Bukefalos 28 år!

Beach 2017 del II

Målet är väl egentligen att kunna vaccinera mig utan att banga, typ. Haha.
Men blodgivning känns som helt rätt väg att gå av flera anledningar. Är ju något jag kan göra med hyfsad regelbundenhet så att jag hela tiden får utsättas för det jag tycker är jobbigt. Lite rädd för den tjocka nålen bara... :p
Det låter smart! Heja dig!
 
Mina muskler har precis lyckats återhämta sig någorlunda från söndagens PT-pass, och ikväll är det dags igen! :nailbiting: Ikväll ska vi köra del 1 i programmet vilket ska bli skoj, jag är sugen på att ta tag i den där bänkpressen igen!
 
Jobbar på med armhävningarna, totalt 20 stycken idag (fördelade på fem set) och så var jah ute och sprang lite innan. Totalt 23 minuter uppdelat i 3 min x 7 och sen 2 min som avslutning. Trött kropp sen igår, det passet tog verkligen.

Överkroppspass imorgon, planen är bänkpress, latsdrag, militärpress (eller axelpress med hantlar, var längesen) och nån sorts rodd. Kanske ett par magövningar om andan faller på.

Känns som att träningen går bra nu! Vikten står dock rätt still, vilket ju kan vara en bidragande orsak till att det går bra med träningen eftersom kroppen får vad den behöver. Är inte så motiverad att ta en period med energiunderskott nu, det får nog vänta tills träningen går sämre igen av sig självt. :D
 
Ni som följer mig på insta vet ju redan, men jag måste skryta lite här också :angel: Igår klarade jag att dra mig upp i något som liknade en chin..! :banana: Så kul att överkroppsträningen ger resultat!! :bump: Det var inte ett dugg snyggt, jag fuskade liiiite i starten (inte helt utsträckta armar) och sprattlade mig upp, men upp kom jag! :up:

Sprang även en vända igår, utnyttjade friskvårdstimmen till chinsträning och löpning :D Springturistade lite i Gävle, har ju knappt sett något av stan trots att jag jobbat där i två månader :p Har ju inte direkt sprungit sen i juni, förutom några superkorta intervaller, men det kändes rätt stabilt faktiskt. Konditionen är inte på topp såklart men kroppen är stark.
 
Idag blev det en löprunda på 4,3 km men inte världens hastighet direkt för det var supervarmt men runt fem min per km iaf :)
Hann även med en rejäl körtur med shettisen och kidsen i morse :) vi traskade uppför några backar, hoppas på att hon ska få lite starkare bakdel och liksom lite mer påskjut i steget :D
 
Har varit väldigt obeachig idag. Ingen promenad pga ösregn, ätit pizza och tårta när vi firade svärmor som fyller år.

Nu har vi packat åt oss och barnen! Svårt det är när man ska vara borta såpass länge och inte är van O_o Yngsta dottern tränar på att vara utan blöja och olyckor sker nästan varje dag så mycket ombyte :p Tur farmor, farfar och mormor, morfar har tvättmaskin :D
Min egen packning är också svår! Vet vad jag ska ha på middagen och att träningskläder och bikini ska med, men sen....
 
Tjoho @zassoo :bump: :banana: :bump: Grattis till chin nr 1 :up:

Och kul att träningen går bra @Tassetass :) Förstår verkligen att du inte vill ner och ligga på kaloriunderskott när känslan är så bra!

Och angående träningsvärk som diskuterades någon sida bak.. Jag får oftast träningsvärk om jag gör något nytt eller gör det med mycket högre intensitet än på länge. Är jag van vid belastningen får jag sällan träningsvärk meeeen nu när jag går på crossfit är det ju ganska ofta jag pushas ut ur min bekvämlighetszon så känns som jag brukar ha lite så där lagom träningsvärk någonstans nästan jämt :p Senaste dagarna har jag haft lite ont i mina lår efter tunga frontböj + högrep wallballs i måndags + massa squat cleans i tisdags samt träningsvärk i trapezius (mkt obehagligt!) gissningsvis också från alla frivändningar i tisdags.. :D

Hann alltså träna måndag kväll och tisdag morgon efter helgens festival för att sedan plocka upp min sambos förkylning :down: Så status nu är snorig, hostig och trött :(
 
Usch @Trollunge, krya på dig! Jag hatar för övrigt träningsvärk i trapsen (fint påhittat svenskt ord där!), det gör så jäääkla ont! Och sitter i så jäääkla länge!
 
PT-pass efter jobbet igår, det var kul men inte tillräckligt jobbigt :p Det beror dock mycket på passets upplägg också, det är det första passet i programmet och jag tyckte även när jag körde det själv att det inte kändes riktigt jobbigt nog förrän sista övningen typ. Stor skillnad från det andra passet, där jag känner att jag vill lägga mig i en hög typ halvvägs igenom. I det här passet är det mer fokus på hypertrofi, vilket förklarar en hel del. Och så blev det mycket teknikträning igår vilket naturligtvis är superviktigt, men det är inte utan att jag känner mig lite besviken såhär i efterhand då det inte känns som att jag fick jobba sååå jättehårt. Och jag gillar mest träning som får mig att jobba sååå jättehårt :angel:

Nåja, det var roligt i alla fall och jag fick framförallt lära mig mycket. Älskar älskar min PT som kan så mycket och som villigt svarar på mina 456 nyfikna frågor! I bänkpressen var vi uppe på 37,5 sista två seten, så de där 40 kilona känns definitivt inom räckhåll! :)

Idag vilar jag och ska njuta av en riktigt lång hemmakväll, men sedan blir det träning fredag (styrka), lördag (ridning) och söndag (HIIT) hade jag tänkt.
 
Igår blev det vila, vi hade gäster som kom ungefär samtidigt som jag kom hem från jobbet. Idag blev det däremot 30 minuter ridning på morgonen innan jag började.
 
Gymmet imorse bjöd på en fin överraskning i form av ett litet pb.. körde i huvudsak axlar/armar, efter 2set fick jag syn på den roliga stången i taket och tänkte att idag testar jag chinups först och ser hur det går (brukar annars göra pullups först).. start med fötterna i golvet, upp, ner i hängande läge, upp osv.. klarade 3 riktigt fina och en halvdan.. :p så 5 chinups om man räknar första! :D
Jag nöjd! Bra pass i övrigt också! Efter gymmet körde jag ut och fixade och red fina pålle! :love:
Sen hem och sov.. snart jobb igen och imorn är det MATCH! :D

Woop woop
 
Gammal på buke men ny i tråden :D

Kul att läsa om allas träningspass! Ni är grymma! :up:

Jag är "gammal" styrkelyftare som mer och mer gått över till Crossfit. Gillar blandningen av kondition, koordination och styrkan i Crossfit.
Sitter på jobbet och längtar till gympasset i eftermiddag då jag planerat att köra bla marklyft, ryckmark och avsluta med löpning. :)
 
Välkommen @BusBarro! :bump: Kul med fler crossfittare :up:

Meen jag är tyvärr fortsatt förkyld så blir vila antagligen resten av veckan med, åker dessutom på festival igen idag tom söndag så.. :p Men på måndag är semestern slut och allt återgår till det normala så då jäklar :D
 
Vilodag igår och suuuperpeppad på träning idag! :bump: Skulle helst ge mig av till gymmet nu med en gång, men jag måste tydligen jobba lite först :cautious::down:

Well well, efter jobbet blir det i alla fall lite rygg och triceps och grejer. Är sugen på att fortsätta jobba på mina pull-ups, så jag hoppas att jag hittar en passande stång lite lagom undanskymd någonstans i ett hörn så att jag kan öva i lugn och ro.

Ska bli himla härligt att köra slut på kroppen och sedan åka hem till några vänner, ha gin-provning och spela biljard hela kvällen! :)
 
Gammal på buke men ny i tråden :D

Kul att läsa om allas träningspass! Ni är grymma! :up:

Jag är "gammal" styrkelyftare som mer och mer gått över till Crossfit. Gillar blandningen av kondition, koordination och styrkan i Crossfit.
Sitter på jobbet och längtar till gympasset i eftermiddag då jag planerat att köra bla marklyft, ryckmark och avsluta med löpning. :)

Men hallå du har ju hoppat in i tråden förut :D Så välkommen tillbaka ;) Kommer ihåg att du visade film på en snygg stöt (?).
 
Ett rejält träningspass avklarat, så skönt! Bänkpress och knäböj, lite militärpress och sen pulshöjning på slutet med burpees och kettlebells. Välbehövligt. Har inte styrketränat så mycket senaste två veckorna så nu är jag taggad på det igen :)
 
Förra veckan var helt ok, 4 pass styrka och 2 pwn/jogg. Denna har jag bara hunnit med 2 pass styrka hittills. Blir ett till på söndag. Thats it. Men ibland kommer livet emellan och det finns på riktigt varken tid eller ork! Och då är jag föräldraledig,hur f-n ska man hinna då man jobbar?:nailbiting:
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 865
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 806
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
59 275
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
102 722
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp