Bukefalos 28 år!

Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Vad skönt att veterinären har kollat på bilden. Intressant är det iallafall. Hoppas verkligen på föl snart. Skyndade mig hem efter varit hos BM för att se om det hänt något.
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Ja inte såg det då normalt ut iaf! Men skönt att veterinären hade lugnande ord att säga... Hoppas du får snabbt svar från Strömsholm också!

För övrigt hoppas jag hon klämmer ut sin skatt nu, det är verkligen dax! :D
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

*KL* Lewelyn

Efter att ha följt dig i flera månader :o utan att skriva något ;)

Så tycker jag att du har kontroll över situationen och man har rätt att lipa av sig lite på sin sambo för att kunna ta nya tag sen igen .

Vad skönt att du har stöttning av vetrinärna och att de kollar av under dagen .

Stoppa en morot eller 2 i Taradees mun och säg åt na att hon får fler när hon klämt ut ungen.....

Mia
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Tack vad söta ni är allihopa!

Ingentinghar hänt, förutom att vi har sommarens första, riktigt ordentliga, åskväder rakt ovanför oss nu.. ALLT på en gång!! (Nä - fölet kommer inte att heta Thunder :))
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

OS-dressyren lär jag ändå se på datorn här från mitt fönster ut mot tanten... men det är klart, hon kanske har ställt mat - och fölklockan på 12... :angel:

Nu har jag pratat lite med sambon och updaterat honom om läget och lipat lite i hans öra också :o så nu kanske jag kan sansa mig lite igen :) Det här med att vara vaken hela nätterna som det har blivit de senaste två är verkligen inte min grej om jag ska kunna hålla mig vuxen och samlad :angel:

Det är det man har sin bättre hälft till ibland... :love:

Jag håller alla tummar och tår för att allt går som det ska och Tardee verkar ju faktiskt vara med på noterna nu att det är dags att visa upp guldklimpen! :banana:

@MissFideli: Hehe... Tardee's Impressive Thor då? :D
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Usch nä, jag älskar åska i vanliga fall... när det är lagom. Nu smäller det till med dunder och brak exakt samtidigt som himlen lyser upp. Sprak ur eluttaget i köket... fattas väl bara att det skulle börja brinna eller nåt nu. Tur fölet inte kom i natt i alla fall!

Sessan ser ut som en dränkt katt där hon står vid grinden till sin hage, stackarn.. (Hon har en ligghall för sig själv längre in i hagen)
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Svullnaden har gått ner betydligt!! :banana: Pigg som en räka är hon också, står och funderar på hur hon ska kunna bryta sig ut ur hagen och in till sin älskade Sessan som är hela tre meter bort... :love: :angel:
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Näpp. Jag räknar iofs inte med att de ska svara över huvud taget... men jag tänkte att jag chansar och frågar. Kanske kommer det svar i eftermiddag eller i morrn eller så...
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Men vad skönt!

Hoppas nu inte hon ska dra ut på det en månad till och hålla på att skrämmas under tiden!!!
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Oj jösses nä nån måtta får det vara! Nog får hon ta och klämma ut den nu när hon väl har satt igång en sån här cirkus! :)

Hon ser "nästan normal ut" nu jämfört med tidigare, så det verkar faktiskt ha hjälpt med vanligt hederligt kallvatten. Där ser man! :) (förhoppnigsvis kan någon annan ha nytta av mitt kaos nån gång)
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Skönt att svullnaden har gått tillbaka :)

Även jag tycker hon kan klämma ut fölisen nu ;) Är verkligen jätte nyfiken på hur h*n ser ut :)
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Eftersom Lew inte skrivit på sex timmar så kanske det händer saker just nu:idea:

Lite földans kan inte skada:D

:banana::banana::banana:
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Nepp tyvärr inte. Dagen har varit lugn, tardee har betett sig precis som vilken annan dag som helst. Jag har passat på att sova korta stunder under dagen för att vara någorlunda pigg och alert under natten också... guivetvis har det dock varit skytteltrafik här på gården med folk som kommer och knackar på och frågar om det har kommit nåt föl än... ett ttag var jag på väg att säga jodå, jag har det här i byxfickan :devil: När de står på farstubron ser de rakt på henne, så det kan väl inte vara så svårt att gissa om det har kommit eller inte tycker jag... :angel:

Nu är jag på plats i mitt fölvakarfönster igen och tittar ut på en tant som vankar lite av och an och ser ut att fundera på om det kan vara värt att försöka ta sig över till Sessans hage... :crazy:

Jag provade ställa in henne i sjukboxen tidigare i dag för att hon skulle få vara ifred från insekterna, men av rädsla för att inte ha någon dörr kvar i den sen så fick hon gå ut i hagen igen. Hon vill verkligen INTE vara inomhus, den saken är klar.

Vulvan ser så gott som helt normal ut nu, normal för att vara på g att föla när som helst då förstås.

Precis nu står hon väldigt bredbent där ute med svansen lyft och har stått så under nästan hela tiden jag skrivit det här... jag återkommer!

edit: nä... det var nog bara en rejäl fis... :o Jag har gamla fönster och det är inte helt lätt att se om det rinner vatten ur henne eller om det är skiftningar i glaset alltid.
 
Senast ändrad:
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

haha nä vi har pratat om att sätta upp lappar på byn om att fölet inte har kommit än, men att vi meddelar via anslag så fort det har anlänt ;) Senaste fölet som föddes här i byn var född 1942 fick jag reda på i helgen så det är ju ett tag att vänta menade de.

det händer inte så mycket här, när vi fick första kullen kycklingar var det likadant :angel: (nu har vi kycklingar igen, men nyhetens behag har visst lagt sig vad gäller små dunbollar :p)
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

men det var då ett fasligt vandrande i kväll... jag blir helt slut bara av att se henne gå fram och tillbaka, av och an. Hon stannar till och petar lite i hö eller gräs ibland och sedan vandrar hon på igen...
 
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

men det var då ett fasligt vandrande i kväll... jag blir helt slut bara av att se henne gå fram och tillbaka, av och an. Hon stannar till och petar lite i hö eller gräs ibland och sedan vandrar hon på igen...

Jag tror att den kommer inom de närmsta dygnen nu iaf! hejja hejja!:bump::banana::bump:

..det verkar ju helt klart trycka på nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 506
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 428
Avel Tråden för alla dräktiga ston denna säsong. Någon som börjat vaka ännu? Mitt sto är inte beräknad förrän till midsommar så vi har ett...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
20 085
Senast: ino_124
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 434

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp