Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Jo vi funderade som sagt på det där med anslag, men jag vill ju inte heller verka snorkig och otrevlig med folk som ju faktiskt bara är nyfikna.. Stockholmare från innerstan de flesta :angel:

De bofasta är väldigt trevliga och måna om oss - påminner om att jag kan ringa mitt i natten om jag behöver hjälp med nåt, passar hästarna om jag behöver åka in med bussen och handla eller sova, kommer med jordgubbar och nybakt bröd... :love:

Vägen slutar på vår gårdsplan (farbar väg sommartid går rätt över gårdsplanen dessutom) så det är inte så mycket till att sätta skylt på... då är de ju liksom redan på gården :)

Jag har ett stort bete som står och väntar på sto och föl mitt i byn och har försökt säga lite fint till alla att så snart fölet har kommit och jag vet att den är ok så kommer de att flyttas dit. Hoppas de kan ge sig till tåls tills de ser hästar i hagen.
 
Senast ändrad:
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Vad är det för fel på att vara från Stockholms innerstad?
Jag är från Södermalm.
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Vad är det för fel på att vara från Stockholms innerstad?
Jag är från Södermalm.

Fast tror du inte lew menade att de är väldigt nyfikna för de är inte vana vid livet på landet? och därigenom stör fast de inte menar något illa? Jag har själv fått förklara för stadsfolk att det INTE är en bra idé att gå genom tjurhagen, tjurarna var snälla för det mesta men det kunde ju slå om fort... och när jag förklarat var det inga problem, de visste inte bättre.

@lewellyn: Vilka underbara bofasta ni har :love:

Till Tardee: :bump: :banana: :bump: :banana:
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

det var därför jag satt en en :angel: efter - det var absolut inget illa menat!! jag tycker bara det är så sött när de kommer gående hela familjen med barnvagnar och hundar och mormor... i sina fina lågskor och vita kjolar upp på gården där de blir mötta av två glada hundar och sedan på rejäl "stockholmska" vill hälsa på hästar som gärna passar på att torka av sig på nån... :o

Lite kontraster bara...
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Tips för att befolka glesbygden, fler dräktiga ston alltså!:idea:
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Jag personligen har en hel del fördomar mot folk från Sthlms innerstad- de är ofta lite löjligt naiva när det gäller "livet på landet" och det brukar vara kul att sitta på t ex ett cafe och höra dem prata om det ....:D

Meeeen jag vet att jag beter mig lika naivt och storögt när jag hamnar i Stockholms innerstad, det handlar förstås om vad man är van vid och uppvuxen med!

Ok, inte det som den här tråden handlar om, sorry men kunde inte låta bli ...
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Jag personligen har en hel del fördomar mot folk från Sthlms innerstad- de är ofta lite löjligt naiva när det gäller "livet på landet" och det brukar vara kul att sitta på t ex ett cafe och höra dem prata om det ....:D

Meeeen jag vet att jag beter mig lika naivt och storögt när jag hamnar i Stockholms innerstad, det handlar förstås om vad man är van vid och uppvuxen med!

Ok, inte det som den här tråden handlar om, sorry men kunde inte låta bli ...

Ja samma här... är dessutom lite sur för att de kom och gnällde om sina fyrverkerier igen. Varför fråga om det är ok och sedan inte godta ett nej?

Hur som helst är jag en riktig lantlolla och jag kan bjuda på att "stadsbor" driver med mig också :)
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Tjoho! Borde inte vara allt för långt borta nu. Hoppas det blir föl i natt :-)
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Kollar ofta in här utan att skriva, men är lika nyfiken som alla andra. Så här kommer en liten dans från mig med :bump: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana: :bump:
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Hon stod vid grinden till "dagtid-hagen" redan vid 18 och ville över till sig, och vid tvätt av juvret så droppade det. Bara mellanmjölk-aktigt men refraktometern är uppe i 28 nu i alla fall.

Tur man har en mycket förstående sambo.. vi har inte träffats på över två veckor och han kommer hem nån gång sent i kväll - jag sitter i fölvakarfönstret hela natten :angel:
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Tja, just nu står hon bara och käkar så vi får väl se om det kommer i natt eller om det dröjer ännu något dygn.
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Ojojoj!! Nu är det spännande, heja Tardee :banana::banana:.

Fööööldaaaaaans härifrån också :banana::bump::banana::bump::banana::bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 380
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 241
Senast: jemeni
·
Avel Tråden för alla dräktiga ston denna säsong. Någon som börjat vaka ännu? Mitt sto är inte beräknad förrän till midsommar så vi har ett...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
19 948
Senast: ino_124
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 261

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp