Bukefalos 28 år!

Bilder och filmer 2013

Sv: Bilder och filmer 2013

dsc_3219_51a12991e087c368336fcef4.jpg

Åhhh vad fina dom är - vilka söta duktiga tjejer :)

Får upp en bild från "Tomtens verkstad" på näthinnan när jag ser dem :D

tomtensverkstad_zps1889f69c.jpg
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Han kom idag.. såg ut som en liten sparv jämfört med mörkgrå så.. jag måste banta typ 20 kg :wtf: Han är väldigt mkt mer lättare i typen och mindre, kvickare och snärtigare så jag ser framför mig alla luftfärder jag kommer få.. fy satan :p
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Du menar att om man är lättare så åker man inte av en stor bockande häst alltså?! Då kan jag ju skylla på det istället för min usla sits o balans :-D
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Du menar att om man är lättare så åker man inte av en stor bockande häst alltså?! Då kan jag ju skylla på det istället för min usla sits o balans :-D


Hahaha.. nä jag menar att han är så liten och ädel så jag måste gå ner 20 kg för att passa på honom... annars får jag skicka honom till ftNisse :D
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Ja men eller hur dom är gulliga dom där tomtarna som jobbar så med att feja renen skinande blank :D
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Haha ja det är nackdelen med de där små kvicka rackarna :D Attans vad fort det kan gå att man får tugga grus :p

Hur hög är hästen?
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Han var hela 162 på 3 års testet i maj.. iof så är jag inte så förtjust i stora hästar eftersom allting tar så mkt längre tid med dom.. dom små är enklare.. Hade inte Hille tex haft en sådan enormt hög manke så hade han varit runt 164 och jag tycker ju Hille är perfekt på alla håll och kanter i storlek.

Hur stor var räpan?
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Det är ju perfekt med 162, fast han växer väl lite till!

Räpan är 160 cm men också nätt iom fullblod. Rätt lagom till mig

trns-15_maj_089-Kopia.jpg


Bäckahästen är 165 cm, nästan på gränsen för stor tycker jag.

Hoppning7_zpsba26afe5.jpg


Hur hög är Hille? Upplevde inte honom så hög? E kändes som en elefant jämte honom tyckte jag :p
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Hahaha Hille var närmare 168-169 men han har en ENORM manke så han är ju inte så stor egentligen.. Han är en typ 164 häst..

Ferlin är samma höjd men definitivt mkt större eftersom han har normal manke

Ljusgrå däremot är ju enorm.. särskilt nu med den lille i hagen :D
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Jag vet inte vad du tycker är konstigt? Det är väl rätt välkänt och vanligt att man introducerar terränghinder på ett sådant här vis om man har möjlighet?

Jag har gjort det på vissa hästar och även när det kommer till vattenmattor och vattengravar(hoppning)
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Jag tycker det är ett kanonbra sätt att introducera terräng. Hästen får ju göra alla konstiga skutt som de oftast gör som unga, utan någon som sitter o drar i munnen eller blir efter i språnget. Hade jag tillgång till en terrängbana hade jag gått där varje dag med Harriet, hon gör ju väldigt konstiga landningar i nedhopp o skulle behöva träna det varje dag tills hon fattar hur man gör men utan mig på ryggen.

fio; Ser ju ut som en mini-mörkgrå!
 
Sv: Bilder och filmer 2013

Det blev en sista träning på årets sista dag 2013 i otroligt bra väder för Anna Hassö ute på Ted Velanders bana på Revingefältet, Skåne. :)

malva.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 950
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Anonymt nick, vill inte bli igenkänd. Jag har insett att jag har problem med mig själv när det kommer till intimitet. Jag ska försöka...
Svar
17
· Visningar
2 221
Senast: Nahar
·
Relationer Jag undrar hur öppna ni är vad gäller sexsnack med era vänner. Är det något strikt privat som ni enbart delar med er partner, pratar ni...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 728
Senast: _Taggis_
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 828
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp