Bukefalos 28 år!

Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Jag vet inte vad som är värst, att du inte skriver något (för jag blir så orolig då :p) eller att du skriver (för då tror jag varje gång att hon äntligen klämt ur sig fölis) :devil:

Hoppas det kommer snart, så kan du titta på OS i lugn och ro sedan!
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Ja hon får hemskt gärna passa på nu under helgen när det ska vara fint väder, att ha litet föl i regnrusk är inget jag ser fram emot :crazy:

Dessutom längtar jag efter att få soooooooova!
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Nu luras jag väl igen med en uppdatering tidigt på morgonen, men huuu vilken tråkig natt. Tardee har stått och sovit och inte så mycket mer.
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Oj, vilken bild, tur att det blivit bättre... har inte kunnat vara in pga åskväder och strömavbrott. Var en aning nervigt att läsa ikapp.

Här har det varit oroligare inatt med en hel del rullande så jag låg på helspänn och sov inte mycket men inget föl än så länge.
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Jaså det är där du har varit, jag har faktiskt hunnit med att undra lite men inte skriva nåt om vart du tog vägen... ja då är vi två som tittar med hoppet som åker upp och ner så fort stoet lägger sig ner... :)

Tardee kommer travande i hagen och gnäggar när man är ute, hoppas förstås på att grimman är till henne och att vi ska gå nånstans. Hon gillar verkligen inte att vara ensam i hagen trots att hon är omgiven av hästar så jag gav upp under förmiddagen och släppte ihop tanterna igen. Lugn och ro på gården och jag har lyckats sova några timmar med snäll sommargranne som har koll på hästarna genom fönstret.

I dag såg hon knappt svullen ut alls i vulvan så jag vete tusan, men å andra sidan så var det ju så extremt i går så man blir lite hemmablind. I natt ska det regna igen och i morgon natt kommer sambon äntligen hem igen, får väl se hur Tardees och fölets planer är.
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Jag tror att hon inväntar sambo som delat den långa resan mot föl med er!:love:

Fast snart måste hon SLUTA att driva med oss härinne:p
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Kan du fråga din märr varför hon vill oss så illa!! Det är ju spännande, ju - och nu är det hög tid!!
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Har du talat om för Tardee att dressyren är färdig för idag så nu är det fritt fram?! :D

Lite földans kanske? :banana: :bump: :banana: :bump: :banana:
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Kan du fråga din märr varför hon vill oss så illa!! Det är ju spännande, ju - och nu är det hög tid!!

Om det är nån tröst så är nog hon minst lika trött som oss andra som väntar... ;) Däremot ska jag nog ta ett allvarligt snack med fölisen om att passa tider när den väl kommer ut. Jag väntar dock med vräkningsordern tills i morrn, för i natt ska det regna ordentligt.
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Min underbara stalltjej hade fått sig en rejäl spark av Tardees mage när hon var ute och borstade och flugmedlade damerna förresten... jag väntar mig inget annat än att det kommer ut en vildbasare till hingstunge :p
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Vid det här laget föds det ut färdig ridhäst ;) Inget litet föl :D
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Min underbara stalltjej hade fått sig en rejäl spark av Tardees mage när hon var ute och borstade och flugmedlade damerna förresten... jag väntar mig inget annat än att det kommer ut en vildbasare till hingstunge :p

DEN bäbisen har förverkat sin rätt att vara vild!!!
UT ska komma en PERFEKT tecknad, snäll liten hingst!!! Annars kan den gott komma ut bara som en stor FIS (eller som en cykel, var det inte så???)

OCH den kan stanna där den är tills sambon kommit hem;)

Hoppas att du snart får sova sött!!! Måååånga timmar i sträck:love:
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

En del rullande och trampande under första delen av natten - jag vaknade i full panik en gång och var helt övertygad om att alla hästarna var på marsch ut ur stallet och att jag måste stoppa dem. Det hjälper inte att vi har kattungar uppe på vinden som springer och leker på plankor som ligger huller om buller däruppe så det bonkar och har sig på nätterna. Andra delen av natten tycks ha varit lugnare.
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Man får verkligen superhörsel av att fölvaka :) Hoppas på att det är på gång hos dig nu i alla fall! Och att Tardees sovande hela nätterna bara är lugnet inför stormen...

Jag har en ny teori - hon har redan fölat men nån har varit här och snott det och tvättat av henne så det inte ska märkas. Jag vinkade precis av sommar-gäst-grannfamilj nummer TVÅ den här morgonen som "Bara kom för att titta på fölet, vi hörde att det kom i går!" Klockan är inte ens nio! Argh!

Just nu funderar jag på var jag ska ställa dem så att de får vara ifred de första dagarna... nog förstår jag att folk är nyfikna, men att ha ständig publik vid hagen vet jag inte om jag är så förtjust i.. de behöver ju ha lite lugn och ro den första tiden... eller tänker jag fel med min mosiga hönsmamma-hjärna?
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Ja jag visste inte ens att alla de här jäkla sommarstugorna fanns i den här lilla byn :o Vi är bara fyra året-runt hushåll...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 921
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 554
Senast: jemeni
·
Avel Tråden för alla dräktiga ston denna säsong. Någon som börjat vaka ännu? Mitt sto är inte beräknad förrän till midsommar så vi har ett...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
20 017
Senast: ino_124
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 360

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp