Bukefalos 28 år!

Beach 2017 del II

Efter gårdagens slöa dag (efter lördagens krogbesök) var det skönt att starta veckan med ett tungt och brännande axelpass. 20min på löpbandet, 1h axlar och avslutning death by burpees. Första gången vi körde den. Kom till 10 sen blev det tungt. Hade säkert orkat mer men jävlar anammat tog slut och både jag och kompisen föll ihop i varsin hög. Nytt försök en ny dag!:up:
 
Kortleken är ett sätt att lägga upp ett träningspass. Varje färg får representera en övning, tex hjärter=utfallshopp, spader=vandrande planka, ruter=upphopp, klöver=dips. Alla tar varsitt kort och gör så många av övningen som det står på kortet, sen tar man ett nytt kort osv tills kortleken är slut. Kan bli trevligt och varierat, eller svårartat ensidigt om man har otur.
Låter jättekul, jag skriver ner för framtida bruk!
 
Gymmet igår morse och imorse.. :)
Pålle skrittade igår och gick ett så fint dressyrpass idag! Fina pålle :love:
Sen fotboll innan ikväll, eller ja så mycket boll blev det inte för min del, men lite.. vågar inte gå för fullt än pga sträckningen i häcken, men jag joggade och var med på nån lättare bollövning, sen agerade jag målvakt :) SÅ sugen på att spela!! :angel:
 
Efter gårdagens slöa dag (efter lördagens krogbesök) var det skönt att starta veckan med ett tungt och brännande axelpass. 20min på löpbandet, 1h axlar och avslutning death by burpees. Första gången vi körde den. Kom till 10 sen blev det tungt. Hade säkert orkat mer men jävlar anammat tog slut och både jag och kompisen föll ihop i varsin hög. Nytt försök en ny dag!:up:

Death by burpees är så vidrigt jobbigt! Gjorde det på nyårsafton, klarade precis 10 men sen var jag heeeelt slut :laugh:
 
På väg till gymmet men vet inte riktigt vad jag ska träna :p Nånting med ben. Ska kolla hur det känns med knäböj, marklyft vill jag absolut köra. Men sen då? Vill ta det lite försiktigt med utfall och sånt som påfrestar höften (därav frågetecken på knäböj). Om nån har tips så är det välkommet inom den närmaste timmen :D
 
På väg till gymmet men vet inte riktigt vad jag ska träna :p Nånting med ben. Ska kolla hur det känns med knäböj, marklyft vill jag absolut köra. Men sen då? Vill ta det lite försiktigt med utfall och sånt som påfrestar höften (därav frågetecken på knäböj). Om nån har tips så är det välkommet inom den närmaste timmen :D

Du kan ju prova lite andra enbensövningar och se om det känns bättre, typ kliv upp på låda.

Vad gäller knäböj så prova att stå smalt med fötterna eller sumo om vanliga inte känns bra i höften, eller kör frontböj. :)
 
Idag är tanken att rida unghästen på lunchen och styrketräna ikväll :) Blir nog hantelpressar, flugor åt båda håll, raka marklyft, ett par magövningar och ett par rumpövningar.

På tal om det där med kroppsuppfattning så har jag aldrig tyckt något speciellt om mina armar. De har väl sett helt normala ut och inget jag tänkt på. Men nu börjar jag faktiskt se vältränad ut :p Kanske bara jag som ser det? Men skit samma isåfall för jag börjar gilla dom väldigt mycket och det är huvudsaken :D

Förresten så hade hästen en låsning som vanligt bak i vänstra höften men inget stort. ETn var här i september sist och jag har ridit mycket under hösten, vintern och våren så jag ser det som ett tecken på att jag blivit mer jämnstark och inte snedbelastar honom lika mycket längre :banana: Det var lokalt där på vänstersidan för han var inte öm eller stel i ryggen eller länden. Ingenting i bogarna heller utan bara en liten i nacken och det är rätt vanligt att dom har lite i nacken. Heja styrketräning! (för både mig och hästen)
 
På väg till gymmet men vet inte riktigt vad jag ska träna :p Nånting med ben. Ska kolla hur det känns med knäböj, marklyft vill jag absolut köra. Men sen då? Vill ta det lite försiktigt med utfall och sånt som påfrestar höften (därav frågetecken på knäböj). Om nån har tips så är det välkommet inom den närmaste timmen :D

Känns knäböj ok hade jag kört knäböj o marklyft bara, det var vad jag gjorde igår typ o räcker ju långt :up: kan du inte göra knäböj har jag ingen aning haha :p
:confused:
 
Jahaja, den här dagen blev ju inte som tänkt. Hemma och har spytt i natt. Hoppas verkligen på en reaktion på att mensen är i antågande (har hänt förr och den ska komma som idag), för magsjuka i huset är väldigt ovälkommet eftersom mamma fortfarande är gipsad. Stannade hemma från jobbet för att inte smitta om det nu skulle vara något annat. Happ, vad trist allt blev nu. :mad:
 
@Tassetass @Trollunge Tack för tipsen, hann läsa innan :D

Det blev helt enkelt knäböj och marklyft! :up: Har aldrig kört båda i samma pass förut, det var en ny upplevelse att känna att benen var trötta när jag skulle dra mark. Så där stannade jag på 4 resp 3 reps på 70 kg, det fanns inte så mycket mer idag. Innan dess gjorde jag någon form av knäböjspyramid som var uppe och vände på 50 kg. Ovant att bara köra två övningar, men bra pass! :)
 
Jahaja, den här dagen blev ju inte som tänkt. Hemma och har spytt i natt. Hoppas verkligen på en reaktion på att mensen är i antågande (har hänt förr och den ska komma som idag), för magsjuka i huset är väldigt ovälkommet eftersom mamma fortfarande är gipsad. Stannade hemma från jobbet för att inte smitta om det nu skulle vara något annat. Happ, vad trist allt blev nu. :mad:

Blä vad trist! Hoppas du slipper fortsatta kräkningar...
 
Blä vad trist! Hoppas du slipper fortsatta kräkningar...

Tack! Jag har ätit frukost för någon timme sen utan att den kom upp igen, så förhoppningsvis var det en kombination av mens och trötthet. Trist att missa en dag för det, men avskyr själv när andra kommer till jobb/skola/aktivitet om de haft symptom på magsjuka, så stanna hemma är väl mest schysst mot alla. Ännu mer trist att jag verkligen hade behövt rida idag.
 
Tack! Jag har ätit frukost för någon timme sen utan att den kom upp igen, så förhoppningsvis var det en kombination av mens och trötthet. Trist att missa en dag för det, men avskyr själv när andra kommer till jobb/skola/aktivitet om de haft symptom på magsjuka, så stanna hemma är väl mest schysst mot alla. Ännu mer trist att jag verkligen hade behövt rida idag.

Ja det är lika bra! Dumt att chansa.
 
Lite apropå kroppsuppfattning igen då som har varit uppe litegrann i tråden. Igår när jag satt på roddmaskinen på gymmet så var det en tjej som sprang på löpband snett framför mig. Hon såg ut att ha liknande storlek och form på benen som jag, eventuellt något större omkrets på låren men ja ungefär lika (dvs Team No Thigh Gap) Hon hade shorts på sig och min första tanke var att hon såg jäkligt bra ut i de där shortsen! Starka snygga ben. Och om hon kan rocka shortsen så kan ju jag också det, logiskt eftersom våra ben var ganska lika. Så nu är jag ännu mer pepp på att våga ha de kläder jag vill, köpte ett par "typ hotpants"/korta tights att träna i som jag ska börja öva i hemma i alla fall :D
 
En halvtimmes kanonträning med unghästen på lunchen :love: Det tar sig mer och mer och kommandona för tölt och trav funkar nästan varje gång! Lite jobbigt dock att matte ska bestämma tempot ;)
 
Här kom mensen, så kan nog släppa sjukdomstanken och inse att det var den jäkeln som spökade hela tiden. Jag har i och för sig känt mig helt drogad idag, så det var nog ändå bra att jag stannade hemma från jobbet.
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 037
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 094
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 742
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
102 136
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp