Status
Stängd för vidare inlägg.
Började faktiskt fundera och undrade plötsligt, vad är snuttigullfjant namn? Finns det någon som döper sin katt till Snuttan? Fjanten (fast det lät lite gulligt :angel:)? :o:D
Tänk typ... Sotis är väl en klassiker, och Smulan, och lite sånt :p Just Smulan går dock inte under snuttigullfjantnamn utan pervonamn (ja, min mor lärde mig och mina systrar att fitta hette smula när jag var liten. Ja, vår granne hade en katt vid namn Smulan. Ja, jag tyckte grannen var skitäcklig som döpte sin katt efter ett könsorgan... :angel:).

Hade en råtta som på papper hette Gullan. Herrejävlagud vad jag hatade det snuttigullnamnet. Hon fick kvickt smeknamnet Tuttul :p
 
Tänk typ... Sotis är väl en klassiker, och Smulan, och lite sånt :p Just Smulan går dock inte under snuttigullfjantnamn utan pervonamn (ja, min mor lärde mig och mina systrar att fitta hette smula när jag var liten. Ja, vår granne hade en katt vid namn Smulan. Ja, jag tyckte grannen var skitäcklig som döpte sin katt efter ett könsorgan... :angel:).

Hade en råtta som på papper hette Gullan. Herrejävlagud vad jag hatade det snuttigullnamnet. Hon fick kvickt smeknamnet Tuttul :p
Smulan heter en katt som en kompis till mamma äger men den tiden som hon var lika liten som en smula är sedan länge borta (hon älskar räkost) :angel::D
Men har aldrig hört att det skulle vara ett smeknamn för något annat, stackars barn, men duuuu, du är inte precis lika mycket bättre själv som hade en råtta vid namnet Penis :rofl:

... Är pluralformen av Tuttul Tuttar? :D Jag börjar se ett tema här!
 
Listan över snuttigullfjant namn:

Edit: Gullan? Gullet? Gullemulle? :D

Edit2: Nej vänta, Prinsessa eller Princess - det är väl ett snuttigullfjant namn om något? :D

Så om Smulan tillhör listan så antar jag att Missan tillhör här också, det hette den katt jag växte upp med :angel:
 
@Emuliiaa Har försökt komma på lite fler namn: Dorian, som i Oscar Wilds roman. Heter ju dessutom Gray i efternamn och det är väl färgen på din kise :p, Silas, Krispin, Nelion och Dino (Hade en kollega som hette det. Så sött :D)
 
Smulan heter en katt som en kompis till mamma äger men den tiden som hon var lika liten som en smula är sedan länge borta (hon älskar räkost) :angel::D
Men har aldrig hört att det skulle vara ett smeknamn för något annat, stackars barn, men duuuu, du är inte precis lika mycket bättre själv som hade en råtta vid namnet Penis :rofl:

... Är pluralformen av Tuttul Tuttar? :D Jag börjar se ett tema här!
Men hallå, Penis låter iaf nästan som ett riktigt namn! :angel:
Haha jag tror pluralformen av tuttul är just tuttul. Tuttul är rättviksmål för tunnbröd ;)

Fast det är bara sanningen :angel:;)
Sant :D

Listan över snuttigullfjant namn:



Så om Smulan tillhör listan så antar jag att Missan tillhör här också, det hette den katt jag växte upp med :angel:
Missan är typ det stösta snuttigullfjantnamnet av de alla! ;) Det är som när folk döper hundar till typ Fido. Usch! :p

Jamen dåså. Peter-Niklas it is :D
Funkar! :up::D
 
Missan är typ det stösta snuttigullfjantnamnet av de alla! ;) Det är som när folk döper hundar till typ Fido. Usch! :p

Till mitt försvar så var det min syster (tror jag, jag fanns inte då) som döpte henne, och hon är knäpp så inget konstigt där :D De hade dessutom en katt som hette Sessan(!), så Missan och Sessan hade de ett tag tror jag ... ujuj detta blir ju bara värre och värre :laugh:

Men till min systers försvar så hade hon sedan en katt som fick namnet Ragnar, han liknade Gizmo faktiskt - jättefint :love:

(Menherregud om någon döpte sitt djur till petter-niklas, det är ju faktiskt två namn som är absolut inget fel på men ändåå :rofl:)

Edit: Och faktiskt har jag känt ett litet sug att döpa någon framtida hane till Sigge (eller Zigge/Ziggy?), min morfar kallades det ... är det ett varningstecken att man håller på att bli en crazy catlady? Typ istället för barn så döper man sina katter efter släktingar? :angel:
 
Till mitt försvar så var det min syster (tror jag, jag fanns inte då) som döpte henne, och hon är knäpp så inget konstigt där :D De hade dessutom en katt som hette Sessan(!), så Missan och Sessan hade de ett tag tror jag ... ujuj detta blir ju bara värre och värre :laugh:

Men till min systers försvar så hade hon sedan en katt som fick namnet Ragnar, han liknade Gizmo faktiskt - jättefint :love:

(Menherregud om någon döpte sitt djur till petter-niklas, det är ju faktiskt två namn som är absolut inget fel på men ändåå :rofl:)

Edit: Och faktiskt har jag känt ett litet sug att döpa någon framtida hane till Sigge, min morfar kallades det ... är det ett varningstecken att man håller på att bli en crazy catlady? Typ istället för barn så döper man sina katter efter släktingar? :angel:
Plötsligt förstår jag varför du blev som du blev... ;)
Men Ragnar är bra! Det hade jag en hamster som hette :D

Tror det där är ett tecken på att du behöver söka hjälp :angel:
 
Första katten vi hade när jag var liten hette Snurran. Hon fick ungar och vi skulle behålla än. Mina missriktat snälla föräldrar lät mig döpa henne... "Snurran" sa jag då. De försökte förklara att stora kissen hette ju redan det men jag gav mig inte så det blev Storsnurran och Lillsnurran. Grannarna hade ett tag en katt som hette Äp (de frågade sin förste son vad kattungen skulle heta, han pekade på katten och sa "Äp") :meh:

Sensmoral: Låt aldrig små barn döpa djuren.

Nästa uppsättning kissar hette Tina och Zinni. Tina för hon var redan döpt av hon som ägde kattmamman och när Tina fick syskon ville vi ha en till och det blev Zinni för deras mamma hette Cindy.

De två nuvarande är döpta efter en arabhäst och en angloarab :D Missia efter hingsten Muscats helsyster och Tassa efter smeknamnet angloaraben Natasja hade. Natasja ägdes fö av hon som hade Tinas och Zinnis mamma :p
 
Vi vet ju inte vad som låter bäst :D Iso är lättare att kalla på än Bliss men ja, svårt beslut!

Vissa döper sina djur till tindra och sånt, sånt jag menar med gulligull :D
 
Första katten vi hade när jag var liten hette Snurran. Hon fick ungar och vi skulle behålla än. Mina missriktat snälla föräldrar lät mig döpa henne... "Snurran" sa jag då. De försökte förklara att stora kissen hette ju redan det men jag gav mig inte så det blev Storsnurran och Lillsnurran. Grannarna hade ett tag en katt som hette Äp (de frågade sin förste son vad kattungen skulle heta, han pekade på katten och sa "Äp") :meh:

Sensmoral: Låt aldrig små barn döpa djuren.

Bättre sensmoral: Barn är sjukt bra! :D
 
Vi vet ju inte vad som låter bäst :D Iso är lättare att kalla på än Bliss men ja, svårt beslut!

Vissa döper sina djur till tindra och sånt, sånt jag menar med gulligull :D
Tindra förstår jag inte ens varför man döper barn till... :angel:
Två stavelser (kallas det stavelser?) brukar väl vara en rätt bra regel för tilltalsnamn iaf, lätt att säga och tenderar att klinga bra typ. Eller så är det bara jag som fått för mig det :p
 
Plötsligt förstår jag varför du blev som du blev... ;)
Men Ragnar är bra! Det hade jag en hamster som hette :D

Tror det där är ett tecken på att du behöver söka hjälp :angel:
Yes, syrran satt mycket barnvakt för mig så allt är hennes fel :angel: (ska jag hälsa henne då vi ska träffas idag för lite julhandel)

Äh, i'm a happy crazy catlady :D
 
Senast ändrad:
Första katten vi hade när jag var liten hette Snurran. Hon fick ungar och vi skulle behålla än. Mina missriktat snälla föräldrar lät mig döpa henne... "Snurran" sa jag då. De försökte förklara att stora kissen hette ju redan det men jag gav mig inte så det blev Storsnurran och Lillsnurran. Grannarna hade ett tag en katt som hette Äp (de frågade sin förste son vad kattungen skulle heta, han pekade på katten och sa "Äp") :meh:

Sensmoral: Låt aldrig små barn döpa djuren.
:rofl:
Äp var ovanligt iallafall :D

@Emuliiaa Har hört att det är bra med s-ljud i namn till katter, lättare att kalla på dem tydligen ... som om katter inte begriper när man kallar på dem och de skiter i en fullständigt :cautious: Har sett tillräckligt många kattöron som ryckt till bakåt när de hört en ropa namnet, åhjo de vet vad ens namn är :D Men s-ljud har ju båda de namnen, så det blev ju inte lättare med det här svammlet :angel:
 
Flingan önskar alla andra lussekatter där ute en busig lucia :D

lussekatten-1_zps8dcf4876.jpg


Och nej, såklart får hon inte ha glitter att leka med :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
929
Senast: skiesabove
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
59 60 61
Svar
1 204
· Visningar
44 770
Kropp & Själ Startar upp en ny Hudvårdstråd. :)
2 3
Svar
58
· Visningar
2 891
Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
243
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp