Beach 2017 del II

Tänker att det verkar finnas flera faktorer som gör träningen/löpningen jobbigare. Att ligga på kaloriunderskott och träna är ju helt klart tufft. Det är vid en viss gräns svårt att förbättra prestationen samtidigt som man går ner i vikt. Hur många vilodagar brukar du ha mellan löppassen?
Sen det jag tänkte på från början när jag frågade om du har koll på tempo är att om man springer på bara känsla kan man ibland bli lite lurad och tro att man inte blir bättre fast man blir det. Efterhand man får bättre kondition börjar man bara springa lite snabbare vilket gör att det aldrig känns lättare. Det gjorde jättestor skillnad för mig när jag sprang mycket att börja använda puls/gps-klocka och faktiskt kunna se hastigheten under tiden jag sprang. + det blir mycket roligare också ;)
Sen kan det ju bara vara dagsformen också såklart :p

Tack för bra svar! Det är nog en kombination av typ allt du skriver! jag springer varannan-var tredje dag nu ungefär men då tar jag en rejäl promenad eller styrketränar dagarna mellan. Kanske borde lägga in nån vilodag emellanåt då jag bara tar någon lugn promenad eller så? Ska kolla om jag kan fixa nån app som visar hastighet också, vore kul att få lite mer fakta på bordet så att säga vad gäller hur fort jag egentligen springer :D

Kl
Idag testade jag jobbets gym, superkul!! :) Körde marklyft, latsdrag och militärpress efter några minuter på löpbandet. Det va riktigt kul att springa lite på löpbandet för då märkte jag att konditionen är klart bättre mot senaste gången jag sprang på löpband :D det finns nog hopp för mig trots allt!!:bump:
 
Tack för bra svar! Det är nog en kombination av typ allt du skriver! jag springer varannan-var tredje dag nu ungefär men då tar jag en rejäl promenad eller styrketränar dagarna mellan. Kanske borde lägga in nån vilodag emellanåt då jag bara tar någon lugn promenad eller så? Ska kolla om jag kan fixa nån app som visar hastighet också, vore kul att få lite mer fakta på bordet så att säga vad gäller hur fort jag egentligen springer :D

Kl
Idag testade jag jobbets gym, superkul!! :) Körde marklyft, latsdrag och militärpress efter några minuter på löpbandet. Det va riktigt kul att springa lite på löpbandet för då märkte jag att konditionen är klart bättre mot senaste gången jag sprang på löpband :D det finns nog hopp för mig trots allt!!:bump:

Mm, någon vilodag i veckan kan nog vara bra :) Sen ja, ladda ner en app! Känns som de flesta använder Endomondo, annars Runkeeper kanske :up: Sen att omväxla sina löp-pass gör mycket också. Ex ibland springa längre men långsammare, korta intervaller, långa intervaller etc. Ger både bättre träning samt är roligare än att bara tugga på i samma tempo varje gång. Men det beror ju såklart också på vad man vill, tycker man bara det är mysigt och trevligt att vara ute och jogga och inte vill förbättra sig eller så kan man ju göra hur man vill :D

Och kul att du märkte på löpbandet att du blivit bättre! Det är det jag menade innan att springer man ute och inte har koll på varken tempo eller puls så känns det ofta som att man aldrig blir bättre fast man blir det!
Var det första gången du var på jobbgymet? :bump:
 
Dålig ordning på ätandet idag då jag och barnen vaknade halv 10 :o Blrv alltså sen frukost och sen fika hos min mormor. Kokade ägg till mellanmål när vi kom hem vid halv 3 och nu blev det lasangette till middag och så lovade jag barnen glass till efterrätt :angel:
 
Mm, någon vilodag i veckan kan nog vara bra :) Sen ja, ladda ner en app! Känns som de flesta använder Endomondo, annars Runkeeper kanske :up: Sen att omväxla sina löp-pass gör mycket också. Ex ibland springa längre men långsammare, korta intervaller, långa intervaller etc. Ger både bättre träning samt är roligare än att bara tugga på i samma tempo varje gång. Men det beror ju såklart också på vad man vill, tycker man bara det är mysigt och trevligt att vara ute och jogga och inte vill förbättra sig eller så kan man ju göra hur man vill :D

Och kul att du märkte på löpbandet att du blivit bättre! Det är det jag menade innan att springer man ute och inte har koll på varken tempo eller puls så känns det ofta som att man aldrig blir bättre fast man blir det!
Var det första gången du var på jobbgymet? :bump:

Japp det va första gången, fast jag jobbat där ett år! :o Men det va väldigt bra (och gratis, får tom träna en timme i veckan på arbetstid :) ) så det blir definitivt fler gånger!
Jag ska absolut testa intervaller, blir nog bra att börja testa högre tempo på korta sträckor och se hur det känns. Laddade ner Runkeeper och ska testa den nästa löptur! :bump:
 
Japp det va första gången, fast jag jobbat där ett år! :o Men det va väldigt bra (och gratis, får tom träna en timme i veckan på arbetstid :) ) så det blir definitivt fler gånger!
Jag ska absolut testa intervaller, blir nog bra att börja testa högre tempo på korta sträckor och se hur det känns. Laddade ner Runkeeper och ska testa den nästa löptur! :bump:

Kör 10-20-30.. ^^
Gå 30sek, jogga 20sek, spurta 10sek x25ggr! :D jag gillar den och då gillar inte jag intervaller.. :p
Mitt förslag till app är runtastic, den använder jag till både löpning, cykling och ridning! :)
 
Kör 10-20-30.. ^^
Gå 30sek, jogga 20sek, spurta 10sek x25ggr! :D jag gillar den och då gillar inte jag intervaller.. :p
Mitt förslag till app är runtastic, den använder jag till både löpning, cykling och ridning! :)

Åå bra tips, det ska jag testa. 25 gånger??? :o:nailbiting:
Aha ja den har jag ju hört om! Får testa några stycken tror jag! Har kört med c25k för att komma upp i fem km och det har funkat asbra!
 
Fint väder även idag men det blåser inte storm som igår :D Så idag är bikiniöverdelen på och jag ska försöka få lite färg även på mage och rygg. De ligger lite efter benen, armar, axlar och bröst eftersom jag gått i shorts och linne de dagar det varit fint :angel::p

Har tänkt springa ikväll. Hoppas planen håller :)
 
Jag är uppe hos släkten i norr och är sjuk. Förkyld och feber, trots maxdos av både Ipren och Alvedon får jag inte ner tempen under 38,5. Blärgh!!!
 
Lite mer än en timme ridning på ponny blev det idag. Den tjejen vet hur hon ska muntra upp mig. :love:

(Och tur det, för lilleman vägrar ta på sig sin flughuva trots att han är irriterad i ögonen av insekterna, och har lekt tafatt i hagen i två dagar nu :cautious:. Hoppas han fattar att den inte kommer döda honom när han ser att hon inte är rädd.)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 976
· Visningar
63 651
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 683
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 430
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
101 617
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp