Bukefalos 28 år!

belgisk jätte vs fransk vädur

Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

"hästen har ingen direkt känsel i hovarna" jag har tidigare haft en häst som blev stressad när hovslagaren slog på skorna ..hur kan det komma sig om hästen inte har någon känsel i hovarna? Hur kommer det sig då att hopphästar rättar sig om de rivit eller varit i ett hinder på hoppbanan om hästen inte har någon känsel i hovarna?
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

precis. ibland undrar man ju lite hur folk tänker egentligen.



jag har en idé.
vi stoppar in TS till en elefant (som är väääärldens snällaste, skulle aldrig göra en fluga förnär), så får vi se hur bra kompisar dom blir?
TS kan få ett litet hus att springa in i också, när elefanten sover eller rullar sig.
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

HAHA. ja snälla. kan du inte stoppa in kaniner av olika raser, så får vi se vilken som klarade sig längst?
då kan du ju tipsa om det sen. SKITBRA.


/ nagelacksberoende - trött på puckon som tänker med stortån.
:bow::bow:

"hästen har ingen direkt känsel i hovarna" jag har tidigare haft en häst som blev stressad när hovslagaren slog på skorna ..hur kan det komma sig om hästen inte har någon känsel i hovarna? Hur kommer det sig då att hopphästar rättar sig om de rivit eller varit i ett hinder på hoppbanan om hästen inte har npgon känsel i hovarna?
De märker ju av att något bankar och det beror på var i hoven.
Har du känsel i naglarna? Nej :cool:

De river ofta med benen.
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

Du tycker inte det är en viss skillnad på slag som det blir när hovslagaren skor,eller när hästen slår i en bom,mot en mjuk kanin?
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

:bow::bow:


De märker ju av att något bankar och det beror på var i hoven.
Har du känsel i naglarna? Nej :cool:

De river ofta med benen.

river med benen? hur kommer det sig då att bommens färg ofta fastnar på hovarna när hästen har rivit?
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

Skrev jag alltid?

Min häst har då aldrig fått färg på hovarna. :crazy:

Och som ovan skrev så är det viss skillnad.
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

Ja, vilken bra idé,har ju hört om fall där det inte gått bra,men vaffan...jag tycker iaf att det är sött med en människa som bor i ett litet hus hos en elefant...och då måste det väl vara okej? :angel:
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

Här är han med sin lilla människa :D

ElephantArt2.JPG
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

HAHA, ja lätt. elefanten behöver sällskap (han har andra elefanter också, men jag tänkte att en söt liten människa är ju bara kul :D vi får se hur lång tid det tar innan hen blir mosad).
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

Naaaaw :love:

Jag tror dock vi kan skippa det lilla huset och förlita oss på turen.
Elefanten har ju trots allt ganska känsliga tånaglar (eller vad det heter på en elefant)
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

Skrev jag alltid?

Min häst har då aldrig fått färg på hovarna. :crazy:

Och som ovan skrev så är det viss skillnad.

har du aldrig sett att en häst har fått bommens färg på hovarna efter rivning? din häst kanske river med knäna eller med ljumsken?
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

Ja,tänk vilket nöje för elefanten att ha en liten gullig människa hos sig att titta på. :angel:
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

Ja precis :p

Inte skulle väl dumpa trampa på sin.. eerhm.. rumpelstiltzkin :D
Så känsliga fötter som han har. Och det är ju så sött, så jag ska låta dem bo i en låda tillsammans.
 
Sv: belgisk jätte vs fransk vädur

"hästen har ingen direkt känsel i hovarna" jag har tidigare haft en häst som blev stressad när hovslagaren slog på skorna ..hur kan det komma sig om hästen inte har någon känsel i hovarna? Hur kommer det sig då att hopphästar rättar sig om de rivit eller varit i ett hinder på hoppbanan om hästen inte har någon känsel i hovarna?

:rofl:

För att du antingen hade en dålig hovslagare, eller för att hästen varit med om något hemskt innan? Ganska logiskt, för att inte tala om vanligt.
Skulle hästen ha känsel i hovarna, hur f*n tror du den skulle stå ut med 8 sömmar i varje?

Ehm. Hur hoppar dina hästar om dom alltid river med hovarna? :rofl:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver verkligen hjälp och tips angående min hund!:confused: Jag kan inte hitta någonstans på nätet där folk berättar om sina...
Svar
15
· Visningar
5 205
Senast: Satis
·
Däggdjur Jag ska precis återuppta mitt intresse för kaniner, det har fått ligga på is pga massa flyttande och för att jag haft fullt upp med alla...
Svar
13
· Visningar
1 936
B
Övr. Djur jag har alltid velat ha en belgisk jätte, tycker att dom är väldigt vackra och fina kaniner, och stora och mysiga såklart! men verkar...
Svar
9
· Visningar
1 270
Senast: blindabelinda
·
E
Övr. Djur Igår blev jag ägare till en kanin, belgisk jätte. Det var egentligen inte meningen utan vi hittade kaninen som släppts ut av sin...
Svar
6
· Visningar
4 491
Senast: Elliell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp