Bukefalos 28 år!

Beach 2017 del II

KUL! Några sådana där klot har inte vi, låter jobbigt :D "Mitt" crossfitställe i lilla Ängelholm är inte alls så där stort och läskigt heller :p Ganska liten lokal och alla typer av människor där (okej en hel del vältränade beroende på när man är där) :) Men det där stället låter häftigt!
Ja, jag får intrycket av att det här stället är lite rått och "hårt" sådär och att det är en stor del av deras image. Deras motto är "eat, sleep, train, gain" :D Men som sagt, jag ska ge det några gånger till innan jag dömer stället fullt ut! Nog för att första intryck räknas, men det var nog som sagt lite extra hardcore igår då det var ett pass dedikerat till "competitive crossfitters" som gick samtidigt som jag var där. Har nog aldrig sett så många magrutor (manliga som kvinnliga!) på en och samma gång förut :rofl:
 
Överkroppspass idag, slog till med ett sorts PB i bänk då jag körde fyra set med sex repetitioner på 40 kg. :up: Militärpress därefter, 4 x 4 på 30 kg, kändes astungt! Latsdrag blev mer teknikträning än styrketräning, känner att jag inte alls får till den övningen så jag ska börja om lite där. Avslutade med 10-9-8 osv ner till 1 reps av vardera liggande french press och rodd med KB.

Nu är jag trött i armarna.
 
Lite antiklimax här idag tyvärr, jag fick jätteont i ryggen under kvällen igår och det håller i sig än i dag. Jag känner igen smärtan oerhört väl, det är exakt samma värk som jag fått andra gånger då jag lyft fel, lyft för tungt, suttit/legat konstigt, gått och stått för länge eller gjort något annat som retat upp min känsliga ländrygg.

Det känns så jävla onödigt, för vi var verkligen suuuperförsiktiga under passet igår och jag tror inte att det gick 5 minuter utan att vi pratade om min ryggskada och hur försiktiga vi måste vara med den. Allt kändes bra, alla övningar anpassades med ryggen i åtanke, PT:n var (och har alltid varit) extremt noga med att gå igenom varenda detalj av varenda övning med mig före, jag gjorde inga övningar med dålig teknik, men tro fasen att ryggen protesterar ändå.

Jag vet att det är en liten grej och att andra har det värre, men det känns så hopplöst tråkigt att inte kunna träna på det här sättet som jag tycker så mycket om utan att behöva äta ibuprofen och sitta ihop med min värmedyna i 24 timmar efter. Jag har liksom vuxit upp med en kropp som är med på allt alltid, bortskämd som jag är :angel:

PT:n ska ringa upp mig ikväll och så ska vi diskutera hur vi bäst går framåt härifrån. Eventuellt får vi utesluta allt som innebär att jag måste plocka upp något tungt från under knähöjd, för det verkar inte riktigt finnas någon logik i varför ryggen reagerar som den gör. Det finns ju tusentals roliga, bra övningar kvar som vi kan jobba med ändå, men just nu har jag bara ont och är bitter :p
 
Idag har jag och bästa kompisen ridit till mina föräldrar :) Vi gjorde samma tur förra året och det tar ca 3 h i lugnt tempo. Hade kaffepaus och åt hennes goda bullar efter vägen :love:

Nu ska vi fortsätta snickra lite och ikväll ska träningen som var planerad igår bli av :p
 
Lite mer än en timme ridning, check. Galet mycket insekter ute, så ponny var rätt duktigt irriterad, och sen gick hon för nära ett träd på stigen så jag slog i knäet och såg både stjärnor och månar. :wtf: Som om det inte räckte med ont i ryggen, liksom. :p
 
Träningen med pålle gick bra idag! :) Fina pålle!
Cykel till fotbollen idag, stela lår.. och jobbig träning, mycket kondition igen, avslutade med spel och "kuvertet" x2 varv (jogga långsamt kortsida av straffområdet/halvplan och sen 100% diagonalt över, jogga långsamt kortsida och så 100% diagonalt = 1 varv) för att pressa ut det allra sista ur kroppen.. "bara" straffområdet idag, men död :rofl: Fördelen är att alla är lika slitna men ändå kämpar och ger allt!
Sen cykel hem igen och SKÖN dusch! :D
Imorn ska pålle skritta bort ev träningsvärk och jag ska jobba extra, för mig själv.. vad hände med folk som vill jobba? :confused:
Nu sängen!
 
Igår var vi på Prison Island, så himla skoj! Vilken träningsvärk jag har idag, så att ta med en blivande 4 åring var kanske inte så smart eftersom jag fick bära honom i vissa celler. Efter att barnen lagt sig så röjde jag det sista i maskinhallen samt provade våran högtrycksspruta. Det var också ett träningspass som hette duga, för jag hade glömt vilken kraft vattnet kommer med samt att man måste borsta väggar och golv innan man kan rengöra med vattnet.

Idag blir det en shoppingrunda till Ge-Kås, men nu först ska jag hjälpa sambon med att lufta bromsar på jänkaren. Sen ikväll när vi kommer hem från ge-kås så hoppas jag att jänkaren är klar att köras ut från maskinhallen så vi kan börja skura första omgången. Den har aldrig blivit städad på iaf 12 år, så ni kan tänka er jobbet. Så jag får nog kasst inse att jag inte hinner med gymmet mer än max 1 gång denna vecka men det ger träning även att städa :p
 
Fortsatt apont i ryggen, så det blir vila (höll på att skriva boxvila :laugh:) för mig idag också. Försöker dock att promenera mycket för att hålla igång, men det känns nästan som att ryggen blir ännu argare av det. Blir det inte bättre till helgen får jag försöka boka mig ett besök hos sjukgymnasten nästa vecka, något som jag verkligen inte har varken tid eller råd till egentligen. Gnäll gnäll gnäll.
 
Fortsatt apont i ryggen, så det blir vila (höll på att skriva boxvila :laugh:) för mig idag också. Försöker dock att promenera mycket för att hålla igång, men det känns nästan som att ryggen blir ännu argare av det. Blir det inte bättre till helgen får jag försöka boka mig ett besök hos sjukgymnasten nästa vecka, något som jag verkligen inte har varken tid eller råd till egentligen. Gnäll gnäll gnäll.

Vad är grundorsaken till ryggproblemet, har ni lyckats lista ut det?
 
Var först på gymmet tidigt imorse och körde lite överkropp, sen på fm gick jag hem till mamma och så sprang vi en 6km runda :up: nu väntar jag på pv sen så ska vi ut å jaga pokemon hela kvällen :D
 
Vad är grundorsaken till ryggproblemet, har ni lyckats lista ut det?
Ja du... Det hela började med en ridolycka då jag fick en fraktur på en kota samtidigt som ländryggen trycktes ihop rätt bra och några nerver kom i kläm. Det, i kombination med dåliga gener och dålig hållning (jag svankar mycket när jag står och sitter, vilket förmodligen också kommer sig av ridningen) har lett till att facettlederna i ländryggen är väldigt svaga och lätt vrickas och blir inflammerade. Jag har träffat både ortopeder och sjukgymnaster och röntgats på alla möjliga sätt och vis, men ingen kan se något annat fel.

Typ så :p
 
Axlar, bröst, övre del rygg och triceps blev det :) Avslutade med att springa 2,64 km på 15 min, snabbt för att vara mig! :up:

Känner en speciell tilldredsställelse efter jag sprungit, trött, svettig, nöjd och fylld med ny energi :)
 
Usch vad tråkigt med din rygg @Mineur :down: Förstår verkligen att du blir ledsen, man vill ju kunna träna obehindrat! Det tar bort lite av glädjen att hela tiden behöva tänka för mycket på vad man gör och hur och tänk om.. osv. Hoppas ryggen blir bra snabbt nu!

Igår var jag i boxen en sväng :) Vi håller på och målar om köket här hemma så hann inte gå på morgonpasset men stack dit vid lunch istället (i paus mellan målningarna). Körde chins (klarade 3 stycken på rad!!) och värmde sedan upp knäböjen ordentligt och sen körde jag och en av boxägarna en snabb team-wod med 50-30-10 backsquat och burpees over bar. Tänk att det bara krävs 8 minuter för att bli totalt slut :angel: Tänkte sedan köra lite mer vanliga knäböj men var för svettig på ryggen så stången bara gled så körde lite frontböj istället. Sen lite frivändningar på det. Gjorde först några komplex med 1 marklyft-1 hang clean-1 hang squat clean och sen lite vanliga squat clean. Alltså det är så kul att slänga runt med skivstång :heart

Nu sitter jag och laddar för lite hemmaträning, ska ta och planera passet nu tänkte jag.. Vill iaf göra armhävningar och turkish get-ups.. + gör övningar för roatorkuffen dagligen nu. Kände av axeln lite igår efter de sista chinsen men inget efteråt eller så iaf. Blir nog vila både lördag+söndag denna helgen iaf vilket nog kan vara bra för axeln :up:
 
Idag ska vi fortsätta greja med lekstugan och så ska barnen få rida så då blir det en promenad för mig och maken :) Funderar på om jag kanske hinner springa 20-30 min innan jag ska ut med min kompis för mat och nån öl ikväll också :)
 
Idag har jag och bästa kompisen ridit till mina föräldrar :) Vi gjorde samma tur förra året och det tar ca 3 h i lugnt tempo. Hade kaffepaus och åt hennes goda bullar efter vägen :love:

Nu ska vi fortsätta snickra lite och ikväll ska träningen som var planerad igår bli av :p
Alltså åh, du kunde inte ha sagt något annat för att göra mig avundsjuk. Jag fick avliva min ponny förra året (i juli) efter att hon varit utlånad en period på foder. Meningen var att jag kanske skulle hämtat hem henne nu i mars när jag var hemma igen efter behandlingen men så blev det ju inte nu:cry:

Härliga uteritter i skogen och långturer är ju det bästa jag vet! Så underbart! Vill också rida!:love::love:
 
Alltså åh, du kunde inte ha sagt något annat för att göra mig avundsjuk. Jag fick avliva min ponny förra året (i juli) efter att hon varit utlånad en period på foder. Meningen var att jag kanske skulle hämtat hem henne nu i mars när jag var hemma igen efter behandlingen men så blev det ju inte nu:cry:

Härliga uteritter i skogen och långturer är ju det bästa jag vet! Så underbart! Vill också rida!:love::love:

Så tråkigt att höra, aldrig roligt när ens djur måste avlivas :cry:
 
Här promeneras det hej vilt, igår kom jag upp i 245 minuter så lite mer än 4 timmar, det blev lite lugnare tempo på ena promenaden eftersom vi hade sällskap av en lite butter 12 åring och det stressar mig som naturligt alltid har gått relativt snabbt (förutom om jag är jätte trött) men det är ju bra mental träning för mig att gå lugnt ibland och det blir ju ändå motion. Räknade ut att jag gick 19,1 km igår!

Idag har jag redan varit ute 150- 155 minuter varav ca 125-130 av dom varit rena promenader och det övriga strosande runt i matbutiken.

Känner mig ganska stark i kroppen idag. Dom jag gick med på förmiddagen fick träningsvärk och blev trötta trots att vi höll lägre tempo än vad jag brukar så man märker att regelbundna promenader verkligen också är en sorts träning även om jag skulle vilja ha lite mer muskler och "formad" kropp som inte promenaderna ger.

Alla jag drar med ut på promenad förvånas över hur långt jag går och i princip alla blir trötta. Det dom inte vet är att jag utöver den promenaden jag går med dom går minst en till lika lång plus några lite kortare varje dag.

Nu bakas det en grov morotslimpa här hemma som ska avnjutas med keso och färsksaltad gurka (dom små vita gurkorna, vet att dom inte finns i hela Sverige så ni som inte har dom missar verkligen en delikatess. Gurka som kostar 69 kr för 500 gram :eek: ). Men det är det värt för herregud så gott det är!:love::love:
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 819
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 742
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
59 254
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
102 668
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp