Bukefalos 28 år!

belgisk jätte vs fransk vädur

Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

Nehopp,sovamiddagsdags här.

Under tiden skall jag låta min råtta få lite sällskap av min iller i buren,visserligen har jag hört att illrar äter råttor,men det vore så trevligt för råttis att få lite sällskap,och trots allt har han ju ett eget hus. :p
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

har du haft kanin förut ? för kaniner är faktiskt små nervösa saker, tycker egentligen att d e ganska synd om alla husdjurskaniner.. ( har haft kanin sedan jag var liten, dock bara en kvar ) de är så nervösa och egentligen väldigt rädda små saker. Sen e d klart att de kan vänja sig vid en miljö osv, men att släppa in ett så litet djur med en häst är väll ändå lite onödigt ? Kaninen kommer antlagligen sitta hyperventilerande å trycka i nått hörn, en egen box eller helst en fin uteplats att gräva å busa på ska kaniner ha !

Det verkar dessutom mest som att du vill ha en kanin i boxen för att du verkar tycka att d e tufft, men jag tror nog att både kanin och häst uppskattar egen box...:smirk:

Angående raser, är jag mer för mindre raser som dvärgvädur och hermeliner, belgiska jättar e ju enorma, och ja tycker inte d e speciellt sött... Min åsikt.
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

:rofl:

För att du antingen hade en dålig hovslagare, eller för att hästen varit med om något hemskt innan? Ganska logiskt, för att inte tala om vanligt.
Skulle hästen ha känsel i hovarna, hur f*n tror du den skulle stå ut med 8 sömmar i varje?

Ehm. Hur hoppar dina hästar om dom alltid river med hovarna? :rofl:
hur hoppar dina hästar om dom alltid river med knäna?
:confused:
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

säg hur det gick sen :)
jag funderar på att släppa in alla mina kaniner (33 stycken) ihop med getterna, och kanske släppa in en av katterna med.

återkommer med hur det gick sen :idea:
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

Ja,jag skall informera sedan...Fröken Iller slickar sig redan om munnen,hon är nog riktigt kelsjuk :)
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

jaa, men dom blir säkert bra vänner :)
annars kan du ju köpa en ny råtta, prova en med lite lurvigare päls, kanske dom funkar bättre? :idea:
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

okej..men när du ser på tv så ganske du tycker att det ser ut som att hästen river med knät eller ganske med ljumsken?:d

Har jag sagt att de rider med ljumsken?:crazy:


Det kanske är en sån här "häst" hon har :D
showjumpcow.jpg
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

Äsch,så länge han har ett eget litet hus så kommer de att bli bästa vänner,man skall inte lyssna på lösa rykten att illrar äter råttor,min äter både kattmat och skumgodis...inga råttor så det så :angel:
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

Min häst river faktiskt väldigt sällan.
Och jag har inte sagt att hon bara river med knäna.
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

Jag funderar att sätta in mina katter tillsammans med råttan.
Dom har ju aldrig anfallit buren, så varför skulle de försöka anfalla råttan?
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

har du haft kanin förut ? för kaniner är faktiskt små nervösa saker, tycker egentligen att d e ganska synd om alla husdjurskaniner.. ( har haft kanin sedan jag var liten, dock bara en kvar ) de är så nervösa och egentligen väldigt rädda små saker. Sen e d klart att de kan vänja sig vid en miljö osv, men att släppa in ett så litet djur med en häst är väll ändå lite onödigt ? Kaninen kommer antlagligen sitta hyperventilerande å trycka i nått hörn, en egen box eller helst en fin uteplats att gräva å busa på ska kaniner ha !

Det verkar dessutom mest som att du vill ha en kanin i boxen för att du verkar tycka att d e tufft, men jag tror nog att både kanin och häst uppskattar egen box...:smirk:

Angående raser, är jag mer för mindre raser som dvärgvädur och hermeliner, belgiska jättar e ju enorma, och ja tycker inte d e speciellt sött... Min åsikt.

ne, okej...de jag har pratat med har menat att kaninen har betett sig lugnt efter ett tag...jag läste på en hemsida att fransk vädur var aningen "sinnesslö" ..så jag menar...det ska nog gå bra..:)
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

haha nej med precis :)

jag tror min chinchilla vill ha en kaninkompis, kanske ska prova? :)
sen tänkte jag att om det inte funkar, så kan jag ju prova att stänga in katten hos chinchillan? :idea:
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

Min häst river faktiskt väldigt sällan.
Och jag har inte sagt att hon bara river med knäna.

men du har sagt att hon aldrig river med hovarna..jag menar...hur river hon då? hoven är ju lägsta punkten i språnget..
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

snälla, kan du inte prova att bo hos en elefant? så får vi se hur bra det går?

det är så kosntigt hur dumma vissa människor är, varför vill du utsätta kaninen för fara?
FÖRKLARA DET FÖR MIG.

vill hästen ha en kaninkompis?
har han sagt det till dig?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver verkligen hjälp och tips angående min hund!:confused: Jag kan inte hitta någonstans på nätet där folk berättar om sina...
Svar
15
· Visningar
5 205
Senast: Satis
·
Däggdjur Jag ska precis återuppta mitt intresse för kaniner, det har fått ligga på is pga massa flyttande och för att jag haft fullt upp med alla...
Svar
13
· Visningar
1 936
B
Övr. Djur jag har alltid velat ha en belgisk jätte, tycker att dom är väldigt vackra och fina kaniner, och stora och mysiga såklart! men verkar...
Svar
9
· Visningar
1 270
Senast: blindabelinda
·
E
Övr. Djur Igår blev jag ägare till en kanin, belgisk jätte. Det var egentligen inte meningen utan vi hittade kaninen som släppts ut av sin...
Svar
6
· Visningar
4 491
Senast: Elliell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp