Bukefalos 28 år!

Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

*kl*

tjohooo äntligen dags!

1501838_10152136177551797_1448997032_n.jpg
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Hade jag tillgång till en terrängbana hade jag gått där varje dag med Harriet, hon gör ju väldigt konstiga landningar i nedhopp o skulle behöva träna det varje dag tills hon fattar hur man gör men utan mig på ryggen.

Åhhhh det vore ju drömmen att ha en egen XC-bana hemma :D jag skulle släpat runt Bäckahästen där varje dag :p
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Ser härligt ut! Hade gärna velat vara med men har ingen häst som är igång tillräckligt tyvärr.


Här är däremot två nya filmer på CC!

http://www.youtube.com/watch?v=FMJYCckVJGs
Lite lek på töm

Och så den stora nyheten, jag har travat på min fina lilla häst! Han var inte helt nöjd med detta nya påhitt, men det gick ändå minst sagt över förväntan. Ni får hela kalaset, oklippt och okonstlat!

http://www.youtube.com/watch?v=Q9mSecHlidw
 
Sv: Bilder och filmer 2013

En egen bana vore coolt, men den man har 100 m från stallet är väl ok :p

100 m! Vilka förutsättningar! Jag får kånka 7 mil jag.

Jag har en dröm om att bygga en bana på min mark. Men det får väl bli när jag är pensionär - mycket annat som har högre prioritet...

Här finns naturligt vatten, backar och fält. Skulle kunna göra roliga upp/nedhopp/trappor.

Köpte TRISS-julkalender...vann 3*30 kr :crazy:
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Åssa bara för jag är så pk så kommer här BILD

3 av mina FT-hästar, den fd, den nuvarande (?) och den blivande :p
IMAG0175_1_zps439b7d87.jpg
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Haha ja nära nog! Haha! Tack va glad jag blir!! Jag är ju långt ifrån er proffs, men jag gör så gott jag kan :) och jag älskar mina hästar, och försöker intala mig att det är det viktigaste :P
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Vi har varit på inomhusterräng, det var en välbehövlig kick :)

Jag tycker att det går framåt med ridningen, hon är ganska svag i bakdelen, men det har blivit bättre. När hon blivit starkare tror jag att både galoppen och hoppningen kommer utvecklas betydligt.


http://www.youtube.com/watch?v=tkvZ50AaA58
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Ser jättekul o bra ut emma! Hon blir ju bättre o bättre ju mer styrka och jag hoppas verkligen att det var det enda som fattades henne.
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Åhhhh speeenande! riktigt rafflande vid ca 0.48 in i filmen när han väser: Ämen vad faaaan!:mad: Och sedan vid ca 2.51 kommer: E du inte riktigt klok???O_o

ha hahahaha

Han blir en jättefin häst tror jag, hur stor är han i dagsläget? Har för mig att du är rätt lång?
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Tack :)
Det hoppas jag också, förmodligen hade ömheten i nacke/länd en betydande del i problematiken också. Kollade upp sadeln härom veckan och sista två månaderna har hon både breddat sig och höjt ryggen rejält. Återbesöket hos osteopaten var i november, då visade hon inte någon ömhet.
Sen får jag väl se i vår hur det blir med HS, nu är det inga problem med det heller.

Hoppet lever :)
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Haha ja nära nog! Haha! Tack va glad jag blir!! Jag är ju långt ifrån er proffs, men jag gör så gott jag kan :) och jag älskar mina hästar, och försöker intala mig att det är det viktigaste :P

Eh jaaaa, proffs, inte här i alla fall :p

Tycker du är jätteduktig med din häst :)
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Haha ja han var aningens skeptisk till det hela :P Haha!

Tack! Tro oxå han kommer bli fin! Idag galopperade vi och han har sjukt bra galopp kan jag säga! Riktigt häftig! Och idag var han inte alls lika skeptisk utan var mycket mer avspänd och vevade inte alls med svansen.

Han är idag 161cm. Jag är 179 :P

Hunter: Tack så mycket!! Det värmer att höra :)

Emma: Åh va kul det ser ut! Blir helt grön av avund här borta! Jag vill oxå!!
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Denna gång var det hos Liljas utanför Mantorp. Lite långt att åka för dig kanske men tror de ska köra på sportlovet också (vecka 8) om någon är intresserad.

Superkul :)
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Han ser större ut på något sätt.. haha min nya som var 162 i maj tycker jag är som en ponny..din ser ju ut som en häst iallafall
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Är riktigt avundsjuk på att folk har träningsbara hästar och får hoppa :(..

Men förhoppningsvis så kommer hovslagaren på tisdag och skor knashästen :banan: sen har jag en stor och fin stock i hagen och en annan på markvägen som jag är väldigt ivrig att få inviga ^_^.

Var väldigt trevligt med alla stormarna eftersom man fick träd som var för stora för att hugga ved av = terränghinder!!
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Och jag jag två hästar som är hur fräscha som helst, massor av träningar i närheten närmsta månaden, massor av ledig tid, men själv kan jag med nöd och näppe plåga mig runt en liten uteritt. Har gett upp det där med att försöka rida nu...

Bild från tur i Fyledalen (Om den nu syns, ligger på kompis fb), jag är den som har fluffludd på sadeln men ändå försöker undvika kontakt...

1512551_10152196233928619_1832238808_n.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 950
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Anonymt nick, vill inte bli igenkänd. Jag har insett att jag har problem med mig själv när det kommer till intimitet. Jag ska försöka...
Svar
17
· Visningar
2 221
Senast: Nahar
·
Relationer Jag undrar hur öppna ni är vad gäller sexsnack med era vänner. Är det något strikt privat som ni enbart delar med er partner, pratar ni...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 728
Senast: _Taggis_
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 842
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Dejtingtråden del 37
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp