Beach 2017 del II

Blev drygt 20 min jogging idag i jämt tempo utan paus som kändes super! :banana: Nu var det typ en månad sen jag sist sprang, men det kändes fanatiskt mycket bättre den här gången. :rofl:
Sprang mest för att bli av med muskelspänningar i nacke/skuldror som annars hade utvecklats till migrän vilket försvann helt. :up:
Det hjälpte nog också att jag mjukade upp med 30 min yoga på morgonen samt fick lite massage av maken.
 
Gick på semester idag och inledde med vad annars än en löptur? :D Kändes riktigt bra idag, sprang 28 minuter plus fem min uppvärmning o fem min nedvarvning och kände att jag kunde hålla ett högre tempo i uppförsbackarna som förut höll på att mörda mig! :cautious: Runkeeper svek mig dock och tjorvade så jag vet ej exakt tempo men kändes bra iaf! På söndag eller så ska jag testa intervallerna! :)
 
Åå bra tips, det ska jag testa. 25 gånger??? :o:nailbiting:
Aha ja den har jag ju hört om! Får testa några stycken tror jag! Har kört med c25k för att komma upp i fem km och det har funkat asbra!

Japp 25ggr! :D Under vinterhalvåret när vi kör kondition/funktionell träning i skogen med fotbollen så är det där vår uppvärmning.. ;)
 
Idag: marklyft och militärpress. Testade magnesium, kände ingen gigantisk skillnad men så är ju min stång ny också, vet inte om det spelar in? Rejäla räfflor, vilket känns i händerna... Nåja, hade siktet inställt på en femma på 80 kg men det fanns inte idag (ffa inte mentalt) så det blev en trea. Gjorde däremot två tior på 60 kg vilket är PB. Sen en tia på 55 kg. Militärpress också nytt PB, en trea på 27,5 kg. Sen några tior på 20 kg.

I övrigt har jag spenderat dagen i soffan, så totalt icke produktiv som man kan vara. Körde halvt slut på mig själv igår och kände mig trött när jag vaknade. Sov litegrann mitt på dagen istället, skönt. Åt chips och dipp som uppladdning för träningen :D Nu ska jag väl försöka ta mig till stallet, borde rida men har ingen direkt lust... Vi får se. Jag börjar med mockningen och så får det bli som det blir.
 
Idag: marklyft och militärpress. Testade magnesium, kände ingen gigantisk skillnad men så är ju min stång ny också, vet inte om det spelar in? Rejäla räfflor, vilket känns i händerna... Nåja, hade siktet inställt på en femma på 80 kg men det fanns inte idag (ffa inte mentalt) så det blev en trea. Gjorde däremot två tior på 60 kg vilket är PB. Sen en tia på 55 kg. Militärpress också nytt PB, en trea på 27,5 kg. Sen några tior på 20 kg.

I övrigt har jag spenderat dagen i soffan, så totalt icke produktiv som man kan vara. Körde halvt slut på mig själv igår och kände mig trött när jag vaknade. Sov litegrann mitt på dagen istället, skönt. Åt chips och dipp som uppladdning för träningen :D Nu ska jag väl försöka ta mig till stallet, borde rida men har ingen direkt lust... Vi får se. Jag börjar med mockningen och så får det bli som det blir.

Spontan tanke: använd mer magnesium. Gnugga gärna extra på stången också.
 
Började dagen med en helt underbar skrittrunda med pålle 6.30 imorse - sol, vindstilla och bara vi ute! :love: Fixade klart allt i stallet, sen drog jag och mamma till Falsterbo! :)
Precis kommit hem! Har gått så mycket idag, bättrat på den snygga linnebrännan.. :rofl: sett fina hästar, ett bra derby och shoppat ett schabrak!
Bra dag! Tror att jag kommer sova gott i natt.. :D
 
Mycket trevligt igår på grillfesten :) Vi blrv lata och tog bilen ändå. Kändes enklast med båda barnen och ifall det skulle bli skitväder. Vi hade med mera kläder och en stor kylbag också så det blev lättast. Maken fick dricka öl så körde jag.

Ikväll blir det styrka och så tänkte jag lufta löpbandet en liten sväng efter jag lyft färdigt :D Blir vädret bättre blir det en eller två ridturer också :)

Ätit en god frukost idag som bestod av hallonkvarg med havrekuddar, finn crisp med räk- och kräftost, en halv propud milkshake och kaffe :love:
 
Efter lite debatterande med mig själv så blev det en något nyttigare frukost i form av kvarg, banan och så rev jag lite mörk choklad på toppen :p tänkte snart dra ut och testköra dojjorna :bump:
 
Dagens motion blev ett dressyrinriktat ridpass i sommarhagen. Ponny tjurade lite till en början men lyckades rida igenom det ganska hyfsat. Höll på en timme ungefär.

Efter det blev träningen att slänga ut bäddarna i boxarna. Höll på att dö men nu är det klart och det enda som återstår är att spola hela stallet med högtryckstvätt. Gäller att passa på när det ändå är kasst väder. :up:
 
Mycket festlig dag/kväll igår med massa dans och dricka så idag alltså en riktigt slapp bakisdag :p
Så två vilodagar denna veckan, fre+sön, och för övrigt lite lugnare pass förutom torsdag och måndag. Axeln känns ok, kände inte alls av den i pressar i lördags men litegrann när jag skulle gå armgång och typ hängde med hela vikten i den armen/axeln. Så ska nog vara lite försiktig med det ;)
Totalt 5 h 45 min träning i veckan i alla fall, några wodar, ett löpppass, lite yoga.
Har nu gått på min semester så nu får vi se hur det blir med träningen i veckan, har ett inbokat pass imorgon kväll som jag hoppas jag kan gå på!
 
Jag har fått motsatta problemet nu mot hur det varit dom senaste 12 åren och från sist jag var med i tråden. Jag kom hem från behandlingshemmet i mars, hade då en normalvikt precis i mitten av normalviktsintervallet. Det var lite svårt att acceptera först men jag bestämde mig för att vara nöjd. Sen började jag försöka lyssna på kroppens hungersignaler och började äta mer, problemet var att jag i dom 10 år jag gått i behandling för anorexin fått mig itutat att jag inte kan lita på min mättnadssignal, att jag blir mätt innan det är tillräckligt och att jag måste äta upp allt på tallriken även om jag är mätt. Det här gjorde att jag nu under ett par månader har tvingat i mig så mycket mat att jag mått illa, att jag varit nära att kräkas och att jag inte kunnat sitta upp. För att jag från början trodde jag var mer hungrig eller var tvungen att äta en viss mängd och tog åt mig mer mat som jag kände att jag var tvungen att äta upp.

Jag insåg i onsdags att det här inte håller, jag måste börja lyssna även på mättnadssignalerna, jag ska inte pressa mig så jag mår fysiskt dåligt av maten. Jag har dessutom gått upp en hel del i vikt, jag har inte vägt mig sen 4 april och vill inte göra det heller eftersom det blir ett tvång men det syns och märks på kläderna att jag gått upp ett par kilo.

Jag har inte vägt någon mat sen jag kom hem och har gått på känn, jag har försökt att inte räkna kalorier för att jag varit rädd att bli tvångsmässig. Men nu när jag insåg att jag bara går upp och upp i vikt så kände jag att jag var tvungen att kolla på ett ungefär hur mycket jag äter och det var mycket, mycket mer än vad jag borde :/

Jag har gjort upp en matplan, en del förändringar sker redan idag och sen kommer fler följa efter under veckan som kommer.

Jag kommer fokusera på att ändra min kost och inte att lägga till mer träning för jag promenerar redan 3,5- 4 timmar varje dag. Jag kommer ändå jobba för att hålla fast vid den motionen jag nu har och peppa mig själv till det utan att gå till överdrift.

Det är svårt att lita på kroppens signaler när man varit sjuk så länge och fått höra att dom inte stämmer. Det är också svårt att inse att jag gått från underviktig till kanske till och med överviktig eller i alla fall i övre spannet av det normala.

Det viktigaste för mig är att hitta en balans, äta mig lagom mätt, stabilisera vikten på en något lägre nivå och inte ha tvång att gå ett visst antal minuter varje dag. 21 augusti börjar jag psykologprogrammet och jag vill så gärna vara "normal" då, äta friskt och på ett vanligt sätt. Lyssna på kroppen och ha ork och må bra. Och ja, se lite mer vältränad ut. Jag vill absolut inte bli anorektiskt smal igen, långt ifrån. Men jag vill ner ett par snäpp dit jag var i mars då jag var helt normal.

Vet inte hur lång tid det projektet kommer att ta och jag känner mig nästan uppgiven och jag är så ledsen att jag förstört allt så här. Att jag tillåtit mig själv att gå upp så mycket i vikt och äta så mycket. Men jag försöker se det som en process i tillfrisknandet, att det tar ett tag att hitta sin egen balans och ett sätt att äta på som passar en själv.

Förlåt för jätte lång text men behövde få ur mig allt det här
 
Nämen hej @Qelina!
Jag tycker det låter som att väldigt mycket är positivt, vad roligt att du kommit in på psykologprogrammet och är frisk nog att kunna tänkas börja på det i höst! Och jättebra att du äter mer och har gått upp i vikt :up: Det låter inte som att du förstört någonting, det är väl ingen fara om du ätit lite mycket ett tag och gått upp lite extra, som du säger, det är klart det tar lite tid att bli stabil, din kropp har säkert tagit god vara på de extra kalorierna :)
Börja inte överkompensera nu bara för det och gå ner i vikt igen, det känns som en farlig väg för att slå in på för dig. Ta det lugnt bara!
 
Förresten, är det någon här som har tittat på mized-appen? Lofsans nya träningsapp :) Jag tycker den verkar riktigt bra och är lite sugen på att testa den men den kostar ju lite mer än 100 kr i månaden och vet inte exakt hur mycket jag kommer använda den..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 928
· Visningar
61 560
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 990
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 958
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
100 511
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp