Status
Stängd för vidare inlägg.
JAg tror att det är många här som vill stötta dig tills du mår bra och får en bättre bild av din kropp.
Ja, jag vet att det finns det. Har fått så otroligt mycket hjälp av Bukefalos medlemmar att det är inte klokt!

Men jag vill flika in också att det är ingenting fel eller dåligt med att vara tjock. Vi ska passa oss för att falla in i att det är så viktigt att säga till folk att de inte är tjocka - som om det vore det värsta man kunde vara.
Precis så! Jag vet att jag har en väldigt skev bild av hur jag ser ut och hur min idealbild är, men trots att jag själv känner mig tjock så kan jag ändå titta på personer som väger mer än mig och tycka att de har jättesnygga kroppar. Så länge man inte är ohälsosam så finns det ingen vikt som är bättre än en annan
 
Men jag vill flika in också att det är ingenting fel eller dåligt med att vara tjock. Vi ska passa oss för att falla in i att det är så viktigt att säga till folk att de inte är tjocka - som om det vore det värsta man kunde vara.
Jag är född till att se ut som en shetlandsponny, korta ben och rund om magen. Det är inte helt lätt att gå emot naturen och försöka se ut som ett fullblod när man inte är det.
 
@Killaloe och @niphredil
Haha ja det är jag. Lyfte bara min egna kroppsvikt. Inget speciellt. Vanlig måndag liksom ;) målet är att komma uppåt 200 kilo och leka :D:o
Men alltså JESUS vad jävla cool du är! Seriöst! Jag har precis börjat gå till gymmet och tjejer som du är så fantastiskt inspirerande! Jag lyfter de allra lättaste vikterna och ibland bara stången men hoppas på att bli starkare och coolare med tiden :D.
 
@niphredil alla får vi ju börja på vår nivå. Som motvikt är mitt max strax över 30 kilo när vi kör strikta axelpressar :) du kommer bli stark och cool du med. :D

@Killaloe haha det var inte planerat att gå upp högt i vikterna det passet. Men 90 kändes så lätt så vi lastade på lite mer. :D
Jag inser det att det inte är något man gör bara sådär. Men så får man ha i åtanke att jag dels tränat ca 5 till 6 dagar i veckan i över ett halvår och var välmusklad i benen sedan innan p.g.a. min övervikt :)
 
Alltså, överlag så är jag nog ganska nöjd med hur jag ser ut, det är bara de där jäkla kilona som vägrar att försvinna! Jag försöker intala mig själv att jag duger, men just vikten gnager så mycket. Jag har börjat träna lite bodybalance när jag orkar för jag har verkligen noll och inga muskler någonstans. Mamma har lyckats att få bort jättemycket av sin mage med hjälp av baodybalance trots att hon äter mycket kortison.
Väger jag något kilo mindre så kan jag se mig i spegeln och känna mig nöjd trots avsaknad av muskler, men just nu känner jag mig som en fettblobb
Sluta väg dig, du är absolut inte en fettblobb. Jag slutaade själv väga mig och dom få gångerna jag vägt mig har vikten varit densamma. Så länge du inte ändrar dina kost- och motionsvanor kommer inget hända med vikten i princip. Det du möjligen kan vara är att va lite mullig om magen, absolut inte fet. Jag är mullig om magen.

Gogglade runt lite och hittade den här intressanta bloggen med en väldigt bra jämförelse bild också:
http://blogg.improveme.se/modellinglove/2011/07/05/smala-vs-tjocka-personer/

Ett utdrag av mycket intressant läsning:
"Det här är lite konstigt, en tjock person kan säga till en mullig person att hon/han ser smal ut. En smal person tycker att man är tjock bara för att man har lite mull om magen."
 
Sluta väg dig, du är absolut inte en fettblobb. Jag slutaade själv väga mig och dom få gångerna jag vägt mig har vikten varit densamma. Så länge du inte ändrar dina kost- och motionsvanor kommer inget hända med vikten i princip. Det du möjligen kan vara är att va lite mullig om magen, absolut inte fet. Jag är mullig om magen.

Gogglade runt lite och hittade den här intressanta bloggen med en väldigt bra jämförelse bild också:
http://blogg.improveme.se/modellinglove/2011/07/05/smala-vs-tjocka-personer/

Ett utdrag av mycket intressant läsning:
"Det här är lite konstigt, en tjock person kan säga till en mullig person att hon/han ser smal ut. En smal person tycker att man är tjock bara för att man har lite mull om magen."
Asch, tarmarna måste ju få plats där. Det är därför det putar möjligen. Så tänker jag i alla fall. När man andas korrekt så pressar även diafragman nedåt vid inandning och får magen att puta. Att sträva efter en helt platt mage har bara med fåfänga att göra, inte god hälsa.
 
Asch, tarmarna måste ju få plats där. Det är därför det putar möjligen. Så tänker jag i alla fall. När man andas korrekt så pressar även diafragman nedåt vid inandning och får magen att puta. Att sträva efter en helt platt mage har bara med fåfänga att göra, inte god hälsa.
För egen del skulle jag vilja ha plattare mage, så det inte ser så fult ut när jag har vissa jeans, magen hänger över kanten och det ser rent fördjävligt ut, men å andra sidan ingen som ser när man gömmer det under stora lager tröjor. ;)
 
För egen del skulle jag vilja ha plattare mage, så det inte ser så fult ut när jag har vissa jeans, magen hänger över kanten och det ser rent fördjävligt ut, men å andra sidan ingen som ser när man gömmer det under stora lager tröjor. ;)
Min mage hänger också ut över jeansen men där är faktiskt orsaken att tarmarna har för mycket vaddering. ;) Den där extra tjocka vadderingen hade jag gärna varit utan. Men enda nackdelen är väl att de kläder jag har sitter lite för tajt numera. Är jag i normalskick så är den putande magen inget problem. Den försvinner aldrig. Inte mina fettkuddar på insidan av låren heller. De sitter där de sitter.
 
Min mage hänger också ut över jeansen men där är faktiskt orsaken att tarmarna har för mycket vaddering. ;) Den där extra tjocka vadderingen hade jag gärna varit utan. Men enda nackdelen är väl att de kläder jag har sitter lite för tajt numera. Är jag i normalskick så är den putande magen inget problem. Den försvinner aldrig. Inte mina fettkuddar på insidan av låren heller. De sitter där de sitter.
Det jag tycker är jobbigast är att när jag gick ner i vikt och var underviktig så hade jag fortfarande magen kvar, men var som skelett på andra ställen. Det retade mig lite faktiskt.
 
Det jag tycker är jobbigast är att när jag gick ner i vikt och var underviktig så hade jag fortfarande magen kvar, men var som skelett på andra ställen. Det retade mig lite faktiskt.
Man kan ju alltid ha önskemål om hur man vill se ut. Min mage försvinner inte heller, men underviktig har jag i och för sig aldrig varit och satsar inte på att bli det. Jag ersätter hellre fettet med snygga muskler.

Mina ben är ju ett annat sånt där kapitel som jag råkade få i en längd som inte matchar resten av kroppen. De är helt hopplöst korta. Och tjocka :cautious:.

Nu är båda bilderna nedan rätt gamla. Den till höger är från juni 2011 och den till vänster är från juni 2013. Oavsett kroppsform har jag liksom aldrig blivit av med lår och mage.
FB_IMG_1492413754286_zpsvaa2ilb3.jpg~original
 
Man kan ju alltid ha önskemål om hur man vill se ut. Min mage försvinner inte heller, men underviktig har jag i och för sig aldrig varit och satsar inte på att bli det. Jag ersätter hellre fettet med snygga muskler.

Mina ben är ju ett annat sånt där kapitel som jag råkade få i en längd som inte matchar resten av kroppen. De är helt hopplöst korta. Och tjocka :cautious:.

Nu är båda bilderna nedan rätt gamla. Den till höger är från juni 2011 och den till vänster är från juni 2013. Oavsett kroppsform har jag liksom aldrig blivit av med lår och mage.
FB_IMG_1492413754286_zpsvaa2ilb3.jpg~original
Önskemål kan man alltid ha, själv önskar jag att jag kunde ha motivationen att orka träna, för egentligen vill jag det men har ingen lust.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
955
Senast: skiesabove
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
580
Senast: Amha
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 119
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
563
Senast: swemale
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp