Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men nej!
Det är en jättefin bild på en jättesnygg tjej! :up:

Då tycker jag att du ska vara mer positiv till dig själv. Jag ser inte fettet. Snygg det ser jag.

:confused:
Var nånstans?

Alltså, jag ser gravid ut med min mage... På dig ser jag inget fett alls.

Sådär känner alla ibland @Lyan . Jag ser en helt normalviktig person, men jag fattar feelingen. Imorgon känner du dig säkert fab igen! :up:

Öh? Vart då? Om det är det enda du ser, behöver du ändra din egen inställning till dig själv. Jag vet, har själv varit där och tycker själv jag är fet, men jämför med en riktigt överviktig person och du är inte ens i närheten. Lite fett är bra också, det hjälper oss hålla värmen. Du är väldigt fin och du duger som du är. :up:
Tack alla :heart Det brukar sägas att kameran lägger till 10kg, men på mig drar den bort en massa kilon så jag ser tjockare ut i verkligheten. Jag vet ju rent logiskt att jag inte är fet, men jag känner ändå att jag hade velat gå ned 5-10kg för att bli bekväm i min kropp.

@Lyan
Detta är en bild på mig, och jag kan själv tycka att jag ser fet ut, t ex axeln och överarmen men det är bara perspektivet som luras. Vi duger båda som vi är, så det så. :D :D :D

img_1233_2_55c66872ddf2b32bb633ae49.jpg
Jag tycker att du ser smalare ut än vad jag gör. Jättehäftigt hår!
 
Är det viktigt för dig är det väl bara att köra på det @Lyan ? Det lär ju röra sig om ngt kilo. Hur du ska få längre ben är dock ngt mer oklart och kanske plågsamt ;)
Har också korta ben och suktar efter modellben men det är ju få som ser ut som catwalkmodellerna så vi får nog finna oss i att vara kortbenta alt normalbenta ;)
 
Tack alla :heart Det brukar sägas att kameran lägger till 10kg, men på mig drar den bort en massa kilon så jag ser tjockare ut i verkligheten. Jag vet ju rent logiskt att jag inte är fet, men jag känner ändå att jag hade velat gå ned 5-10kg för att bli bekväm i min kropp.


Jag tycker att du ser smalare ut än vad jag gör. Jättehäftigt hår!
Äsch, du är inte fet/tjock. Kameran kan inte luras så mycket oavsett perspektiv. Ska ja ta en bild på min fina bilringsmage, som blir när jag lutar mig framåt, men när jag står upprätt är den rätt ok.
Jag tror du kan bli bekväm med din kropp som du är nu ändå, ställ dig framför spegeln och säg högt till dig själv att du duger som du är. Det hjälper faktiskt. Jag har själv HATAT min kropp, magen varit superful, brösten var det fulaste jag visste, kunde inte ens se på dom i spegeln.
Nu har jag några år senare äntligen kunnat acceptera min kropp, nu är det snarare så att jag tycker jag är för smal. Så har du några kilon du vill bli av med dom, jag tar dom. :D Synd bara att det inte funkar så i verkligheten bara. :(

I och för sig är den bilden tagen för två år sedan, har inte kvar det håret idag, men löshåret har jag kvar. :p
Men det jag menade med den bilden var att min överarm ser tjock ut, men i verkligheten är den inte så tjock. Man kan luras med perspektivet om man vill se smal/tjock ut. Det sägs att en bild kan säga tusen saker, men den kan även ljuga tusen saker. ;)
 
Oredigerad bild överst och redigerad som jag vill se ut nederst
16115029_1321134557949783_4244387443702760388_n.jpg

17952562_1415794141817157_523626958726419477_n.jpg
I know that feeling. Det är så jag också skulle vilja se ut, men min mage verkar inte vilja försvinna även om jag går ner i vikt. Tror jag måste träna också, men jag tycker du är jättefin ändå med din lilla mage. :up:
 
Är det viktigt för dig är det väl bara att köra på det @Lyan ? Det lär ju röra sig om ngt kilo. Hur du ska få längre ben är dock ngt mer oklart och kanske plågsamt ;)
Har också korta ben och suktar efter modellben men det är ju få som ser ut som catwalkmodellerna så vi får nog finna oss i att vara kortbenta alt normalbenta ;)
Problemet är ju att jag inte klarar att gå ned i vikt :( Det är så frustrerande för det är ju så få kilon det handlar om. Jag har bara använt en mobilapp för redigeringen så för att få benen att se smalare ut fick jag förlänga dem, själva längden på benen är jag nog nöjd med, det är tjockleken jag inte gillar
 
Problemet är ju att jag inte klarar att gå ned i vikt :( Det är så frustrerande för det är ju så få kilon det handlar om. Jag har bara använt en mobilapp för redigeringen så för att få benen att se smalare ut fick jag förlänga dem, själva längden på benen är jag nog nöjd med, det är tjockleken jag inte gillar

Jag tror att många har hang-ups på benen. Det går ju att klä sig och lura ögat om det känns som ett problem. Jag har sällan kort-kort. Och kombinerar med höga klackar. Snygga svarta vida byxor med klackar under förlänger och gör att benen känns slankare. En kort trikåklänning som du har på bilden är ganska svårburen.
Alla kan inte få "modellben" oavsett vikt. Jag blir bara utmärglad på mitten getingmidja och revben som sticker ut men lik förbannat runda lår :p
Alla ser olika ut, vi får nog acceptera det bara! Jag tycker ändå att styling kan göra mycket för hur man ser ut och inte minst känner sig!
 
Äsch, du är inte fet/tjock. Kameran kan inte luras så mycket oavsett perspektiv. Ska ja ta en bild på min fina bilringsmage, som blir när jag lutar mig framåt, men när jag står upprätt är den rätt ok.
Jag tror du kan bli bekväm med din kropp som du är nu ändå, ställ dig framför spegeln och säg högt till dig själv att du duger som du är. Det hjälper faktiskt. Jag har själv HATAT min kropp, magen varit superful, brösten var det fulaste jag visste, kunde inte ens se på dom i spegeln.
Nu har jag några år senare äntligen kunnat acceptera min kropp, nu är det snarare så att jag tycker jag är för smal. Så har du några kilon du vill bli av med dom, jag tar dom. :D Synd bara att det inte funkar så i verkligheten bara. :(

I och för sig är den bilden tagen för två år sedan, har inte kvar det håret idag, men löshåret har jag kvar. :p
Men det jag menade med den bilden var att min överarm ser tjock ut, men i verkligheten är den inte så tjock. Man kan luras med perspektivet om man vill se smal/tjock ut. Det sägs att en bild kan säga tusen saker, men den kan även ljuga tusen saker. ;)

I know that feeling. Det är så jag också skulle vilja se ut, men min mage verkar inte vilja försvinna även om jag går ner i vikt. Tror jag måste träna också, men jag tycker du är jättefin ändå med din lilla mage. :up:
Alltså, överlag så är jag nog ganska nöjd med hur jag ser ut, det är bara de där jäkla kilona som vägrar att försvinna! Jag försöker intala mig själv att jag duger, men just vikten gnager så mycket. Jag har börjat träna lite bodybalance när jag orkar för jag har verkligen noll och inga muskler någonstans. Mamma har lyckats att få bort jättemycket av sin mage med hjälp av baodybalance trots att hon äter mycket kortison.
Väger jag något kilo mindre så kan jag se mig i spegeln och känna mig nöjd trots avsaknad av muskler, men just nu känner jag mig som en fettblobb
 
tror att jag ska visa min 40 kg mage om ni vill se fett. men jag misstänker att ni har sett det förut men jag är väldigt nöjd med mina ben nu. 4 veckor med 8 km om dagen i genomsnitt.
 
Jag tror att många har hang-ups på benen. Det går ju att klä sig och lura ögat om det känns som ett problem. Jag har sällan kort-kort. Och kombinerar med höga klackar. Snygga svarta vida byxor med klackar under förlänger och gör att benen känns slankare. En kort trikåklänning som du har på bilden är ganska svårburen.
Alla kan inte få "modellben" oavsett vikt. Jag blir bara utmärglad på mitten getingmidja och revben som sticker ut men lik förbannat runda lår :p
Alla ser olika ut, vi får nog acceptera det bara! Jag tycker ändå att styling kan göra mycket för hur man ser ut och inte minst känner sig!
Jag brukar ha jeans som sitter hårt och håller in men just nu kan jag inte ha dem för då får jag knappt luft för att de sitter så hårt. Jag har också en ganska smal midja i vanliga fall, och till och med en tendens till tigh gap eftersom jag har breda höfter men nu är midjan borta och låren går ihop.
Jag hade fått för mig att kortkort förlänger benen? Brukar köra på korta shorts eller kort kjol med platåskor som gör att jag blir 180-187cm när jag mår tillräckligt bra för att inte känna mig som en grå mus
 
Detta är nog enda bilden där man kan se hur min kropp faktiskt ser ut
17992174_1415818158481422_1557911575342693619_n.jpg

Jämfört med när jag poserar för att se så smal ut som möjligt (detta var dock nog 4kg mindre än vad jag väger nu plus supertajta jeans)
15541251_1278935385503034_5393864801568146765_n.jpg
 
Vet du vad @Lyan jag tror inte att det är bra för dig att posta bilder här för att få kommentarer. Du har uppenbart en skev syn på dig själv och den kommer inte försvinna av att bukefalister säger snälla saker om dina bilder. Det bästa är nog om du söker hjälp så att du kan må bättre istället.

Jag säger inte det här för att vara elak utan av omtanke. Oavsett hur ens kropp ser ut är det här inte ett bra sätt att försöka må bättre på.
 
Vet du vad @Lyan jag tror inte att det är bra för dig att posta bilder här för att få kommentarer. Du har uppenbart en skev syn på dig själv och den kommer inte försvinna av att bukefalister säger snälla saker om dina bilder. Det bästa är nog om du söker hjälp så att du kan må bättre istället.

Jag säger inte det här för att vara elak utan av omtanke. Oavsett hur ens kropp ser ut är det här inte ett bra sätt att försöka må bättre på.
Jag vet att det inte är av elakhet och du har alldeles rätt! Jag vet själv att jag har en skev bild på hur jag vill se ut och det var dumt av mig att skriva att jag känner mig tjock. Jag insåg dock det för sent för att kunna ändra och sedan har jag svarat på kommentarerna jag har fått, säkert på fel sätt det också. De sista bilderna var för att visa att kameran drar av kilon från mig och inte lägger på som man brukar säga att den gör (och tyvärr är det för sent för att ta bort dem också)
 
@Lyan Det är ingen fara! Hoppas du får må bättre snart :heart.
Tack :heart
Jag har iallafall blivit tillräckligt stark för att inte längre bli hysterisk om jag råkar visa ärr. Jag går fortfarande helst med långärmat, men jag bryr mig inte längre så mycket om någon ser och på bilder bryr jag mig knappt alls. Så jag har kommit en bra bit på väg i att bli trygg i min kropp, jag har dock fortfarande långt kvar
 
Jag vet att det inte är av elakhet och du har alldeles rätt! Jag vet själv att jag har en skev bild på hur jag vill se ut och det var dumt av mig att skriva att jag känner mig tjock. Jag insåg dock det för sent för att kunna ändra och sedan har jag svarat på kommentarerna jag har fått, säkert på fel sätt det också. De sista bilderna var för att visa att kameran drar av kilon från mig och inte lägger på som man brukar säga att den gör (och tyvärr är det för sent för att ta bort dem också)
JAg tror att det är många här som vill stötta dig tills du mår bra och får en bättre bild av din kropp.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
1 045
Senast: skiesabove
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
621
Senast: Amha
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 302
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
587
Senast: swemale
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp