Bukefalos 28 år!

Beach 2017 del II

Idag ska sorterings rida äldsta hästen så det blir alltså en promenad för mig. Unghästen har vilodag :) Vi ska städa en våning ikväll och så ska jag köra ett överkroppspass :)
 
Jag fick mig en tankeställare häromdan. Min kollega fnös och hur mycket väger du, 30 kilo? Han är typ 1,65, väger väl 50kilo och är MAN, så jag tänkte vad är det för skev bild du har av verkligheten. Sen insåg jag att skinnjackan från gymnasiet inte satt så bra som den gör nu ens när den var ny. Han kanske hade en poäng. (Tänker dock inte erkänna det för honom :angel:.)

Däremot måste jag nog jobba lite på min egen självbild.
 
Kört ett överkroppspass nyss. Kändes bra! :) Fortfarande ont i lårmuskeln som det högg i häromdagen så jag får ta det lugnt med tränings som innefattar den.
 
Jag bestämde mig för att inte åka på crossfiten idag ändå, utan vila min onda axel och knä. Stack istället ut och sprang/gick en runda i morse. Helt underbar morgon, var ute vid 7:30 i shorts och linne och det var så jäkla fint :love:
Totalt strax över 7 km, först uppuppupp på Åsen, sen en runda där uppe sen neeeeer hela vägen och sen vår backe upp det sista. Det är ju den backen som jag har en liten tävling med mig själv då och då, jag tog ju tiden i mars första gången jag tog mig upp för backen och har sen kört den då och då som riktmärke om jag får nån bättre kondition eller ej ;) Trodde inte jag skulle slå min gamla tid idag mtp att jag hade sprungit en för mig ganska lång runda innan + kört en ordentlig wod igår och var lite trött i benen.. Men jodå! 20 sek snabbare idag än sist :banana: Tog 5 min 23 sek idag och jag är helt död när jag kommer upp för den där jäkla backen alltså :rofl:
Fortsätter min aktiva vila imorgon, ska köra ett ordentligt yogapass imorgon i alla fall tänker jag, sen gymmet torsdag hoppas jag sen blir det vila fre+antagligen lördag för kommer nog inte hinna träna.
Så denna veckan blir lite vilovecka för mig, kan nog vara bra :)
 
Jag bestämde mig för att inte åka på crossfiten idag ändå, utan vila min onda axel och knä. Stack istället ut och sprang/gick en runda i morse. Helt underbar morgon, var ute vid 7:30 i shorts och linne och det var så jäkla fint :love:
Totalt strax över 7 km, först uppuppupp på Åsen, sen en runda där uppe sen neeeeer hela vägen och sen vår backe upp det sista. Det är ju den backen som jag har en liten tävling med mig själv då och då, jag tog ju tiden i mars första gången jag tog mig upp för backen och har sen kört den då och då som riktmärke om jag får nån bättre kondition eller ej ;) Trodde inte jag skulle slå min gamla tid idag mtp att jag hade sprungit en för mig ganska lång runda innan + kört en ordentlig wod igår och var lite trött i benen.. Men jodå! 20 sek snabbare idag än sist :banana: Tog 5 min 23 sek idag och jag är helt död när jag kommer upp för den där jäkla backen alltså :rofl:
Fortsätter min aktiva vila imorgon, ska köra ett ordentligt yogapass imorgon i alla fall tänker jag, sen gymmet torsdag hoppas jag sen blir det vila fre+antagligen lördag för kommer nog inte hinna träna.
Så denna veckan blir lite vilovecka för mig, kan nog vara bra :)

Jäklar vilken förbättring! 20 sekunder är ju asbra!! :banana:
 
Sjuk träningsvärk i axlar, bröst o överdel rygg efter igår! Körde rätt tungt och de märks idag :p

Idag är det hiit/intervaller på schemat men jag får se om det går med mitt lår. Får känna efter om det funkar eller inte. Ska rida med bästa vännen och en gammal barndomskompis ikväll i alla fall :)

Jag och barnen har det gött på semestern. Sover så länge vi kan, äter frukost i lugn och ro, leker och tar dagen som den kommer :) Ska bli gött att ha maken hemma nästa vecka också :love:
 
Idag blev det lunchjogg, 28 minuter plus 5 min uppvärmning och 5 min nedvarvning. Var helt DÖD efteråt, körde verkligen på ren järnvilja åtminstone två av de ca 4,8 km jag hann på den tiden :meh: känns som varje löppass går så himla trögt just nu! Hoppas det släpper snart och börjar kännas lite lättare igen.
 
Idag blev det lunchjogg, 28 minuter plus 5 min uppvärmning och 5 min nedvarvning. Var helt DÖD efteråt, körde verkligen på ren järnvilja åtminstone två av de ca 4,8 km jag hann på den tiden :meh: känns som varje löppass går så himla trögt just nu! Hoppas det släpper snart och börjar kännas lite lättare igen.

Har du någon koll på hur långt du springer och vilket tempo du håller?

-----------------------------------------

Fortsätter min deload-vecka med ett 55 min vinyasa yoga-pass här hemma vilket får bli all träning för dagen :up:
 
Glass är mitt stora problem. Äter det typ jämnt. Men äsch, tidigare somrar har jag levt enbart på glass så att bara äta ibland är fortfarande ett uppköp. :angel::rofl:

Tre timmar kvar till semester! Galet! :banana:
 
Sparar låret idag och springer på fredag istället :)
Gjorde en sätesövning med miniband 15+15+15*3/ben, 15*3 armhävningar och 16*3 "doppa hälen" (magövning) medan potatisen kokade och så ska jag rida sen så det får duga idag :)
 
Måndag: ben,bröst. Tisdag: 1,5h promenad, 20min yoga samt 5min magträning (10 övn). Ikväll: axlar,biceps samt underamar (ska träna med makens brorson därav underarmsträningen). Imorgon blir det 10km vandringsstig:p
 
Har du någon koll på hur långt du springer och vilket tempo du håller?

-----------------------------------------

Fortsätter min deload-vecka med ett 55 min vinyasa yoga-pass här hemma vilket får bli all träning för dagen :up:

Brukar räkna ut det ibland och emellanåt har jag haft en km-tid på under 5 min 30 sekunder men idag gick det ju mycket långsammare :o funderar på om jag borde ta fler vilodagar mellan jag springer? Jag försöker hålla igen rätt mycket på käkandet också och det är en asjobbig omställning att inte käka godis var o varannan dag. Kan bero på det också att det känns såå himla jobbigt just nu med löpningen O_o

Blev en två timmars promenad nu på kvällen också med sonen i bärsele!
 
Brukar räkna ut det ibland och emellanåt har jag haft en km-tid på under 5 min 30 sekunder men idag gick det ju mycket långsammare :o funderar på om jag borde ta fler vilodagar mellan jag springer? Jag försöker hålla igen rätt mycket på käkandet också och det är en asjobbig omställning att inte käka godis var o varannan dag. Kan bero på det också att det känns såå himla jobbigt just nu med löpningen O_o

Tänker att det verkar finnas flera faktorer som gör träningen/löpningen jobbigare. Att ligga på kaloriunderskott och träna är ju helt klart tufft. Det är vid en viss gräns svårt att förbättra prestationen samtidigt som man går ner i vikt. Hur många vilodagar brukar du ha mellan löppassen?
Sen det jag tänkte på från början när jag frågade om du har koll på tempo är att om man springer på bara känsla kan man ibland bli lite lurad och tro att man inte blir bättre fast man blir det. Efterhand man får bättre kondition börjar man bara springa lite snabbare vilket gör att det aldrig känns lättare. Det gjorde jättestor skillnad för mig när jag sprang mycket att börja använda puls/gps-klocka och faktiskt kunna se hastigheten under tiden jag sprang. + det blir mycket roligare också ;)
Sen kan det ju bara vara dagsformen också såklart :p
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 789
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 717
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
59 237
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
102 644
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp