Bukefalos 28 år!

Beach 2017 del II

Välkommen till tråden @grodan21!

Jag tränar ganska ofta efter jobbet då jag tycker om mina lugna morgnar lite för mycket för att det ska vara värt att klämma in träning då :p Mina bästa tips för att få det gjort är att 1) försöka göra det direkt efter jobbet, utan att åka hem emellan 2) se till att du har ordentligt med mellanmål med dig så att energin inte tryter av den anledningen, och 3) se till att packa väskan/lägga i ordning grejerna så att du behöver tänka minimalt lite på det under dagen utan bara kan köra på och få det gjort liksom.

Måste/vill jag av någon anledning hem emellan jobbet och träningen brukar jag försöka gå raka vägen in och byta om direkt när jag kommer hem, så har jag i alla fall tagit mig över det lilla "hindret". Sedan är det viktigt att inte tänka att man måste träna stenhårda pass och få massor gjort hela tiden heller, ibland går jag dit med tanken att "ok, jag gör två favoritövningar och sedan kan jag gå hem, bättre än inget!". Det slutar oftast med att jag tänker att "när jag ändå är ute kan jag lika gärna..." och vips så blir det ett ordentligt pass av det ändå!
 
Idag har jag varit ute och ridit i den underbara skotska naturen i typ 1,5 timme, och jag är fortfarande helt hög på adrenalin! Fy fasiken vad underbart det är med dessa djur! Jag är helt inställd på att skicka över mina ridgrejer från Sverige (rider för tillfället i Hunter-stövlar, ridbyxor och en gammal hjälm som visserligen är hel och säker men inte särskilt bekväm) och ta tag i det här på riktigt nu, för jag lever verkligen upp av sådana här turer. :love: Har haft en enorm tur att hitta en svensk tjej här i krokarna nu (genom Buke!) som har egen häst och eget stall, och hon verkar öppen för att dra med mig ut igen :)

Efter turen körde vi till en country club i närheten som hade meeting denna helgen. Kände mig som 15 år igen där jag satt på läktaren och drack cola medan jag kollade på hopptävlingar :D En helt underbart fantastisk dag har det varit!

Dock kände jag, nu när det värsta glädjeruset släppt, att halsen är rätt raspig och kroppen hängig. Jag har haft en förkylningsblåsa på tungan de senaste dagarna och min kollega var rätt krasslig under veckan, så jag är rädd att jag dragit på mig något... Det blir därför vila istället för spinning imorgon (dessutom känns mina ben rätt möra efter dagen i alla fall), så hoppas jag att det inte utvecklar sig till något värre. Spenderar kvällen under en filt i soffan med en bytta Häagen Dazs, så blir det nog bra det här med :)
 
Dagens pass blev en knäböjsfest :D
Först vanliga knäböj på upp till 70% av mitt 1RM och sen långsamma böj med paus i botten på 50% av mitt 1RM och avslutade med pausade frontböjar även dem på 50%. Bra känsla genom hela passet :bow:
 
Matchen igår var allt annat än bra.. förlust, sparkad med dubbarna före på mitt ena knä och ett benbrott (!) på vår ena spelare.. :crazy: Vi glömmer den matchen helt enkelt och hoppas att vår spelare/min vän repar sig snabbt!

Idag hade vi kick off med laget och årets hemliga aktivitet var: att köra vattenskoter! :D
Så jävla kul!
 
Är kanske dags för mig att hoppa in i tråden, jag behöver all tränings pepp jag kan få. Jag har aldrig direkt tränat i mitt liv. Men känner att nu i sommar har det kommit några extra kilon :cautious: Köpte en MTB nu i sommar och det är riktigt kul, men har svårt att komma ut efter jobbet när man är trött och även har häst och hem att ta hand om. Hur hittar ni orken och motivationen att motionera efter att ni kommer hem från jobbet?

Jag tycker det är enkelt: Min kropp mår bäst och är som mest smärtfri när jag har en sund och stark kropp = jag måste hålla igång träningen för att det ska vara möjligt! Och så tycker jag att det är roligt!
Jag jobbar natt och kör gymmet direkt på morgonen när jag slutat, ibland tar jag pålle direkt efter gymmet också innan jag åker hem och sover.. fotbollen är på utsatta tider.. springer gör jag för att det är avkopplande och härligt..
Men motivationen är för att må så bra jag bara kan!
 
Jag tycker det är enkelt: Min kropp mår bäst och är som mest smärtfri när jag har en sund och stark kropp = jag måste hålla igång träningen för att det ska vara möjligt! Och så tycker jag att det är roligt!
Jag jobbar natt och kör gymmet direkt på morgonen när jag slutat, ibland tar jag pålle direkt efter gymmet också innan jag åker hem och sover.. fotbollen är på utsatta tider.. springer gör jag för att det är avkopplande och härligt..
Men motivationen är för att må så bra jag bara kan!
Tyvärr funkar inte det som motivation för mig :meh: Min kropp skulle må så mycket bättre av att vara vältränad.
 
Ni som cyklar, vad har ni för byxor nu när det börjar bli kallare? Har provat mina träningsbyxor, men de är för tajta över knäna.
 
Är kanske dags för mig att hoppa in i tråden, jag behöver all tränings pepp jag kan få. Jag har aldrig direkt tränat i mitt liv. Men känner att nu i sommar har det kommit några extra kilon :cautious: Köpte en MTB nu i sommar och det är riktigt kul, men har svårt att komma ut efter jobbet när man är trött och även har häst och hem att ta hand om. Hur hittar ni orken och motivationen att motionera efter att ni kommer hem från jobbet?

välkommen!! :)
Jag brukar tänka att det är ändå dags att duscha o tvätta håret, då kan jag lika gärna träna och svetta ner mig ordentligt så jag inte "slösar" en hårtvätt i onödan liksom :D:o
Sen blir det ofta att jag styrketränar eller springer på kvällen och så får mannen ta nattningen av kidsen. Då blir det ren lyxtid för mig, en stund då det bara är jag, asbra musik i öronen och jag bara får typ... tänka och avsluta tankarna i fred! Lyxigt och även om jag är borta från barnen vissa nattningar tror jag att jag blir en bättre mamma för jag har fått så mycket mer energi av träningen! :)
 
välkommen!! :)
Jag brukar tänka att det är ändå dags att duscha o tvätta håret, då kan jag lika gärna träna och svetta ner mig ordentligt så jag inte "slösar" en hårtvätt i onödan liksom :D:o
Sen blir det ofta att jag styrketränar eller springer på kvällen och så får mannen ta nattningen av kidsen. Då blir det ren lyxtid för mig, en stund då det bara är jag, asbra musik i öronen och jag bara får typ... tänka och avsluta tankarna i fred! Lyxigt och även om jag är borta från barnen vissa nattningar tror jag att jag blir en bättre mamma för jag har fått så mycket mer energi av träningen! :)
Jag kan hoppa träning för jag inte orkar duscha:o
 
Nej jag har förstått det, men jag är seriöst nyfiken på hur du tänker om just "att må bättre" inte får dig ens lite motiverad till att träna och just må bättre?
Jag ska försöka förklara. När vi vaknar på morgonen har vi 100% energi och allt vi gör under dagen tar energi, vissa mer andra mindre. I mitt fall tar jobbet och allt runt det väldigt mycket energi. Så när jag slutar jobba händer det att jag redan har gjort slut på all energi jag hade till förfogande. Dessa dagar finns det ingen kraft att gör något alls efter jobbet.
 
Hur kan "för att jag ska må bra/bättre" inte vara motivation nog? Vem vill inte må bra?

Nej jag har förstått det, men jag är seriöst nyfiken på hur du tänker om just "att må bättre" inte får dig ens lite motiverad till att träna och just må bättre?

Jag tycker man ska vara försiktig med att förutsätta att det som funkar för en själv funkar för andra. Och hur förvånande är det egentligen att tanken på att "må bra" inte funkar som motivation för ganska många? Jag tror att näst intill alla vet att man mår bra av att träna. Ändå är det en väldigt liten andel av svenskarna som rör på sig varje dag, än mindre motionerar till "svettighetsgrad" flera gånger i veckan. Det beror inte på att de inte fattar. Det beror på en massa olika saker, vilka kan vara olika för olika personer, men för de flesta är det inte bara att göra, det är mer komplext än så. Och det spelar ingen roll hur enkelt JAG tycker att det är att sticka ut och springa eller gå till gymmet för att JAG vet att JAG mår bra av det, för någon annan känns det som Mount Everest att bara tänka tanken. För det är inte självklart.
 
Idag ska jag orientera! :) Första tävlingen för i år, jättesynd att det inte har blivit förrän nu men min vår och sommar har varit fullsmockad. Men idag går en tävling här på min lilla ort, pappa kommer hit och springer också så det blir kul :) Vädret är sådär, tunga regnmoln, men hoppas att det inte öser ner när vi ska springa.
 
Min kropp mår bäst och jag slipper smärta om jag tränar mycket men det har inte blivit så mycket av den varan på sista tiden då jag inte orkar efter jobbet utan bara är supertrött och bara vill vila och har en massa annat småpyssel att fixa med men får försöka ta mig i kragen och börja gå igen och leta på gymblippen så jag kommer in där
 
Är kanske dags för mig att hoppa in i tråden, jag behöver all tränings pepp jag kan få. Jag har aldrig direkt tränat i mitt liv. Men känner att nu i sommar har det kommit några extra kilon :cautious: Köpte en MTB nu i sommar och det är riktigt kul, men har svårt att komma ut efter jobbet när man är trött och även har häst och hem att ta hand om. Hur hittar ni orken och motivationen att motionera efter att ni kommer hem från jobbet?

Jag jobbar 8-16,17 nånting. Har hemmakontor och rider ofta på lunchrasten. Annan träning som promenad, löpning och styrka sker oftast efter barnen lagt sig på kvällen, alltså runt 20 tiden. Efter ett år av regelbunden styrketräning nu så har jag hamnat i rutinen att jag styrketränar tisdag, torsdag och söndag. Löpning sker där emellan eller i samband med styrkepass om jag känner för det.

Jag tränar hemma. Har en hög hantelvikter och några gummiband som jag kan få ett bra pass med. Så länge barnen är små så får det bli hemmaträning för jag skulle aldrig orka åka iväg till ett gym den tiden på dygnet som jag kan träna.
 
Haft superbra dagar här i Polen med jobbet :) Sista dagen idag, åker från hotellet tidigt i morgon. Idag är en lugn dag och vi ska få massage och så blir det säkert en del tid i spadelen :)

Hade tänkt prova gymet idag men jag har blivit förkyld så det är nog dumt. Annars har vi mest ätit och druckit gott de här dagarna :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
64 792
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 963
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 604
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
101 938
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp