Bukefalos 28 år!

Beach 2017 del II

Så jävla slut! :D
Gymmade 1h imorse efter jobb, hem duschade och kraschade i säng.. vaknade dock redan kl 13 = bara sovit 4,5h.. Men upp och hoppa, slängde i en maskin tvätt och sen ut till pålle när tvätten va färdig.. skrittade ut en runda på 50min pga lös doja, men den satt kvar hela rundan! Hovslagaren imornbitti!
Sen fotboll innan ikväll! :love: Så härligt att det är igång igen!! Det sög ordentligt i benen! Regntung plan (regnat nästan hela dagen igår, inatt och idag..) Uppvärmningen blev ett varv runt planen och sen ett varv runt hinderbanan som går runt hela fotbollsområdet.. :p Sen kondition med boll hela träningen minus sista 15min då vi spelade på sjumannaplan.. och så avslutade vi med favoriten idioten! :D
Precis hela kroppen har fått sig en genomkörare idag, jag är gött svintrött och ska krascha i säng..
Bra dag! :up:
 
Räknade ihop mina styrkepass sen januari och kom fram till 77st. Har vilat totalt 4v sen dess pga sjukdomar så det borde ge ett genomsnitt på 3 per vecka. Helt ok:up: tänkte försöka ha 150 innan året är slut. Hur många brukar ni ha? Detta är faktiskt första året som min träning håller i sig så länge. Har tränat i perioder före men nåt har alltif kommit i vägen. Nu då vi inte har hästar längre har jag tid att satsa på träningen:)
 
Fint väder även idag! Vi har haft otroligt fint semesterväder hittills :)

Idag ska vi göra beteshagen till kompisens unghäst större, snickra och träna :) Min unghäst ska ridas också, får se om jag hinner före eller om maken tar honom :p
Skicka hit lite också! Här är det typ 10grader och mulet jämt:mad:
 
Räknade ihop mina styrkepass sen januari och kom fram till 77st. Har vilat totalt 4v sen dess pga sjukdomar så det borde ge ett genomsnitt på 3 per vecka. Helt ok:up: tänkte försöka ha 150 innan året är slut. Hur många brukar ni ha? Detta är faktiskt första året som min träning håller i sig så länge. Har tränat i perioder före men nåt har alltif kommit i vägen. Nu då vi inte har hästar längre har jag tid att satsa på träningen:)
Jag har aldrig räknat mina pass mer än vecka per vecka förrän detta året, då jag gör en summering vid slutet av varje månad, så jag har ingen aning om hur mycket jag brukar träna på ett år faktiskt... Men nu blir jag nyfiken! Ska räkna på det och återkomma :D
 
Jag är superdupertaggad på träning ikväll! Det ska bli så roligt att "återförenas" med min gamla PT, som är den person som väckte mitt träningsintresse på riktigt den där hösten för några år sedan. Längtar! :bump:

Alltså JAG är typ taggad på detta, haha :D Ser fram emot rapporten sen :bump:
 
Rekord i antal loggade träningstimmar förra veckan, 10 h 20 minuter! Semester.. :angel: Massa crossfit, lite yoga, padeltennis och ett par pass hemmaträning. Axeln känts ok hela veckan tills i söndags då massa thrusters och pullups igen (mkt av detta även i fredags) fick den att kännas av igen :down: Sååå får bli ännu en vecka med vila axlarna så mycket som möjligt och jobba på med typ rotatorkuff-övningar upptill.
Därför; helt vila från träning igår och idag wod 8:30 med marklyftsstege 3-2-1-3-2-1 där man på slutet ska hitta sin 1 rep max. Slog till med ett PB idag på 85 kg på sista ettan vilket kändes riktigt bra :banana: Inte långt från 1,5 ggr kroppsvikt nu :up:
Därefter en team-wod med 20 (10 var) varv av:
3 marklyft á 85% av max (vi körde på 75 kg)
6 burpees over bar - burpees där man hoppar över skivstången mellan varje rep

Ett pass helt i min smak, superkul!! :bump:
 
Jobbar med att hitta min balans med matintag och aktivitet. Planen har varit att ta det lite lugnare med promenaderna några dagar eftersom jag varit lite trött, det är i och för sig mest på morgonen jag varit trött men jag tänkte ge mig själv lite "semester" och inte jaga runt under dagarna för att lyckas skrapa ihop 4 timmars promenad.

Det finns kanske energi till mer och jag älskar att vara ute och röra på mig och jag lyssnar alltid på poddar (om inte hunden är lös för då skulle jag aldrig drömma om att göra något som distraherar mig från att ha koll på honom) så det är mysigt och trevligt och underhållande med mina promenader. Men till och med för mig som är en sucker för promenader blir det inte lika roligt när man måste ut och gå en viss tid varje dag.

Blir ändå ca 3,5 timmar varje dag och det är jag nöjd med, det kanske låter som mycket för vissa men det känns lite för mig. Lite så att det känns som att jag är lat, eller ja ganska mycket som att jag är lat och borde röra mig mer eftersom jag inte har någon annan form av träning. Men alla säger till mig att jag är långt ifrån lat och att jag rör mig mycket.

Men jag saknar lite hårdare träning, att verkligen ta ut sig. Och jag vill bli starkare och kanske lite mer vältränad. Men just nu är det inget alternativ pga risken att falla tillbaka och för att min astma just nu är riktigt besvärlig trots mycket medicinering för att hålla den under kontroll.
 
@Tassetass Det är alltid intressant att se sig själv på film just pga att man först då fattar var man har alla kroppsdelar :laugh:

Och de är fan aldrig där man tror. :rofl: Antingen känns bra ut men ser ut som hej kom å hjälp mig, eller så känns det supersvajigt men ser riktigt stadigt ut. Det enda jag vet att jag har koll på är knäna i övningar som knäböj och mark. De är stabila som fan. :up:
 
Här snackar vi träningsvärk idag.. :rofl: I bröstmusklerna efter gymmet och i lår och vrister efter fotbollen.. hatkärlek, haha!
Dagens motion blir en kvällspromenad för att röra på musklerna lite.. ^^

Pålle fick nya skor hos hovslagaren imorse och så åkte vi till skogen och joggade en runda på 50min innan vi körde hem! Fina duktiga pålle! :love:
Imorn ska vi träna dressyr för min gamla tränare som är i krokarna och hälsar på! :)
 
Typ 75 minuter ridning med en hel del trav och galopp på ponny som såg spöken lite varstans så jag fick driva ordentligt och dessutom gå till fots två gånger. Helt slut nu och har sjukt ont i ryggen efter att ha tvättat schabraken igår.
 
Får träna i morgon istället för magen blev kväll efter vi åt tacos förut :cautious: Men vi har fått upp mycket på väggarna till lekstugan och utökat hagen på återväxten. Nu sitter jag ensam på uteplatsen i kvällssolen och väntar på att maken, unghästen och hunden ska komma tillbaka från sin kvällstur :)
 
Har varit bortrest med dåligt internet så har inte uppdaterat på ett tag men har däremot tränat flitigt!! :banana:
Inget gymmande pga brist på redskap men har sprungit varannan dag och varvat intervaller, korta löppass på 4-5 km och längre löppass (kör ett program med sikte att komma upp till en mil nu). Det går asbra! Sprang ca 4,5 km i morse och började i långsamt tempo för att öka farten för varje kilometer. Sista två km sprang jag på 5 min 9 sekunder respektive 5 min 10 sekunder vilket jag är fett nöjd med :D :o jag kan springa mycket snabbare nu än bara för några veckor sen, så det går helt klart framåt och är jättenöjd med att ha kämpat på med springandet på resorna.
Maten har det varit lite sämre med, har blivit både lite öl och vin och mycket god mat under semestern men har hållit igen på godis i alla fall! :) Så himla skönt att ha börjat få bort värsta sockersuget så jag vill inte trigga igång det igen.
 
Alltså JAG är typ taggad på detta, haha :D Ser fram emot rapporten sen :bump:
Haha, vad gullig du är!

Det var ett riktigt roligt pass och både stället, folket och utrustningen såg precis ut som jag hade väntat mig (mao stor lagerlokal med lite småsliten utrustning och sjukt vältränade människor). Ganska läskig miljö på något vis, men det påverkades säkert av att det gick ett pass med ganska hög svårighetsgrad under tiden jag var där också. Ska bli skönt att vara där nån gång när det är lite mindre hetsigt!

Nåja, passet blev ett litet "lära känna varandra igen"-pass där vi stämde av främst de övningar jag satt upp mål för (knäböj, pull ups och bänkpress). Fick utöver det testa många nya redskap/övningar - bl.a CrossFit bike, trap bar deadlifts, wall balls, dumbell deadlift and curl och så fick jag springa runt med en sådant där tungt stenklot i famnen. Allt var roligt och bra, utom det sistnämnda där jag inte fick till andningen alls! Svårt när man har ett 20 kg klot pressat mot bröstkorgen, men det var tydligen det som var poängen :p

Det var roligt, spännande och svettigt och jag längtar till nästa gång! :)
 
Skaffade farmor som barnvakt och drog till grannbyn för att springa i skogen längs ett spår. Tjohejsan. Efter 3km slutade skyltningen och spåret som skulle vara 5km blev direkt otydligt. Flera olika stigar, ingen skyltning,okänd mark. Kom ut i ett bostadsområde och var helt lost:crazy: som tur var hade jag telefon med och hittade till bilen mha google maps:angel: funderar påriktigt att maila idrottsansvariga i kommunen och be dom märka lite tydligare.
 
Skaffade farmor som barnvakt och drog till grannbyn för att springa i skogen längs ett spår. Tjohejsan. Efter 3km slutade skyltningen och spåret som skulle vara 5km blev direkt otydligt. Flera olika stigar, ingen skyltning,okänd mark. Kom ut i ett bostadsområde och var helt lost:crazy: som tur var hade jag telefon med och hittade till bilen mha google maps:angel: funderar påriktigt att maila idrottsansvariga i kommunen och be dom märka lite tydligare.

Fast det kan vara kul att springa vise ibland också.. :)
Jag kollade genom gamla loggade löppass häromdagen och hittade följande notis på tal om vilse: "Backar, trappor, vilse, slätt.. värdelös tid wtf liksom?! Nällade mig också.." :rofl:
Kommer väl ihåg den dagen, knappt ett år sen, men jag tyckte inte det var lika kul då.. haha
 
Haha, vad gullig du är!

Det var ett riktigt roligt pass och både stället, folket och utrustningen såg precis ut som jag hade väntat mig (mao stor lagerlokal med lite småsliten utrustning och sjukt vältränade människor). Ganska läskig miljö på något vis, men det påverkades säkert av att det gick ett pass med ganska hög svårighetsgrad under tiden jag var där också. Ska bli skönt att vara där nån gång när det är lite mindre hetsigt!

Nåja, passet blev ett litet "lära känna varandra igen"-pass där vi stämde av främst de övningar jag satt upp mål för (knäböj, pull ups och bänkpress). Fick utöver det testa många nya redskap/övningar - bl.a CrossFit bike, trap bar deadlifts, wall balls, dumbell deadlift and curl och så fick jag springa runt med en sådant där tungt stenklot i famnen. Allt var roligt och bra, utom det sistnämnda där jag inte fick till andningen alls! Svårt när man har ett 20 kg klot pressat mot bröstkorgen, men det var tydligen det som var poängen :p

Det var roligt, spännande och svettigt och jag längtar till nästa gång! :)

KUL! Några sådana där klot har inte vi, låter jobbigt :D "Mitt" crossfitställe i lilla Ängelholm är inte alls så där stort och läskigt heller :p Ganska liten lokal och alla typer av människor där (okej en hel del vältränade beroende på när man är där) :) Men det där stället låter häftigt!

Alltså om någon vill ha grym träningsvärk i hela baksidan av kroppen rekommenderar jag marklyftspasset jag skrev om igår :cautious: SÅ stel i ffa hamstring och ländrygg med kompletterende träningsvärk i bröstrygg och triceps :up: :arghh:;)
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 806
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 727
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
59 244
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
102 654
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp