Bukefalos 28 år!

belgisk jätte vs fransk vädur

Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

jag skrev inte här för att ni skulle ta ut det ni känner om det här på mej. jag har bildat mej en egen uppfattning om det här o tänkte höra om vilka raser som är trevliga. är det någon som vet något om det? jag har fattat vad ni har för uppfattning om det här. så har någon något tips om en trevlig ras?
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

Tycker inte du skall ha någon kanin alls om du tänker riskera livet på den i onödan bara för ditt eget höga nöjes skull...hoppas verkligen inte någon är så dum så han/hon säljer en kanin till dig med din inställning.

Skillnaden på en ihjältrampad Dvärgkanin är inte speciellt mycket trevligare mot en ihjältrampad Fransk Wädur,rent rasmässigt.:mad:
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

Men seriöst. Om du har tillräcklig kunskap för att ha häst (Hoppas jag verkligen du har :eek: ) så borde du väl VETA att hästar är oförutsägbara och kan bli rädda för saker?
Samt att synfältet är ganska begränsat + att kaninen är väldigt liten, så de kan omöljligt se var kaninen är om de ska förflytta sig i boxen.

Kanske dax att skaffa sig lite allmän djurkunskap?
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

och bara för att du har hört och att flera andra (korkade) människor har kaninerna ihop med hästarna så behöver väl inte världen fler korkade människor? varför ska du vara lika dum?



om någon du hört hoppade ner för ett stup, skulle du också göra det, bara för att människan klarade sig?
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

:bow:

jag röstar för gosedjurskanin. då behövs inte så mycket djurkunskap, eller det skulle väl vara att välja en kanin och inte ett lejon i affären :angel:
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

jag behöver inte förklara vad jag har för hästkunskaper men jag kan säga att jag har hållt på med hästar i nästan hela mitt liv och jag tävlar på elitnivå i hoppning ...o jag vet att hästar (åtminstone min) är rädda o känsliga om sina hovar, o vet mycket väl var dom har dom. om jag skulle köpa en belgisk jätte t.ex så vet jag att min häst mycket väl är medveten om att en kanin på ca 7 kg finns i boxen.
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

Men snälla nån,vad EXAKT är det du inte förstår???

Du har ju tom själv skrivit att du hört om olyckor mellan häst och kanin,om du hade minsta UNS hästkunskap så hade du vetat att din häst mår precis lika bra utan kanin om inte bättre.

Undrar fortfarande varför du vill riskera livet på en stackars kanin när du dessutom är medveten om riskerna och det inte tillför hästen minsta lilla att ha en kanin i boxen.
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

HAHA, ja det låter ju skitbra det där.
"min häst är rädd och känslig om sina hovar", och så ska du stoppa in en kanin som skuttar omkring hovarna på hästen hela dagarna?
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

Oj vad spännande!
Vad tävlar du för klasser?





ALLA hästar kan bli rädda/trampa fel osv.
Och de kan inte ens kommunicera, de har ingen nytta av att bo i samma box.
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

Hästen kanske ska tränas i de högre skolorna och skall lära sig lyfta på de känsliga små fossingarna,därav kanin i boxen... :idea:
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

jag förstår inte hur någon som inte ens har svar på mina frågor orkar bli så upprörd som vissa här verkar bli....!?
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

jag behöver inte förklara vad jag har för hästkunskaper men jag kan säga att jag har hållt på med hästar i nästan hela mitt liv och jag tävlar på elitnivå i hoppning ...

Och då borde du inte ställa en så dum fråga.
Du borde alltså veta hur ologiskt, för att inte säga hur dumt det är att ha en liten stackars kanin i boxen (Och kaniner är dessutom ofta rädda för hästar!)

o jag vet att hästar (åtminstone min) är rädda o känsliga om sina hovar, o vet mycket väl var dom har dom.


:rofl: En kurs i hovkunskap kanske inte skulle skada?
Hästar har ingen direkt känsel i hovarna :cool:
Och hovarna har ingenting med hästens syn och instinkter att göra.

om jag skulle köpa en belgisk jätte t.ex så vet jag att min häst mycket väl är medveten om att en kanin på ca 7 kg finns i boxen.
Hur vet du det när du itne har testat? :confused:
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

Du har ju fått massvis med svar om hur olämpligt det är med kanin och häst tillsammans,räcker inte det?

Klart som korvspad att folk blir upprörda när du funderar på att göra något så dumt trots allas varningar,och du ger dig endå inte.

Måste kaninen bli ihjältrampad för att poletten skall trilla ner?
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

HAHA. ja snälla. kan du inte stoppa in kaniner av olika raser, så får vi se vilken som klarade sig längst?
då kan du ju tipsa om det sen. SKITBRA.


/ nagelacksberoende - trött på puckon som tänker med stortån.
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

ja vad smart kanske ska släppa in en get eller två så att det blir lite högre att hoppa med?

Haha...Ja varför inte,blir lite mer sport då också,en get måste ju vara mer svårtrampad på för hästen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver verkligen hjälp och tips angående min hund!:confused: Jag kan inte hitta någonstans på nätet där folk berättar om sina...
Svar
15
· Visningar
5 206
Senast: Satis
·
Däggdjur Jag ska precis återuppta mitt intresse för kaniner, det har fått ligga på is pga massa flyttande och för att jag haft fullt upp med alla...
Svar
13
· Visningar
1 936
B
Övr. Djur jag har alltid velat ha en belgisk jätte, tycker att dom är väldigt vackra och fina kaniner, och stora och mysiga såklart! men verkar...
Svar
9
· Visningar
1 270
Senast: blindabelinda
·
E
Övr. Djur Igår blev jag ägare till en kanin, belgisk jätte. Det var egentligen inte meningen utan vi hittade kaninen som släppts ut av sin...
Svar
6
· Visningar
4 491
Senast: Elliell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp