigt skaffat mig nya komplex som stör. Det är så jävla onödigt, men jag har samtidigt börjat acceptera att jag nog aldrig kommer att vara 100% bekväm med min kropp och på något vis känns det som att det blev lite lättare då. Det blev liksom lite som ett vapen emot de värsta negativa tankarna, typ "Nä mina armar kanske inte är pinnsmala och tonade, men jag kommer fasen aldrig att bli helt nöjd med någonting så det är inte lönt att gräva ner sig i det!". Och så försöker jag att gå därifrån till att fokusera på hur jag känner mig, hur stark jag är, vilken tur jag har som får vara så frisk och leva så bra... Men det är svårt, det är det! Svårt, frustrerande och fruktansvärt onödigt.
 
Alltså det här när man får planera dagens träningspass utefter vad som gör minst ont efter passet dagen innan... :rofl: Det får bli ett lättare benpass idag tror jag visst, träningsvärken är inte fullt lika överjäklig där som den är i resten av kroppen!

Sambon och jag är iväg på spa över natten (röd dag här imorgon), så vi ska gå och utforska deras gym och se vad de har att erbjuda. Ikväll blir det middag på restaurang, och imorgon hotellfrukost följt av massage :love:
 
Gav mig själv en mental spark i baken och åkte till stallet. Förväntade mig en sommarslö ponny efter att ha släppts på bete i fredags, bara för det var hon helt övertaggad och typ hoppade jämfota. Fina knasboll. :love:

Veckan innebar 25 minuter promenad måndag, en halvtimme ridning tillsammans med lilleman och lilltjejen tisdag, 35 minuter promenad onsdag, 80 minuter ridning torsdag och en timme ridning söndag. Fredag var planerad vilodag, så det var bara igår som gick åt skogen.
 
Benpass klart och träningsveckan är därmed avslutad! Det blev tre bra pass denna veckan, lika många som förra veckan vilket jag är nöjd med. Nästa vecka lugnar livet ner sig lite efter ett par ganska hektiska veckor, så då är målet fyra pass igen. Planen är som följer:

Måndag: Vila
Tisdag: PT-pass (30 min)
Onsdag: 6 km transportpromenad, PT-pass (30 min)
Torsdag: 6 km transportpromenad, annars vila
Fredag: 6 km transportpromenad, kettlebell-pass på gymmet.
Lördag: Vila.
Söndag: Någon slags träning, lite beroende på var det tagit hårdast övriga pass :p

Nu ska vi se på film, äta chips och dricka proseccon som hotellet bjuder på. Sedan blir det middag! :d
 
För mig blev det tre pass den här veckan. 1x styrketräning, 1x löpning och 1x brutalt Friskis-pass :D Det är högst oklart hur nästa vecka ser ut eftersom jag ska ha presentation och opponering på examensarbetet på torsdag, rätt mycket att göra fram till dess med andra ord. Men jag ska försöka få till minst tre pass :)
 
Tränade igår ihop med maken och barnen :) Armarna fick kämpa rejält, körde även lite rygg, bröst, mage och rumpa. Känner av träningsvärk både här och där idag :p

Sammanfattar förra veckan med tre styrkepass, ett hiitpass (backintervaller) tre ridpass (hästarna hade en lugn vecka efter tävlingen) och några promenader. Har varit så otroligt fint väder och vi har varit ute mest hela tiden. Stort plus att vi gjorde klart alla ved inför vintern :up:

Planen för den här veckan:

Mån: Eventuellt intervaller på löpbandet
Tis: Styrka, ridning och promenad
Ons: Hiit, ridning och promenad
Tors: Styrka, ridning och promenad
Fre: Ridning och promenad
Lör: Ridning, promenad
Sön, Ridning, promenad och styrka

Maken är på kurs och kommer hem sent i morgon kväll. Equiterapeuten kommer till min äldsta häst och kompisens ponny ikväll så det blir stallet och hålla styr på massa barn samtidigt :p Sen tänker jag mina barn somnar gott ikväll. Jag hoppas orka med ett hiitpass ikväll och eftersom jag är själv får set nog bli löpbandet om jag inte finner på något ute på gräsmattan. Så himla skönt väder nu så jag tränar gärna ute. Uteplatsen har fått agerat gym mina senaste tre pass :love:
 
Jag har styrketränat! Ett riktigt gött överkroppspass :up:

Bänkpress 3x5
Chins 3x3 med gummiband
Superset: shoulder flyes + liggande french press (3x10 resp. 3x5)
Skivstångsrodd 3x10
Bicepscurls dropset

Avslutningsvis intervaller på roddmaskinen för att få upp pulsen. 10x1 minut med 30 sekunder vila mellan.

Supernöjd med dagens träning! :) Nu är det däremot fullt ös resten av dagen med examensarbetet/presentationen.
 
Inte alls avundsjuk @zassoo på slitet med examensarbetet. Minns alltför väl hur jag kämpade för fyra (!) år sen med mitt. Stort, stort lycka till, det kommer gå fint ska du se!
 
Jag har varit på gymet och gjort min läxa inför onsdagens styrkelyft :D 6 set knäböj med 4 reps på 80% av max. Värmde upp med assaultbike, sidosteg med gummiband runt knäna, raka mark med gummiband och kb-svingar.
Efter böjen körde jag lite marklyft också, tog nytt PB med 5 kg -> 80 kg :bump:
Avslutade sen med lite mage i en sån där ställning som man sätter fast fötterna och sen lutar sig bakåt med armarna över huvudet och nuddar golvet sen tillbaka upp och nudda tårna. Vet inte vad det kallas, men kändes bra :p
 
Veckan igång med att rida ut en halvtimme tillsammans med lilltjejen och lilleman. Mycket pigg ponny som inte fick galoppera där hon brukar och studsade/galopperade på stället bakom den lille. Var får hon alla sina knasiga idéer ifrån? :rofl:
 
Vad är kortleken för något? Det har jag aldrig hört talas om!
Kortleken är ett sätt att lägga upp ett träningspass. Varje färg får representera en övning, tex hjärter=utfallshopp, spader=vandrande planka, ruter=upphopp, klöver=dips. Alla tar varsitt kort och gör så många av övningen som det står på kortet, sen tar man ett nytt kort osv tills kortleken är slut. Kan bli trevligt och varierat, eller svårartat ensidigt om man har otur.

Glömde ju rapportera att jag har sprungit :D Totalt ca 9 km men jag tog verkligen god tid på mig med många gåpauser och lugnt tempo. Det kändes rätt så bra! Men det blir nog mest såna här pass fram till loppet, ingen snabbhetsträning och inget slitande. Lite drygt tre veckor kvar.
Låter som en bra taktik!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 966
· Visningar
62 960
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 397
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 297
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
101 281
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp