Beach 2017 del II

Idag har det blivit promenad med ett barn i bärselen och ett på shettisen, ca en timme i skogen. Heeelt underbart! :love:

Det blev även en dryg timmes kvällspromenad sent igår kväll medan mannen nattade barnen.

Idag blev det löpning! :bump: Hade tänkt köra intervaller men testade ett nytt motionsspår som va extremt kuperat och tog i lite extra i uppförsbackarna så det blev lite intervallaktigt. Två varv blev det, sprang 30 min plus fem min uppvärmning och fem min nedvarvning.
 
Nämen hej @Qelina!
Jag tycker det låter som att väldigt mycket är positivt, vad roligt att du kommit in på psykologprogrammet och är frisk nog att kunna tänkas börja på det i höst! Och jättebra att du äter mer och har gått upp i vikt :up: Det låter inte som att du förstört någonting, det är väl ingen fara om du ätit lite mycket ett tag och gått upp lite extra, som du säger, det är klart det tar lite tid att bli stabil, din kropp har säkert tagit god vara på de extra kalorierna :)
Börja inte överkompensera nu bara för det och gå ner i vikt igen, det känns som en farlig väg för att slå in på för dig. Ta det lugnt bara!
Ja det är mycket positivt, jag mår bättre än på 12 år och är helt förundrad över energin och orken man får när man äter. Det är så totalt världsomvälvande att inte gå runt i en döende kropp längre. Jag ska försöka tänka så att det tar ett tag för kroppen att bli stabil och ett tag för min hjärna att hänga med i svängarna. Jag är ju inte farligt överviktig men definitivt så pass att jag blivit större än dom flesta av mina kompisar och större än vad jag är bekväm med. Jag vågar mig inte på någon regelrätt bantning för det kommer leda tillbaka till anorexin som jag hade ansett mig lämnat helt fram tills idag då tankarna kom tillbaka med full kraft. Men jag ska inte gå in i svält igen men jag ska följa min nya matplanering och äta lagom och inte vara rädd för saker men inte heller överäta som jag gjort. Vet inte om det blir så på ett sätt när man inte fått äta på så länge att när man väl börjar göra det igen så vill man liksom ta igen allt man missat.

Jag är jätte glad att jag kommit in på psykologprogrammet. Har velat börja det sedan jag gick i gymnasiet men alltid varit för sjuk för att börja, har till och med sökt x antal gånger och blivit antagen men inte kunnat börja. Nu ska jag verkligen börja. Jag vill börja leva livet igen och inte vara en del av sjukvården och psykiatrin och att andra ska bestämma över mig. Jag njuter av att få ta egna beslut och känna mig vuxen :)
 
Ska försöka komma igång och kommentera er andra också och inte bara skriva om mig men behöver läsa in mig på er lite grann för det är så många nya och gamla och alla är i olika stadier så om jag verkar ego och inte skriver så mycket feedback nu så är det för att jag inte känner till er historia eller er riktigt och jag känner att det vore ett vääääldigt stort projekt att läsa igenom hela tråden :D
 
Förkylningen klingar av allt mer och inatt fick jag sova utan att vakna av hostattacker. :up: Resultatet av det var att jag vaknade som vanligt strax före sju, istället för att halvsova till tio- halv elva och ändå vara död. Hostar och snorar fortfarande ganska mycket och det tog ett par timmar innan rösten vaknade till liv, men det känns ändå som att jag börjar få tillbaka lite energi. Dagen blir ändå lugn, tänkte gå en kort promenad i eftermiddag om den goda känslan håller i sig. Imorgon åker vi hem från Norrland så hela dagen går åt att resa. Hoppas att kunna köra ett lättare pass på gymmet på onsdag, jisses vad jag saknat styrketräningen!
 
Blev ett sent pass igår då yngsta dottern somna sent. Jag började vid 20.40 tiden och höll på i en timme totalt :) Körde axlar, övre del rygg, bröst och rumpa. Avslutade med 10 min på löpbandet i ganska högt tempo (för att vara mig), riktigt gött pass! Borde avsluta med 10-15 min snabbare löpning oftare :)

Idag blir det nog inget annat än ridning skulle jag tro. Vår stad arrangerar O-ringen i år och brukshundsklubben ska patrullera den stora campingen och jag och mamma ska ha ett pass på söndagnatt. Idag är det information och utbildning inför det hos räddningstjänsten och så ska vi fira makens mormor som fyller 85 år :)
 
Gud vilken träningsvärk jag har idag! Vet inte om det är dressyren, boxarna eller att jag släpade runt på en sjuåring som tror att hen är två år och inte väger någonting i lördagskväll, men känner mig lätt överkörd av ett tåg. :rofl:
 
Summerar veckan och fick ihop tre styrkepass och ett halvt styrkepass där jag bara körde armhävningar, mini band och mage medan potatisen kokade :) Några promenader och ridturer blev det också :)

Under veckan är planen tre styrkepass, några promenader och en hög ridturer :p Idag blev det en timmes ridtur i skogen. I morgon tar vi en tidigt tur och tränar styrka/kondis med hästarna innan kläggen blir för illa och så ska jag lyfta och springa lite på kvällen :)
 
Körde ett av gratis-passen från mized-appen i förmiddags: armar/axlar 45 sek/15 sek.
3 varv, 45 sek jobb 15 sek vila, 1-2 minuter vila mellan varven:
-Burpees
-Gående planka till vägg (alltså stå i planka med fötterna vid en vägg, börja sedaqn gå upp med fötterna på väggen och gå med händerna mot väggen tills man hamnar i handstående med magen mot väggen - grymt jobbig!)
-Rygglyft med rotation
-Löpning i planka
-Armhävning med handlyft
-Ryggliggande benfällning åt sidan "Vindrytetorkaren"
-Smala armhävningar på knä

Bra pass :up:

Körde sedan även 10 tabatha-intervaller (20 sek jobb/10 sek vila) med kettlebell-svingar 16 kg. Jäklar vad tufft för greppet på de sista, seriös kramp i underarmarna när jag var klar :D

Sen även lite bicepcurls med 10 kg kettlebell. Alltså jag måste säga att jag har aldrig gillat bicepcurls pga att jag tyckte de var jättetråkiga och känts meningslösa men nu har jag börjat få riktigt bra kontakt i biceps vilket ju gör dem mycket roligare! :up:

WOD imorgon 8:30! :bump:
 
Morgonträning med bänkpress här! Har börjat gilla att bänka, går rätt så bra också så det är kul :) Tunga setet en femma på 37,5 kg och sen tre tior på 30 kg. Inga problem alls så jag ska höja lite till nästa vecka. Men skyndar långsamt :)
 
En timmes ridtur med galoppbackar blev det i morse ihop med bästa vännen och hennes ponny :)

Yngsta dottern verkar ha åkt på magsjukan eller nåt så idag blir det lugnt hemma så hon blir frisk och så ska vi snickra så mycket vi kan på lekstugan. Ikväll ska jag träna! Eventuellt att det blir en tur med unghästen också om det inte är dumt pga alla flugor. Kanske får ta honom tidigt i morgon istället.
 
Wod 8:30 - check!
Riktigt kul :bump: först marklyft 5 set 4-6 rep, explosivt upp, 2 sek hålla mot lite ned. Vila 20 sek sen max rep armhävningar (orkar nu göra 5-7 armhävningar på tå varje gång!). Vila 1 minut repeat.
B-delen
5 (!!) varv av
400 m löpning
20 wallballs

Klarade att göra alla 20 wallballs x 5 obrutna :up: Man fick ju hålla igen lite i löpningen bara så man inte körde slut på sig direkt.. :p Men kul avslutning! Kände av min axel litegrann efter 80 wallballs typ, men ingen smärta och gör inte ont nu efter heller så hoppas det är lugnt :)

Både innan och efter övade jag ju mig på min pull-ups med. Har fortfarande inte lyckats göra två på rad med pronerat grepp..:cautious: Men klarade mina första kippade pull-ups idag! :banana:
 
Wod 8:30 - check!
Riktigt kul :bump: först marklyft 5 set 4-6 rep, explosivt upp, 2 sek hålla mot lite ned. Vila 20 sek sen max rep armhävningar (orkar nu göra 5-7 armhävningar på tå varje gång!). Vila 1 minut repeat.
B-delen
5 (!!) varv av
400 m löpning
20 wallballs

Klarade att göra alla 20 wallballs x 5 obrutna :up: Man fick ju hålla igen lite i löpningen bara så man inte körde slut på sig direkt.. :p Men kul avslutning! Kände av min axel litegrann efter 80 wallballs typ, men ingen smärta och gör inte ont nu efter heller så hoppas det är lugnt :)

Både innan och efter övade jag ju mig på min pull-ups med. Har fortfarande inte lyckats göra två på rad med pronerat grepp..:cautious: Men klarade mina första kippade pull-ups idag! :banana:

Kuuul! :banana:
 
Hej hopp i tråden!

Jag tog en välbehövlig Buke-paus under semestern och har knappt använt telefonen/datorn alls på många långa dagar. Superskönt!

Träningen blev helt okej under de här 3 veckorna - totalt 6 pass fördelat på 4 styrka och 2 löpning. Och så lite ridning, cykling och promenader ovanpå det. Samt mycket, mycket god mat och fika… :angel:

Ikväll blir det fokus på att packa upp, komma i ordning och framför allt sova tidigt (flyget hem var försenat och vi kom inte i säng förrän vid 2…). Imorgon tänkte jag dock besöka gymmet igen och köra ett lugnt helkroppspass för att väcka kroppen ur den värsta semester-dvalan. Sedan är planen träning på fredag och söndag också - en lite lagom lugn vecka att kicka igång med helt enkelt.

Känner mig utvilad och glad! :)
 
Ganska exakt 90 minuter ridning med ponny som kändes lite mellanmjölk i början för att kännas amazing mot slutet :love:. Blev mycket skritt, men också lite trav och framförallt galoppjobb.
 
Ganska exakt 90 minuter ridning med ponny som kändes lite mellanmjölk i början för att kännas amazing mot slutet :love:. Blev mycket skritt, men också lite trav och framförallt galoppjobb.
Åh jag är så avundsjuk på dig/er som kan rida nästan varje dag (även om jag mycket väl vet att hästägande är allt annat än kul ibland)! Jag är rätt bra på att intala mig att jag inte saknar det när jag är här borta, men så fort jag är och rider i Sverige igen påminns jag om var det där brinnande intresset jag hade för några år sedan kom ifrån. Underbara, underbara djur! :love:

Förresten så måste jag fråga något jag undrat länge - är det händelsevis du som finns på min Instagram och som har ett användarnamn som börjar på a? Som nyligen la ut en väldigt fin bild på en väldigt fin häst? Jag tror att du började följa mig i ungefär samma vända som jag började följa ett gäng härifrån, så jag antog att det var någon Buke-människa :p
 
Jag kämpar på för att hitta balansen med hur mycket jag ska äta, jag har svårt för att lita både på hunger och mättnad efter att i alla år fått lära mig att jag inte kan göra det. Jag behöver gå ner ett par kilo rent ärligt men kan inte sätta mig på någon sträng diet för då riskerar jag att falla tillbaka i anorexin. Så jag har gjort upp en matplanering som jag ska följa där jag reducerat kalorierna från min tidigare kost när det faktiskt gick lite överstyr för att jag inte hade något hum om kroppens signaler och åt för mycket. Jag vill inte bli petnoga igen men jag vill ha viss kontroll, en kombination av kontroll och att gå på känsla och lyssna på kroppen.

Jag har börjat som ny rutin att göra matlådor en gång i veckan så jag har färdig lunch att plocka fram och det har jag gjort i tre dagar nu och det har fungerat bra, jag tröttnar sällan på mat så jag kommer nog äta ungefär så här ett tag till.

Det har gått bra med maten idag, det enda är väl att jag gått och små ätit vattenmelon hela dagen men det finns väl värre saker att göra och det är ju så gott.

Jag har promenerat 225 minuter så det är också bra, jag har som mål att gå minst 200 minuter men helst mer, känner mig inte riktigt nöjd med 200 även om jag bestämt det som mål så vill jag gå mer.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 928
· Visningar
61 566
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 994
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 959
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
100 517
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp