Beach 2017 del II

Jag spontanbokade mig på ett pass idag, så kallat TMI, Träna med instruktör. Det är ett pass i liten grupp (max 8 personer) som man kör i gymmet, jag har aldrig provat och visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig mer än att jag trodde på någon typ av cirkelträning. Fick halvt en chock när vi skulle börja med intervaller på crosstrainer :crazy: Några minuters uppvärmning och sen 30 sekunder jobbigt, 30 sekunder mindre jobbigt. Den jobbiga delen var att köra på crosstrainern och böja jättemycket på benen, alltså typ som jägarvilaposition om ni fattar :confused: Fruktansvärt jobbigt i alla fall! 10 st såna intervaller, hela tiden med ökande motstånd på crosstrainern... :wtf:

Var ju helt slut efter det, men då var det 45 minuter kvar på passet :rofl: Såhär såg det ut:

  • Utfallsgång ca 20 m x2 (andra gången med medicinboll på raka armar över huvudet)
  • Dips på låda, 6 rundor av 30 sekunder jobb och 15 sekunder vila
  • Utfallsgång ca 20 m med medicinboll på raka armar
  • Rodd med sandsäckar :eek: 6 rundor av 30 sekunder jobb och 15 sekunder vila
  • Utfallsgång igen
  • Marklyft med kettlebell, 6 rundor av 30 sekunder jobb och 15 sekunder vila
  • Utfallsgång igen
  • Tabata med tåhävningar i trappa, 8 rundor av 20 sekunder jobb och 10 sekunder vila (gaaaaahh bränner!!!)
  • 2 minuter jägarvila
  • 2 minuter plankan
Så. Jobbigt. Jag fick däremot stå över två omgångar av utfallsgång plus marklyften pga blodtrycksfall, blev alldeles snurrig och fick sätta mig ner och vila. Kände mig ok till tåhävningarna sen så var med på resten.

Hyfsat jobbigt pass i alla fall, inte nån som blir sugen? :laugh:
 
Jag spontanbokade mig på ett pass idag, så kallat TMI, Träna med instruktör. Det är ett pass i liten grupp (max 8 personer) som man kör i gymmet, jag har aldrig provat och visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig mer än att jag trodde på någon typ av cirkelträning. Fick halvt en chock när vi skulle börja med intervaller på crosstrainer :crazy: Några minuters uppvärmning och sen 30 sekunder jobbigt, 30 sekunder mindre jobbigt. Den jobbiga delen var att köra på crosstrainern och böja jättemycket på benen, alltså typ som jägarvilaposition om ni fattar :confused: Fruktansvärt jobbigt i alla fall! 10 st såna intervaller, hela tiden med ökande motstånd på crosstrainern... :wtf:

Var ju helt slut efter det, men då var det 45 minuter kvar på passet :rofl: Såhär såg det ut:

  • Utfallsgång ca 20 m x2 (andra gången med medicinboll på raka armar över huvudet)
  • Dips på låda, 6 rundor av 30 sekunder jobb och 15 sekunder vila
  • Utfallsgång ca 20 m med medicinboll på raka armar
  • Rodd med sandsäckar :eek: 6 rundor av 30 sekunder jobb och 15 sekunder vila
  • Utfallsgång igen
  • Marklyft med kettlebell, 6 rundor av 30 sekunder jobb och 15 sekunder vila
  • Utfallsgång igen
  • Tabata med tåhävningar i trappa, 8 rundor av 20 sekunder jobb och 10 sekunder vila (gaaaaahh bränner!!!)
  • 2 minuter jägarvila
  • 2 minuter plankan
Så. Jobbigt. Jag fick däremot stå över två omgångar av utfallsgång plus marklyften pga blodtrycksfall, blev alldeles snurrig och fick sätta mig ner och vila. Kände mig ok till tåhävningarna sen så var med på resten.

Hyfsat jobbigt pass i alla fall, inte nån som blir sugen? :laugh:

Herrejävlar.

Jag väntar på ett tentaresultat som borde komma under nästa vecka. Om jag får en så bra poäng som jag vill ha, då kör jag det där passet för att fira. :D
 
Igår fick ponny en välförtjänt vilodag och har firat den med första natten ute för i år. Jag sitter på jobbet och längtar hem för att rida. Det var baske mig inte lika tungt att jobba helgerna i januari när det ändå bara var kallt och ruggigt. :p
 
Måndag kväll följde jag med några kollegor och sprang en kort men rejält kuperad runda och sedan körde vi "kortleken" med dips, vandrande planka, utfallshopp och upphopp. Som joker var det burpees:up:.
Vad är kortleken för något? Det har jag aldrig hört talas om! Låter som en kanonvecka i alla fall, jösses vad du tränar!

Jag spontanbokade mig på ett pass idag, så kallat TMI, Träna med instruktör. Det är ett pass i liten grupp (max 8 personer) som man kör i gymmet, jag har aldrig provat och visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig mer än att jag trodde på någon typ av cirkelträning. Fick halvt en chock när vi skulle börja med intervaller på crosstrainer :crazy: Några minuters uppvärmning och sen 30 sekunder jobbigt, 30 sekunder mindre jobbigt. Den jobbiga delen var att köra på crosstrainern och böja jättemycket på benen, alltså typ som jägarvilaposition om ni fattar :confused: Fruktansvärt jobbigt i alla fall! 10 st såna intervaller, hela tiden med ökande motstånd på crosstrainern... :wtf:

Var ju helt slut efter det, men då var det 45 minuter kvar på passet :rofl: Såhär såg det ut:

  • Utfallsgång ca 20 m x2 (andra gången med medicinboll på raka armar över huvudet)
  • Dips på låda, 6 rundor av 30 sekunder jobb och 15 sekunder vila
  • Utfallsgång ca 20 m med medicinboll på raka armar
  • Rodd med sandsäckar :eek: 6 rundor av 30 sekunder jobb och 15 sekunder vila
  • Utfallsgång igen
  • Marklyft med kettlebell, 6 rundor av 30 sekunder jobb och 15 sekunder vila
  • Utfallsgång igen
  • Tabata med tåhävningar i trappa, 8 rundor av 20 sekunder jobb och 10 sekunder vila (gaaaaahh bränner!!!)
  • 2 minuter jägarvila
  • 2 minuter plankan
Så. Jobbigt. Jag fick däremot stå över två omgångar av utfallsgång plus marklyften pga blodtrycksfall, blev alldeles snurrig och fick sätta mig ner och vila. Kände mig ok till tåhävningarna sen så var med på resten.

Hyfsat jobbigt pass i alla fall, inte nån som blir sugen? :laugh:
Åh gode Jesus! :wtf: Det låter ju värre än mina PT-pass ju! Men på någon smått vansinnig nivå blir jag ändå sugen på att testa! "Otur" att ditt gym ligger mååånga lååånga mil från mig! ;)
 
Idag har jag tränat för första gången på vad som känns som evigheter men som i själva verket är 4 dagar. Nåja, det blev ett kettlebell-pass på gymmet i alla fall och det var så jäkla kul! Så jäkla svettigt, men så jäkla kul! Känner mig rejält mör i hela kroppen nu. Jag kan eventuellt ha varit två centimeter från att face planta när vi gjorde sista omgången burpees med armhävningar, för att armarna helt enkelt inte bar längre :angel:

Nu ska vi grilla och äta glass i det härliga vädret och sedan tänkte jag inte göra många mer knop idag faktiskt. Älskade lördag!
 
Herrejävlar.

Jag väntar på ett tentaresultat som borde komma under nästa vecka. Om jag får en så bra poäng som jag vill ha, då kör jag det där passet för att fira. :D

"Fira" hahaha känns snarare som ett straff :rofl:

Åh gode Jesus! :wtf: Det låter ju värre än mina PT-pass ju! Men på någon smått vansinnig nivå blir jag ändå sugen på att testa! "Otur" att ditt gym ligger mååånga lååånga mil från mig! ;)

Ja, jag visste inte vad jag gav mig in på när jag anmälde mig :rofl: Det är nog väldigt olika beroende på instruktör, den här verkar vara en sadistisk typ :D
 
Rapport dagen efter: Jag har ALDRIG någonsin i hela mitt liv haft sådan träningsvärk i vaderna..! Så tips till den som vill ta sig fram stapplande dagen efter träning: gör en tabata med tåhävningar i en trapp... 8 vändor av 20 sekunder jobb, 10 sekunder vila. Tåhävningarna ska gå snabbt. Lovar att det kommer kännas :D

Jag tog i alla fall en lång (mycket långsam!) promenad för att få lite cirkulation i de stackars benen, riktigt varmt idag men det fläktar i alla fall skönt. Hade tänkt springa imorgon men jag får nog vänta och se hur vaderna känns... :cautious:
 
Kul med pb @Tassetass :bump:

Och låter som ett riktigt vidrigt pass @zassoo :D men härligt att du överlevde trots lite dåligt mående :D

Jag startade dagen med 80 min crossfit :up:
A. 1600 m löpning
B. 5x1 strikta pressar (pb för mig idag på 30 kg!)
5x3 push press
5x5 push jerk (roliga!)
C. 90 sek - 7 power clean, 7 burpees, max antal pushups tills 30 sek vila x 5
D. "sun's out gun's out" bicepcurls och skullcrashers :D
 
Jag får nog kapitulera och inse att min kroppsuppfattning är lite skev. Köpte ny tävlingströja idag på jobbet. En S! :eek:
Och den satt riktigt bra, ännu mer :eek:.

Räknar ner nu tills normala tider. Tappade helt sugen på vägen hem, det är inte roligt när man hela tiden känner sig stressad över något. De enda dagarna jag INTE gör det är när jag är på nya jobbet. Men jobbar jag vardag i butiken så får jag stressa som en tok för att hinna på morgonen innan (slutar alldeles för sent för att slippa stressen på kvällen) och på helgen blir det stress för att hinna innan vi ska äta. Får man aldrig äta ny mat i veckorna vill man gärna göra det de dagarna som blir kvar. Tre helger kvar... :cautious:
 
Idag har jag gjort något sjukt beachigt: jag har bränt mig. :meh: I vanlig ordning är det nacken, axlarna och lite av urringningen som fick ta största smällen. Jag fyller 34 år i höst men har fortfarande inte lärt mig att när man börjar tänka "Kanske borde smörja mig?" så är det definitivt läge att göra slag i saken. Extra korkat eftersom jag ju såg till att ongen var insmord från topp till tå, så solkrämen var liksom DÄR.

Aja, är huvudet dumt får kroppen lida. :p
 
Kul med pb @Tassetass :bump:

Och låter som ett riktigt vidrigt pass @zassoo :D men härligt att du överlevde trots lite dåligt mående :D

Jag startade dagen med 80 min crossfit :up:
A. 1600 m löpning
B. 5x1 strikta pressar (pb för mig idag på 30 kg!)
5x3 push press
5x5 push jerk (roliga!)
C. 90 sek - 7 power clean, 7 burpees, max antal pushups tills 30 sek vila x 5
D. "sun's out gun's out" bicepcurls och skullcrashers :D

Låter som ett kul pass!
 
Idag har jag gjort något sjukt beachigt: jag har bränt mig. :meh: I vanlig ordning är det nacken, axlarna och lite av urringningen som fick ta största smällen. Jag fyller 34 år i höst men har fortfarande inte lärt mig att när man börjar tänka "Kanske borde smörja mig?" så är det definitivt läge att göra slag i saken. Extra korkat eftersom jag ju såg till att ongen var insmord från topp till tå, så solkrämen var liksom DÄR.

Aja, är huvudet dumt får kroppen lida. :p

Orutinerat :D Jag har som målsättning att inte bränna mig en enda gång i sommar, vi får se hur det går :p Förra sommaren lyckades jag nästan, sånär som på att både jag och maken brände oss i pannorna (!) när vi glömt smörja in oss innan vi åkte ut på Stilla havet några timmar i strålande solsken... :meh::laugh:
 
Orutinerat :D Jag har som målsättning att inte bränna mig en enda gång i sommar, vi får se hur det går :p Förra sommaren lyckades jag nästan, sånär som på att både jag och maken brände oss i pannorna (!) när vi glömt smörja in oss innan vi åkte ut på Stilla havet några timmar i strålande solsken... :meh::laugh:

Att kalla det "orutinerat" vore alldeles för snällt, jag är bara rakt igenom korkad. :D
 
Här försöker man vara finkänslig :rofl:

Jag uppskattar ditt försök till finkänslighet. :D

Lite off topic så är jag just nu sur på värmen, eller rättare sagt på bristen på fukt där ute i naturen. Såg en artikel om en skogsbrand utanför stan och för en stund sen ringde makens telefon. Han är plutonchef i Hemvärnet och nu vill brandkåren ha förstärkning. Karln jobbar imorgon så då kan han inte, men de lär behöva hjälp även på måndag. Då är maken förvisso ledig, men det innebär också att vi inte har någon förskola och jag har min sista (!) tenta på tisdag. Bra timing, branden, bra timing!
 
Läser nångång tråden men inser att vi är på säsongen där jag sällan är inne. Vi har haft sån högsommarvärme att jag bara tränar styrketräning 1 gång i veckan, resten av tiden har lagts på barnen och trädgården. Man får iofs träning när man slår med järnspett mot envisa rötter, drar och sliter för att få dem att lossna samt köra skottkärror fulla med jord :up: Har även hunnit med att springa efter barn på ALV, djurparker och lekland. Nu väntar det sista rycket mot all sly, flytta jord och stenar samt tömma flertal lass med jord. Ska bara dricka kaffet först :angel:

Enligt väderappar så ska det bli svalare så jag hoppas kunna ta upp min höga träning igen. Jag har bokat (och betalat :nailbiting:) en bukplastik i höst. Så nu är fokus på att träna upp min kondition så läkningen underlätta :D:p
 
Nä, det finns inte en chans att jag ska kunna springa idag! Vaderna gör fortfarande så att jag går som om jag hade stelopererat knälederna :rofl: I alla fall när jag börjar gå efter att ha suttit en stund, när jag väl är igång går det hyfsat. Istället blir det väl lite promenerande och yoga.
 
Kan rapportera träningsvärk efter mitt 15 minuterspass igår :up: :D Hela överkroppen och magen.

Öppen fråga: Vad skulle ni vilja ha för redskap för hemmaträning? :)
Ett löpband! Jag har redan en ihopfällbar pressbänk och stång + några vikter, sen behöver bara hitta tid till att använda dem. :cautious:

Här har det varit knappt med motion då jag har klämt in plugg till omtentamen istället. Blivit några få promenader och ett pass yoga här och där.
 
En liten promenad när dottern res var enda motionen igår när det var så varmt :) Jag och maken gick på restaurang och bio igår kväll :love:

Idag har jag hunnit med ett träningspass med hästen ihop med kompisen och hennes ponny. Har borstat unghästen också som har vilodag från träning :) Ikväll eller senare i eftermiddag blir det styrketräning och så ska vi fira morsdag med tårta hos makens mormor :)

Regnar lite idag och det lovas åska så vi tar nog en rätt lugnt dag. Behöver städa :angel:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 966
· Visningar
62 970
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 416
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 301
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
101 296
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp