Beach 2017 del II

Det blev ett svettigt benpass på gymmet efter lunch. 5 min crosstrainer som uppvärmning och sedan goblet squats 3x12, kettlebell swings 3x15, gående utfall med skivstång 3x24, donkey kicks i kabelmaskin 3x10, höftlyft 3x15, marklyft med kettlebell 3x15 och slutligen en 5-4-3-2-1-pyramid med goblet split squats där varje rep övergick i en axelpress.

Benen kändes som stenblock på väg hem och jag är mycket glad att jag inte ska göra något särskilt imorgon! :p

Låter som ett bra pass :up:

Lite OT, men det här med storlekar kan göra en vansinnig. Beställde tre t-shirts och tog samma storlek som jag brukar. Hämtade ut dem idag och de är inte bara ovanligt tighta utan även 9 (!) cm kortare än flera andra t-shirts jag har i samma storlek. Suck.

:down: :down: Tänker ofta att jag ska beställa kläder men sen har jag för många gånger varit med om ovanstående så brukar bli att jag skiter i det..
 
1,5 h vinyasa yoga nere på studion nu på morgonen :) Härligt pass! Igår var jag på fredagsmyset i boxen. Fredagsmys brukar innebära lite fri uppvärmning och sen en extra lång team-wod där även tränaren är med och kör. Teamade med två tjejer som jag är ganska jämn med igår och woden tog oss nog typ 50 min. Kan nog inte komma ihåg alla delar men temat var iaf en 50-40-30-20-10 rep stege med massa olika grejer framför allt thrusters och pull-ups. 200 meter löpning mellan reps-sänkningarna. Svett-i-ögonen-jobbigt :D
Tror resten av dagen idag blir vila, en kompis har dock frågat om jag ville följa med dem att klättra kl 14:00 så vi får se.. Är ganska sugen men det är en bit att köra så vet inte om jag pallar :p
 
Jag såg dokumentären om Crossfit Games på Netflix igår (och åt morotsstavar med dipp samtidigt, lite beachigt ändå :D), herrejävlar vilka omänskliga människor det är som ger sig in i det där! Det var superintressant att se, så den rekommenderar jag verkligen att ni ser! :)

För övrigt har jag ungefär lika mycket träningsvärk idag som jag hade befarat, så en promenad till mataffären tur och retur är den enda tillstymmelse till motion jag kommer att ägna mig åt idag. Annars är det mest Broadchurch och horisontalläge i soffan som gäller, och passande nog ska det spöregna ute hela dagen också. Skäms nästan lite för att jag är glad över det, men det är ju så mysigt när man ändå tänkte hänga inne mest hela dagen!
 
@Mineur Jag tyckte också det var superkul att se den dokumentären, tror vi pratade lite om den i tråden för ett tag sen :) De som tävlar i games är både fruktansvärt imponerande men också helt galna :D

Och njut du av din innedag, klart man får göra det även på sommaren! Ibland blir det lite väl mycket hets på sommaren tycker jag, att man mååååste vara ute hela tiden och njuuuutaaaaaaa :p
 
Nått ett av mina mål denna sommar:nämligen springa 5km:banana: har inte alls sprungit mycket nu på sistone utan kört styrka och plyo. Idag tänkte jag gå ut på en skogspromenad men började springa efter 1km. Första 2 var jobbiga, dålig terräng och andnöd typ. Sen bestämde jag mig för att idag var en bra dag att springa 5km:p gick jäkligt långsamt men det gick! Det bästa av allt är att jag hade orkat mer men benen blev tunga. Så min kondition har förbättrats:)

Ska fira med mannen på restaurang, bara han och jag:heart
 
Min dag började med några timmar av extremt slappande, hängde i soffan och ignorerade helt mitt aktivitetsarmband som ville att jag skulle röra på mig. Sov till och med en liten stund mitt på dagen :D Därefter har det dock varit ganska mycket aktivitet, vi har röjt både inne och ute. Ute har vi slagit av lite gräs och kapat en massa sly, det tog en stund och var rätt jobbigt i värmen. Resten av dagen blir nog rätt lugn, någon kortare promenad och lite yoga funderar jag på.
 
Nått ett av mina mål denna sommar:nämligen springa 5km:banana: har inte alls sprungit mycket nu på sistone utan kört styrka och plyo. Idag tänkte jag gå ut på en skogspromenad men började springa efter 1km. Första 2 var jobbiga, dålig terräng och andnöd typ. Sen bestämde jag mig för att idag var en bra dag att springa 5km:p gick jäkligt långsamt men det gick! Det bästa av allt är att jag hade orkat mer men benen blev tunga. Så min kondition har förbättrats:)

Ska fira med mannen på restaurang, bara han och jag:heart

Härligt! :)
 
Lite OT, men det här med storlekar kan göra en vansinnig. Beställde tre t-shirts och tog samma storlek som jag brukar. Hämtade ut dem idag och de är inte bara ovanligt tighta utan även 9 (!) cm kortare än flera andra t-shirts jag har i samma storlek. Suck.
Jag vet! Det kan skilja sig jätte mycket.I vissa fall har jag storlek xs i kläder och i andra sitter XS som ett korvskin eller att jag inte ens får in någon kroppsdel i dom plaggen, då får det bli S istället vilket är min standard storlek. Jag som trivs i lite större tröjor som inte sitter år drar ibland till med en tröja i storlek M men då är den inte bara lite större utan också helt formlös. Suck. Min kropp passar verkligen inte in i någon mall just nu, den är formlös och alla delar på kroppen helt oproportionerliga efter att jag sen anorexin gått upp sisådär 24-25 kg... Vet inte exakt vad jag väger nu vilket är skönt men skulle uppskatta en lite mer formad kropp, lite tightare så jag kan klä mig som folk och inte leta efter kläder att gömma mig i :banghead:
 
Alltså den här dagen går väl inte till historien som den mest hälsosamma och bästa. Jag hade absolut inga planer för idag så jag traskade in till centrum (tar 10 minuter från mig) och köpte smink bara för att ha känt att jag gjort något vettigt idag. Gick ut med hunden på promenad, dammsög och skurade golven frenetiskt (att skura golv borde faktiskt räknas som träning när man går in för det med den kraften och energin jag gör, jag blir helt utmattad. Eller så är jag bara otränad :p ). Totalt promenerade jag 120 minuter innan lunchen.

Lunchen blev en katastrof, jag hade lagat matlådor tidigare i veckan men uppenbarligen hade lådan stått lite för länge (sen i söndags så jag vet att det var på gränsen till icke ätbart) men jag gav det i alla fall en chans och det var så sunkigt och vedervärdigt. Försökte äta i alla fall men insåg att jag riskerade att bli magsjuk eller något och slängde alltihop så lunchen blev lite sojabönor utan något mer.

Efter det gav jag mig ut på en promenad på 75 minuter och jag har ju tänkt att jag som normalviktig inte påverkas av matintaget om det ibland blir lite mindre och det stämmer säkerligen men nu har det blivit lite för lite mat varje dag under någon vecka här och kroppen reagerade med att fylla huvudet med bomull och frånvaro känsla.

Insåg att jag måste få till en bättre lunch imorgon och middag idag så gick till Lidl och handlade lite och har nu en plan för maten för både ikväll och imorgon. En plan är bra för mig, så att jag slipper fundera så mycket. Och att inte inse att det liksom inte går att promenera så mycket i längden om jag inte äter bättre.

Idag kommer det bli 220 minuter promenader totalt.

Problemet som jag har och som jag vill be om hjälp med är hur tusan ska man äta för att gå ner några kilo (OBS jag vill inte bli anorektisk igen, bara gå ner några kilo till den vikten jag hade när jag kom hem från behandlingshemmet eller några kilo lägre vilket gott och väl är inom normalspannet)? Jag är verkligen inte bekväm i den här kroppen och den är oproportionerlig och jag känner att jag verkligen måste göra något åt det. Och jag känner att jag vill hitta en balans där jag varken äter för mycket (det är inte heller bra) eller för lite.

Jag KAN gå ner i vikt, jag är proffs på det. Men jag känner att jag lätt faller in i gamla tankebanor och att svält och en väldigt strikt kost är enda vägen. Jag vill ju inte svälta mig ner till en lägre men normal vikt. Jag vill göra det hälsosamt. Jag vill veta hur mycket jag ska äta och vad som är normalt till min aktivitet. Jag vill gå ner några kilo utan att det spårar ur och jag faller tillbaka in i anorexin. Så jäkla svårt när man har kilon man vill bli av med som kommit av att jag ätit för mycket men måste vara jätte försiktig för att inte trigga anorexin. Någon som vet hur jag kan förhålla mig till det här?
 
Alltså den här dagen går väl inte till historien som den mest hälsosamma och bästa. Jag hade absolut inga planer för idag så jag traskade in till centrum (tar 10 minuter från mig) och köpte smink bara för att ha känt att jag gjort något vettigt idag. Gick ut med hunden på promenad, dammsög och skurade golven frenetiskt (att skura golv borde faktiskt räknas som träning när man går in för det med den kraften och energin jag gör, jag blir helt utmattad. Eller så är jag bara otränad :p ). Totalt promenerade jag 120 minuter innan lunchen.

Lunchen blev en katastrof, jag hade lagat matlådor tidigare i veckan men uppenbarligen hade lådan stått lite för länge (sen i söndags så jag vet att det var på gränsen till icke ätbart) men jag gav det i alla fall en chans och det var så sunkigt och vedervärdigt. Försökte äta i alla fall men insåg att jag riskerade att bli magsjuk eller något och slängde alltihop så lunchen blev lite sojabönor utan något mer.

Efter det gav jag mig ut på en promenad på 75 minuter och jag har ju tänkt att jag som normalviktig inte påverkas av matintaget om det ibland blir lite mindre och det stämmer säkerligen men nu har det blivit lite för lite mat varje dag under någon vecka här och kroppen reagerade med att fylla huvudet med bomull och frånvaro känsla.

Insåg att jag måste få till en bättre lunch imorgon och middag idag så gick till Lidl och handlade lite och har nu en plan för maten för både ikväll och imorgon. En plan är bra för mig, så att jag slipper fundera så mycket. Och att inte inse att det liksom inte går att promenera så mycket i längden om jag inte äter bättre.

Idag kommer det bli 220 minuter promenader totalt.

Problemet som jag har och som jag vill be om hjälp med är hur tusan ska man äta för att gå ner några kilo (OBS jag vill inte bli anorektisk igen, bara gå ner några kilo till den vikten jag hade när jag kom hem från behandlingshemmet eller några kilo lägre vilket gott och väl är inom normalspannet)? Jag är verkligen inte bekväm i den här kroppen och den är oproportionerlig och jag känner att jag verkligen måste göra något åt det. Och jag känner att jag vill hitta en balans där jag varken äter för mycket (det är inte heller bra) eller för lite.

Jag KAN gå ner i vikt, jag är proffs på det. Men jag känner att jag lätt faller in i gamla tankebanor och att svält och en väldigt strikt kost är enda vägen. Jag vill ju inte svälta mig ner till en lägre men normal vikt. Jag vill göra det hälsosamt. Jag vill veta hur mycket jag ska äta och vad som är normalt till min aktivitet. Jag vill gå ner några kilo utan att det spårar ur och jag faller tillbaka in i anorexin. Så jäkla svårt när man har kilon man vill bli av med som kommit av att jag ätit för mycket men måste vara jätte försiktig för att inte trigga anorexin. Någon som vet hur jag kan förhålla mig till det här?

Jag kan inte se hur du med din historik, och nutid, kan ge dig på att bli av med några kilon - låt vara av kategorin trivselkilon - utan att göra det i tätt samråd med vården. Jag, och jag skulle tro många med mig här i tråden, skulle aldrig ge mig in på att ge dig några som helst råd när det gäller viktnedgång. Råd om bra kost och träning, visst, men inte om viktnedgång. Din sjukdom kommer bli så jävla triggad av att se vikten ticka neråt (eller av att kläderna sitter lösare) och jag tror det krävs en hel del för att det inte ska barka åt fanders igen. Kanske är det inte ens möjligt för dig att gå ner i vikt just nu, om sjukdomen ska kunna fortsätta läka ut. Men det kan bara de som är proffs på sådana här saker svara på.
 
Jag kan inte se hur du med din historik, och nutid, kan ge dig på att bli av med några kilon - låt vara av kategorin trivselkilon - utan att göra det i tätt samråd med vården. Jag, och jag skulle tro många med mig här i tråden, skulle aldrig ge mig in på att ge dig några som helst råd när det gäller viktnedgång. Råd om bra kost och träning, visst, men inte om viktnedgång. Din sjukdom kommer bli så jävla triggad av att se vikten ticka neråt (eller av att kläderna sitter lösare) och jag tror det krävs en hel del för att det inte ska barka åt fanders igen. Kanske är det inte ens möjligt för dig att gå ner i vikt just nu, om sjukdomen ska kunna fortsätta läka ut. Men det kan bara de som är proffs på sådana här saker svara på.
:bow:
 
Gnetar vidare med mina armhävningar. Laddade hem en app idag för att få nån sorts styrsel på progressionen. Kändes himla gött att INTE behöva börja med ett program för armhävningar på knä. :up: Så dagens pass var 2-3-4-3-2 armhävningar med en minuts vila emellan. Fyran var lite tung, men det går! Appen motverkar dessutom fusk eftersom man ska nudda skärmen med näsan för att armhävningen ska räknas. :D
 
Jag kan inte se hur du med din historik, och nutid, kan ge dig på att bli av med några kilon - låt vara av kategorin trivselkilon - utan att göra det i tätt samråd med vården. Jag, och jag skulle tro många med mig här i tråden, skulle aldrig ge mig in på att ge dig några som helst råd när det gäller viktnedgång. Råd om bra kost och träning, visst, men inte om viktnedgång. Din sjukdom kommer bli så jävla triggad av att se vikten ticka neråt (eller av att kläderna sitter lösare) och jag tror det krävs en hel del för att det inte ska barka åt fanders igen. Kanske är det inte ens möjligt för dig att gå ner i vikt just nu, om sjukdomen ska kunna fortsätta läka ut. Men det kan bara de som är proffs på sådana här saker svara på.
Ja du har rätt, jag tänkte inte ens på det konstiga i att be om hjälp med att gå ner i vikt. När jag läser ditt svar så inser jag ju hur dumt det var och att jag aldrig skulle hjälpa någon med min bakgrund om personen inte hade verkliga problem med övervikt och kanske även då hänvisat till vården. Det var en dum fråga. Förlåt mig.

Jag kan däremot försöka leva hälsosammare och ändra min ganska dåliga kost till det bättre. Det är ganska riskabelt som du säger att ge mig in på att gå ner i vikt. Önskar att jag kunde det utan att bli triggad av anorexin som jag tänkte mig ha lämnat fram tills för någon vecka sedan.
 
Ja du har rätt, jag tänkte inte ens på det konstiga i att be om hjälp med att gå ner i vikt. När jag läser ditt svar så inser jag ju hur dumt det var och att jag aldrig skulle hjälpa någon med min bakgrund om personen inte hade verkliga problem med övervikt och kanske även då hänvisat till vården. Det var en dum fråga. Förlåt mig.

Jag kan däremot försöka leva hälsosammare och ändra min ganska dåliga kost till det bättre. Det är ganska riskabelt som du säger att ge mig in på att gå ner i vikt. Önskar att jag kunde det utan att bli triggad av anorexin som jag tänkte mig ha lämnat fram tills för någon vecka sedan.

Jag tycker det är asbra att du frågar! Du ska absolut inte gå och fundera i din ensamhet på såna där saker för då har sjukdomen en mycket större chans att få spelutrymme. Så känn dig inte dum och be absolut inte om ursäkt. Det finns inget att förlåta. :)
 
Det är inte nyttigt för mig att jobba med de där bilarna, kan jag säga, för suget efter en egen är rätt brutalt. :D Drömmen är en röd Impala -59:a någon gång. :love:

Hur kommer det sig att du inte har en egen redan nu :angel: :love: Kan tänka mig att du ser många olika modeller, så har du tänkt en lowrider, cab, kombi? Synd att det är så dyra bilar, både i inköp och att hålla igång.

Själv skulle jag vilja ha en Hudson Hornet :love::love: eller åt det hållet, tex Cheva 53, cadillac 47 osv kan också fungera :angel:
 
Alltså det är sådana här inlägg som alltid gör mig lite kallsvettig vid tanken på att en gång ha familj :nailbiting: För mig känns det i dagsläget helt omöjligt att jag skulle hinna och orka med allt sådant där, men jag antar (och hoppas) att det ändrar sig lite med tiden! Och kan jag ju börja i lite mindre skala än 3 barn, en valp och en gård också tänker jag :D

Haha, ja man behöver inte börja så här intensivt direkt :laugh::angel:

Man varken hinner eller orkar hela tiden, det är omöjligt men jag väljer bort mycket för att få in träningen i mitt liv. Mycket träning kommer dock automatiskt när man har stor trädgård med ständiga projekt. I början av sommaren byggde vi gungställningen, där jag fick hålla stolparna medan sambon skruvade ihop dom. För några dagar sen fixade vi rabatten hos våra rhododendron, så där gick det 3 lass med småsten i skottkärran samt ösa ur med spaden. Idag ska det förberedas för hundgården, genom att gräva hål och sätta stolpar.
 
Igår var jag på gymmet på styrketräningspass, det sista var jag själv bland vikterna så jag provade att lyfta en stång i "marklyft-buren". Nej sa mina trötta armar, så nästa gång testar jag nog stången innan jag kör ett tungt pass för överkroppen :rofl::p

Igår blev det ett tungt pass i värmen, med bland annat powerwalk/jogg + rodd till uppvärmning;
36 kg i sittande bröstpress, 36 kg i sittande rodd, 27 kg i triceps cable maskin, 8 kg hantel i kick back triceps, 5 kg platta i triceps över huvudet (har så jäkla svårt att hålla ihop armbågarna, så jag kör låg vikt med många repetitioner istället :mad: ) 18 kg av egen kroppsvikt chin up. 2 omgångar vardera med 30 sec vila emellan , minimum 8 rep i varje omgång.
Gjorde även en del ben-och magövningar. Avslutade med yoga som stretchning.
Detta pass var välbehövligt efter 10 dagars vila för förkylning, men så attans tungt eftersom det saknas ordentliga fläktar på gymmet. Det allra sista hittade jag en golvfläkt som fick vara min träningskompis :D Temperaturen i bilen visade 25 grader i skuggan när jag var klar för att åka hem.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 969
· Visningar
63 322
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 574
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 365
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
101 515
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp