Beach 2017 del II

Hur kommer det sig att du inte har en egen redan nu :angel: :love: Kan tänka mig att du ser många olika modeller, så har du tänkt en lowrider, cab, kombi? Synd att det är så dyra bilar, både i inköp och att hålla igång.

Själv skulle jag vilja ha en Hudson Hornet :love::love: eller åt det hållet, tex Cheva 53, cadillac 47 osv kan också fungera :angel:

En cab hade jag nog tänkt mig. :angel: Faktum är att jag egentligen redan har en veteranbil, dock inte i samma klass, men ändå. Största anledningen till att det inte står ett vrålåk på gårdsplanen redan är ekonomin, men misstänker ganska starkt att mina kollegor skulle kunna slå knut på sig själva för att hitta rätt bil om jag bara andades om det. :p
 
Idag har vi tillbringat några timmar på Mariebergsskogen i Karlstad idag ihop med min syster med familj :) Blev nästan 7000 steg där och snart blir det ett styrkepass. Sen ska jag, mamma och hundarna patrullera 5 h på ena O-ringencampingen då det blir väl några steg til där :p
 
Nått ett av mina mål denna sommar:nämligen springa 5km:banana: har inte alls sprungit mycket nu på sistone utan kört styrka och plyo. Idag tänkte jag gå ut på en skogspromenad men började springa efter 1km. Första 2 var jobbiga, dålig terräng och andnöd typ. Sen bestämde jag mig för att idag var en bra dag att springa 5km:p gick jäkligt långsamt men det gick! Det bästa av allt är att jag hade orkat mer men benen blev tunga. Så min kondition har förbättrats:)

Ska fira med mannen på restaurang, bara han och jag:heart
Härlig känsla när man klara mer än man tror och super bra jobbat! Alltid kul att klara sina mål och att vara envis och ge sig på dom!
 
Jösses vilken dag! Jag har både trotsat massor av ätstörda tankar och samtidigt inte klarat att stå emot vissa. Men jag väljer att se det positiva idag, jag blev spontant inbjuden till att grilla med min bror och hans flickvän. På en tid jag inte brukar äta och saker jag inte hade ställt in mig på imorse. Jag har svårt för det där spontana och hade liksom redan skrivit en matplanering och räknat kalorierna och allt var bestämt. Blev först helt ställd när jag tillfrågades men valde att tacka ja och det blev den bästa kvällen hittills i sommar! Så glad att jag gick utanför min trygghetszon och valde att låta min bror stå för maten utan att lägga mig i eller fundera på exakt vad jag fick i mig. Det friskaste och trevligaste beslutet på länge.

Jag har tagit många bra steg idag. Jag har en hel lista. Jag vet att min kost är ensidig just nu och att jag antagligen inte får i mig av allt jag behöver med alla mikronutrienter men den håller mig flytande och jag äter saker jag tycker är goda.

Igår blev det så att jag slängde hela lunchen förutom några sojabönor för att jag blev så illamående och äcklad av maten när jag åt. Jag har därför valt en medelväg där jag äter lunch och middag men inte lagad mat eftersom det är svårare.

Problemet som är positivt ur synvinkeln att jag vill ändra min kost men som är lite konstigt och negativt ur en annan synvinkel som innebär att jag vill kunna lita på min kropp och äta utefter dens signaler är att jag blir mätt nästan direkt av allt jag äter och att hungerskänslorna har mattats av något enormt och jag kan gå länge utan mat utan att känna av dom.

Och känner jag hunger kan det räcka med en eller två bitar vattenmelon för att råda bot på det. Det jag klarade att äta för ett tag sedan går inte ner, jag blir verkligen så otroligt mätt. Det gör det lättare att hålla mig till matplaneringen men svårare att motivera mig till att äta mer. Vilket jag kanske borde för att inte bara dra ner mer och mer på maten utan stanna där jag är nu eller kanske till och med lägga till lite mat. Jag vill hitta balansen och äta för att jag är hungrig och sluta när jag är mätt. Jag tänker att om jag gör så kanske det här med vikten löser sig av sig självt, men det är ju jätte svårt när kroppen beter sig som den gör.

I Jag har promenerat mer än 4,5 timmar idag och det är ganska mycket. Jag behöver äta för att kunna fortsätta leva mitt aktiva liv. Det är inte det att jag inte äter men det är lite udda och restriktivt.

Jag tänker just nu att det viktiga inte är exakt vad jag äter utan att jag faktiskt gör det. Och jag försöker inse att mer än 4,5 timmars promenad är ganska så mycket motion och att jag inte på något sätt kan säga till mig själv att jag ätit för mycket eller rört mig för lite. Det finns inte på kartan.

Men jag avslutade i alla fall dagen med grillkväll och sen med mitt favoritkvällsmellis och fick till flera av dagens måltider och vid grillningen åt jag helt enkelt tills jag var mätt. Jag vet själv att det var ganska lite men jag är så rädd för att äta när jag är mätt eftersom det var det som ledde mig till den vikten jag har nu.
 
Gymmet imorse efter jobb! Körde ett pass med fokus axlar.. när jag hade ett set kvar blev jag sugen på att testa färdigheterna i pull ups.. startade med fötterna i golvet, upp, ner i hängande läge (utan fötter i golvet) och upp igen! :D blev lite förvånad över att det gick hela vägen upp igen.. :p (har varit nära innan) så var tvungen att testa om jag fixade chin ups på samma vis direkt efter.. det gick det också! Så där stod jag i min ensamhet och flinade nöjt för mig själv.. :rofl: sen körde jag mitt sista set, körde hem, duschade och kraschade i säng!
Pålle motionerades på eftermiddagen mellan skurarna och sen jobb igen.. imorn är det planerat bröst/biceps/triceps ^^
Och så drar fotbollen igång igen! :love:

Woop woop!
 
Körde axlar, rygg, bröst, mage och rumpa förut. Gött och tungt pass! Avslutade med 2 km på bandet! :up:

Nu har jag och vovven precis kommit hem från vaktjobbet på O-ringen och ska sova :p
 
Alltså.. hahahaha.. :rofl: Lyssna:
Denna låten dök upp i lurarna på gymmet nu imorse på min "Discover weekly" lista på spotify.. Så dålig, men ändå liiite kul och dock passande att jag faktiskt va på gymmet.. :D
Länkar till youtube då alla kanske inte har spotify..

Ska krascha i säng nu, gnatt! ^^
 
@Qelina Vad glad jag blev av att läsa om grillkvällen, precis så ska det ju vara :)

Däremot märks det att du har en lång resa kvar. Och bara så att det är sagt: 4,5 timmars promenad varje dag är extremt mycket. Det är inte din friska sida som säger att du måste gå så mycket.

Kram på dig och fortsätt kämpa! :heart
 
En cab hade jag nog tänkt mig. :angel: Faktum är att jag egentligen redan har en veteranbil, dock inte i samma klass, men ändå. Största anledningen till att det inte står ett vrålåk på gårdsplanen redan är ekonomin, men misstänker ganska starkt att mina kollegor skulle kunna slå knut på sig själva för att hitta rätt bil om jag bara andades om det. :p

Vad har du för veteranbil? :p Jag är uppvuxen i bilsläkt, där ena morbrodern älskar plymouth valiant, den andre älskar amazoner , den tredje gillar mest pilsnerbilar :angel:
Ja, dom är så attans dyra :cautious::cautious:
 
Inspiration och motivation saknades helt idag, så jag googlade fram ett pass som jag och svägerskan körde.

Block 1:

TGU
KB-thrusters

Block 2:

Knäböjshopp med bulgarian bags
Split squat jumps
Knäböj med pinne på raka armar
Utfallssteg med KB

Block 3:

Från 10 till 1 rep av omväxlande KB-rodd och armhävningar.

Det var lite lagom jobbigt. :D
 
Sammanfattar veckan med tre bra styrkepass med lite löpning efter två av dom :) Riktigt gött och jag känner mig stark!

Har två veckors semester kvar och jag ska fortsätta njuta ihop med familjen :)

Idag ska ena hästen ridas och jag ska försöka få till en promenad med vovven. Aktiv vilodag alltså :)
 
Vad har du för veteranbil? :p Jag är uppvuxen i bilsläkt, där ena morbrodern älskar plymouth valiant, den andre älskar amazoner , den tredje gillar mest pilsnerbilar :angel:
Ja, dom är så attans dyra :cautious::cautious:

Inte någon rolig, den är veteranare först i år. Saab 900, en riktig gubbil men vi har hängt ihop i åtta år nu.
 
Jag drog till med ett kort överkroppspass (rygg och axlar) i går förmiddag och träningsveckan landade därmed på tre pass. Känner mig jättenöjd med det, med tanke på hur trött, nedstämd och omotiverad jag kände mig nästan hela veckan.

Idag vilar jag mig i form inför PT-pass crossfit-style imorgon, och planen för veckan är som följer:

Måndag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Tisdag: 6 km transportpromenad, PT-pass efter jobbet.
Onsdag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Torsdag: 6 km transportpromenad, gym på kvällen. Vilken sorts pass det blir beror på vad PT:n bestämmer sig för att plåga mig med på tisdag.
Fredag: 6 km transportpromenad, annars vila.
Lördag: Vila.
Söndag: Spinning.
 
Var på fjälltur i lördags. Våffel-lunch halvvägs var inte så dumt. Besseggen var huvudattraktionen, det var högt och läskigt men inte så otäckt som jag hade föreställt mig:nailbiting::D
Igår blev det mest massa bilåkning.
Veckan är än så länge rätt luddigt planerad men jag ska rida snabbarödatravaren nån kväll, springa nån kväll och åka till ikea nån kväll. Förhoppningsvis får jag till en transportcykelmorgon också.
 
Idag är det kasst väder här, så jag har passat på att tvätta alla täcken och schabrak (vilken skillnad när jag slängde alla gamla vid flytten utom det tjocka vintertäcket som nästan aldrig används här nere i söder och efter det har hon inte haft täcke inne!) och efter det ridit ut 90 minuter på pigg och framåt ponny. Återigen, vilken skillnad på att ha henne skodd! Borde gjort det för länge sen.
 
Hade tänkt springa och träna yoga idag men inser att tiden inte räcker till. Jag ska styrketräna imorgon och på fredag. På onsdag morgon tänkte jag även prova pilates på gymmet, körde det hemma lite förra året men la det sen på hyllan när styrketräningen ökade.
Ska åka med två av mina pojkar till Prison Island på onsdag, det ska bli skoj. Någon som varit där?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 968
· Visningar
63 257
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 541
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 351
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
101 464
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp