Bukefalos 28 år!

Beach 2017 del II

Jag spontanbokade mig på ett pass idag, så kallat TMI, Träna med instruktör. Det är ett pass i liten grupp (max 8 personer) som man kör i gymmet, jag har aldrig provat och visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig mer än att jag trodde på någon typ av cirkelträning. Fick halvt en chock när vi skulle börja med intervaller på crosstrainer :crazy: Några minuters uppvärmning och sen 30 sekunder jobbigt, 30 sekunder mindre jobbigt. Den jobbiga delen var att köra på crosstrainern och böja jättemycket på benen, alltså typ som jägarvilaposition om ni fattar :confused: Fruktansvärt jobbigt i alla fall! 10 st såna intervaller, hela tiden med ökande motstånd på crosstrainern... :wtf:

Var ju helt slut efter det, men då var det 45 minuter kvar på passet :rofl: Såhär såg det ut:

  • Utfallsgång ca 20 m x2 (andra gången med medicinboll på raka armar över huvudet)
  • Dips på låda, 6 rundor av 30 sekunder jobb och 15 sekunder vila
  • Utfallsgång ca 20 m med medicinboll på raka armar
  • Rodd med sandsäckar :eek: 6 rundor av 30 sekunder jobb och 15 sekunder vila
  • Utfallsgång igen
  • Marklyft med kettlebell, 6 rundor av 30 sekunder jobb och 15 sekunder vila
  • Utfallsgång igen
  • Tabata med tåhävningar i trappa, 8 rundor av 20 sekunder jobb och 10 sekunder vila (gaaaaahh bränner!!!)
  • 2 minuter jägarvila
  • 2 minuter plankan
Så. Jobbigt. Jag fick däremot stå över två omgångar av utfallsgång plus marklyften pga blodtrycksfall, blev alldeles snurrig och fick sätta mig ner och vila. Kände mig ok till tåhävningarna sen så var med på resten.

Hyfsat jobbigt pass i alla fall, inte nån som blir sugen? :laugh:

Herrejävlar.

Jag väntar på ett tentaresultat som borde komma under nästa vecka. Om jag får en så bra poäng som jag vill ha, då kör jag det där passet för att fira. :D

"Fira" hahaha känns snarare som ett straff :rofl:

Som jag skrev i pluggtråden så spikade jag ju skiten, så det är väl bara att bita i det sura äpplet. :D
 
Körde ett halvtimmespass medan potatisen kokade förut efter jag hämtar ungarna på dagis. Hantelpress och raka marklyft i superset, flugor åt båda håll i superset, en magövning, plankan och en rump/lårövning. Kändes lagomt och nu sover ungarna och maken är snart hemma från huvudstaden så det blir lugnt resten av kvällen och tidigt i säng pga behöver sömn :p
 
Gud vilken maratonsdag det här känns som! Jag har varit valpvakt hela dagen men även hunnit med 10 timmars hemmajobb, ett matlagningsprojekt och ett PT-pass. Nu måste jag jobba lite till för att bli klar till min deadline imorgon :meh:

Nåja, PT-passet var skoj i alla fall även om det kändes lite kort. Vi körde fokus triceps på min begäran och jag fick lära mig nya övningar och massor av bra tekniktips. Superbra! På torsdag kör vi igen, och då tänkte jag be om fokus knäböj :)
 
Stort grattis till jobbet @zassoo! :bump: :bump:

Låter som en riktigt mastig dag @Mineur, kul med PT-pass i alla fall, och valpvakt låter ju inte alls mysigt eller så.. :love:

Asså herregud dagens team-wod! Väldigt enkla övningar, uppvärmning och sedan lag om 5 där vi körde en cirkel med:
- 20 burpees
- 20 kb-svingar 16 kg
- 20 wallballs 6 kg
- 20 situps (händerna hela vägen ner bakom huvudet och sen fram till fötterna, armbågarna framför knäna)
- vila tills personen framför är klar med burpees

30 min amrap. Det var SÅ JOBBIGT. Efter typ tredje varvet kändes det som jag skulle svimma och kräkas samtidigt. Asså hahaha vad vidrigt :wtf:
Avslutade sedan med typ 5-6 minuter tabataintervaller med armhävningar. Det var så klart också grymt jobbigt. Blev till och med en svettpöl efter mig på golvet :eek: Har nog aldrig hänt innan, är inte sån som svettas överdrivet mycket utan blir istället extremt röd i ansiktet av ansträngning, men idag vart det både och haha :p
Nu är livet gött i alla fall, myströja på, soffa, episk choklad/banan/jordnötssmör proteinsmoothie och strax dusch o sen sängen :love: Halleluja!
 
Apropå det här med kroppsuppfattning med som några diskuterade. Känns det inte som att man i och med styrketräning i mångt och mycket får en bättre relation till sin kropp? Att inte allt bara handlar om hur den ser ut utan man får en jäkla skön känsla i vad man kan göra och vad man klarar av. Typ "ok jag har kanske inte pinnsmala ben men jag knäböjer för fasen min egen kroppsvikt" eller liknande. Och man vill liksom äta tillräckligt för att bli starkare och ha energi och orka mer osv. Jag känner mig personligen i en väldigt bra period vad gäller detta just nu. Jag väger mer för tillfället än vad jag gjort på många år men jag utvecklas i min träning och jag har massa energi och jag återhämtar mig bra och den känslan är så jäkla mycket mer värd för mig just nu än att väga några kilo mindre. Riktigt härligt :)
 
Apropå det här med kroppsuppfattning med som några diskuterade. Känns det inte som att man i och med styrketräning i mångt och mycket får en bättre relation till sin kropp? Att inte allt bara handlar om hur den ser ut utan man får en jäkla skön känsla i vad man kan göra och vad man klarar av. Typ "ok jag har kanske inte pinnsmala ben men jag knäböjer för fasen min egen kroppsvikt" eller liknande. Och man vill liksom äta tillräckligt för att bli starkare och ha energi och orka mer osv. Jag känner mig personligen i en väldigt bra period vad gäller detta just nu. Jag väger mer för tillfället än vad jag gjort på många år men jag utvecklas i min träning och jag har massa energi och jag återhämtar mig bra och den känslan är så jäkla mycket mer värd för mig just nu än att väga några kilo mindre. Riktigt härligt :)

Jo jag tror också det är så och för mig stämmer det :) Har hittat mycket fler positiva saker med min kropp sen jag började träna riktigt.
 
Maken är hemma igen så i morse tog jag, vovven och ena katten en morgonpromenad på 20 min. På lunchen har jag tänkt rida om allt flyter på jobbet :) Hade tänkt köra ett hiit pass ikväll men tar nog bara en promenad med vovven.
 
Asså herregud dagens team-wod! Väldigt enkla övningar, uppvärmning och sedan lag om 5 där vi körde en cirkel med:
- 20 burpees
- 20 kb-svingar 16 kg
- 20 wallballs 6 kg
- 20 situps (händerna hela vägen ner bakom huvudet och sen fram till fötterna, armbågarna framför knäna)
- vila tills personen framför är klar med burpees

30 min amrap. Det var SÅ JOBBIGT. Efter typ tredje varvet kändes det som jag skulle svimma och kräkas samtidigt. Asså hahaha vad vidrigt :wtf:
Avslutade sedan med typ 5-6 minuter tabataintervaller med armhävningar. Det var så klart också grymt jobbigt. Blev till och med en svettpöl efter mig på golvet :eek: Har nog aldrig hänt innan, är inte sån som svettas överdrivet mycket utan blir istället extremt röd i ansiktet av ansträngning, men idag vart det både och haha :p
Nu är livet gött i alla fall, myströja på, soffa, episk choklad/banan/jordnötssmör proteinsmoothie och strax dusch o sen sängen :love: Halleluja!

30 minuter amrap?! :eek: Låter sjukt jobbigt! Men kul pass, även om jag tror att det skulle gå väääldigt långsamt för mig bara efter några rundor, jag menar 20 burpees - bara det!
 
Jag blev lite skakis och illamående bara av att läsa om eländet @Trollunge :rofl: Har lovat min kompis att jag ska testa crossfit med henne under min Sverigesemester i sommar, börjar fundera på om jag kommer ångra det löftet... :p
 
30 minuter amrap?! :eek: Låter sjukt jobbigt! Men kul pass, även om jag tror att det skulle gå väääldigt långsamt för mig bara efter några rundor, jag menar 20 burpees - bara det!

Ja 30 minuter!! Men eller hur, efter 15 minuter gick jag in i någon slags burpee-vägg, 10 stycken var ok men de sista 10 var riktigt jobbiga, och sen direkt på kb-svingar, och sen direkt på 20 wallballs... ja herregud :p

När jag först läste det där så fick jag det till att armbågarna skulle framför fötterna och kunde inte för mitt liv begripa hur det skulle gå till. :rofl:

Haha, hade antagligen behövt riktigt långa överarmar? :D

Jag blev lite skakis och illamående bara av att läsa om eländet @Trollunge :rofl: Har lovat min kompis att jag ska testa crossfit med henne under min Sverigesemester i sommar, börjar fundera på om jag kommer ångra det löftet... :p

Alltså hade detta varit mitt första pass vette fasen om jag hade kommit tillbaka :p Hoppas ni får något lite rimligare pass när ni går :laugh: Vart i Sverige är du när du är hemma på semester?
 

Bloggaren Lady Dahmer skrev en hel del om detta för några år sedan, det här med tjejtidningar och damtidningar som lär en alla fel man tydligen har med kroppen som man inte visste om, bara för att sedan göra reklam för massa produkter som ska fixa dessa fel man alltså inte visste man hade förrns man läste den där jäkla skittidningen. Blir arg bara av att tänka på det :mad: Läser ALDRIG sådana tidningar längre, och som tur var läste jag typ bara "Min Häst"-tidningar som ung:angel: Och sen kanske enstaka VeckoRevyn-tidningar i gymnasiet där jag då fick lära mig massa grejer man kan ha komplex för som jag inte hade en aning om :meh:
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 037
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 094
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 742
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
102 136
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp