Bortskämd unge!!!!

Sv: Bortskämd unge!!!!

Du jag fick en häst och ett släp av pappa för 3 år sen + att jag får 60 000 om året att sätta sprätt på.... Så tillåt mig att skratta

Och ändå så skriver du hela tiden om pengar..

Men förklara för mig hur kan du klara dig i livet och sköta häst när du är så curlad? Det går liksom emot allt du säger..
 
Sv: Bortskämd unge!!!!

Nej, jag har problem med att du baserar hela din uppfattning i frågan kring detta. Som om människorna utanför din bekantskapskrets inte räknades. Man blir ju mörkrädd.

Jag gör så som du själv gör! Jag hävdar dessutom inte att det ser ut så överallt MEN de jag känner har det inte så

Du baserar ju alla din åsikter på dina erfarenheter.
 
Sv: Bortskämd unge!!!!

Jag gör så som du själv gör! Jag hävdar dessutom inte att det ser ut så överallt MEN de jag känner har det inte så

Du baserar ju alla din åsikter på dina erfarenheter.

Jag skrev att det finns massor av statistik i ämnet, om du orkar göra någon research, men uppenbarligen vill du inte det, utan slänger in pojkvänner och personer ur bekantskapskretsen i stället. Och den är helt irrelevant. Ja, man kan använda personliga upplevelser där det inte finns (lättillgänglig) statistik att tillgå, men det gör det här.

Som en rolig parantes kom det ett pressmeddelande för någon vecka sedan från sajten Victoria Milan om varför män och kvinnor vänstrar. Kvinnorna gjorde det för att männen var lata och inte hjälpte till där hemma, och männen för att kvinnorna var sura och gnälliga... Surprise, surprise. Och NEJ, jag tänker inte diskutera riktigheten i dessa siffror, eller om undersökningen stämmer eller inte, för det finns jättebra siffror hos exvis SCB att nagelfara i så fall, men det var ju rätt symptomatiskt.
 
Sv: Bortskämd unge!!!!

Jag skrev att det finns massor av statistik i ämnet, om du orkar göra någon research, men uppenbarligen vill du inte det, utan slänger in pojkvänner och personer ur bekantskapskretsen i stället. Och den är helt irrelevant. Ja, man kan använda personliga upplevelser där det inte finns (lättillgänglig) statistik att tillgå, men det gör det här.

Som en rolig parantes kom det ett pressmeddelande för någon vecka sedan från sajten Victoria Milan om varför män och kvinnor vänstrar. Kvinnorna gjorde det för att männen var lata och inte hjälpte till där hemma, och männen för att kvinnorna var sura och gnälliga... Surprise, surprise. Och NEJ, jag tänker inte diskutera riktigheten i dessa siffror, eller om undersökningen stämmer eller inte, för det finns jättebra siffror hos exvis SCB att nagelfara i så fall, men det var ju rätt symptomatiskt.

Länka då detta till mig eftersom du är så smart att du hittar det
 
Sv: Bortskämd unge!!!!

Jag orkar inte, du tar inte till dig av vad folk skriver, så det är poänglöst.

Om du kan ge mig ett svar som är sant så tar säkert en person med min ringa allmänbildning till sig också

Ge mig ett svar på hur forskarna lyckats att komma fram till alla diagnoser och deras namn om man inte forskat på människors psyke?
 
Sv: Bortskämd unge!!!!

Om du kan ge mig ett svar som är sant så tar säkert en person med min ringa allmänbildning till sig också

Ge mig ett svar på hur forskarna lyckats att komma fram till alla diagnoser och deras namn om man inte forskat på människors psyke?

Men jag har ju redan förklarat det för dig ? :confused:

Gå tillbaka och läs igen.
 
Sv: Bortskämd unge!!!!

Men jag har ju redan förklarat det för dig ? :confused:

Gå tillbaka och läs igen.

Du har skrivit att man inte kan forska på människans psyke i annat fall än att hålla dem i labbmiljö hela uppväxten.

Sedan kan man givetvis inte göra vetenskapliga experiment när det gäller något så komplext som människors psyke
 
Senast ändrad:
Sv: Bortskämd unge!!!!

Du har skrivit att man inte kan forska på människans psyke i annat fall än att hålla dem i labbmiljö hela uppväxten.

Nej, det skrev jag inte. Jag skrev att man inte kan dra säkra slutsatser om man inte kan kontrollera för andra faktorer, det för komplext. Läs säkra slutsatser. Därför kan man inte säkert säga att A leder till B, eftersom C och D och E också kan bidra och förmodligen gör det. Men man kan ju diskutera utifrån erfarenheter av experter som jobbar med barns välmående och fundera vad det är i vår uppfostran som ger resultatet att yngre generationer är allt mer osäkra?

Men det känns ju som att du redan har beslutat dig för att curling inte existerar eller spelar någon roll - jag vet för övrigt inte var du drar gränsen för att det blir negativt - så varför vill du bli överbevisad?

(vissa experiment kan man förstås göra, men ingenting av det som vi diskuterar i tråden - men det borde du väl förstå?)
 
Sv: Bortskämd unge!!!!


Fast där står det ju inte det du vill hävda utan snarare det jag hävdade.

Det skiljer enligt de nya studierna 45 min mellan män och kvinnor när det gäller uppgifter i hemmet.

Där står även att kvinnorna ägnar sig åt hushållsarbete 4 timmar var dag!! Jisses hur hinner man med det??

Jag förstår inte hur de räknar??? Enl artikeln så har man 6 timmars fri tid, hur hinner man med det dvs 4 timmar hushållsarbete, 6 timmar fritid och till det 8 timmar jobb?? Eller är denna studie gjord på inte arbetande?

Undrar var all den tiden är för mig??
 
Sv: Bortskämd unge!!!!

Nej, det skrev jag inte. Jag skrev att man inte kan dra säkra slutsatser om man inte kan kontrollera för andra faktorer, det för komplext. Läs säkra slutsatser. Därför kan man inte säkert säga att A leder till B, eftersom C och D och E också kan bidra och förmodligen gör det. Men man kan ju diskutera utifrån erfarenheter av experter som jobbar med barns välmående och fundera vad det är i vår uppfostran som ger resultatet att yngre generationer är allt mer osäkra?

Du skrev:

Sedan kan man givetvis inte göra vetenskapliga experiment när det gäller något så komplext som människors psyke

Men det känns ju som att du redan har beslutat dig för att curling inte existerar eller spelar någon roll - jag vet för övrigt inte var du drar gränsen för att det blir negativt - så varför vill du bli överbevisad?

Det är väl klart att det existerar, jag har inte skrivit att det inte gör det men att jämställa det med att slippa mocka en box är att gå till ytterligheter!

(vissa experiment kan man förstås göra, men ingenting av det som vi diskuterar i tråden - men det borde du väl förstå?)

Och vad diskuterar vi i tråden som skulle kunna hamna under forskning? Att slippa mocka en box framtida påverkan på barn?
 
Sv: Bortskämd unge!!!!

Äh jag skiter i detta nu!

Det är så märkligt att man väljer att svara på vissa saker och inte kunna erkänna att man har fel i vissa.

Jag hoppas att ts får ordning på sin dotter och tillbaka hennes motivation om det nu är hästar hon vill hålla på med.
 
Sv: Bortskämd unge!!!!

Vi andra diskuterar barn och hästar mest. Du skäller på folk för att de inte diskuterar som du önskar.

T.S. sökte råd i en fråga som jag själv har erfarenhet av.Jag delgav henne min erfarenhet och berättade hur vi löste situationen.
Vad var felet i detta?
Tycker ni förstör den ursprungliga tråden när ni tjafsar i all evighet med varandra och allt fokus försvinner från T.S. ,det gör att diskussionen blir helt ointressant för oss andra som engagerar oss i T.S problem.
Moderator borde styrt upp situationen anser jag.
 
Sv: Bortskämd unge!!!!

Fast där står det ju inte det du vill hävda utan snarare det jag hävdade.

Det skiljer enligt de nya studierna 45 min mellan män och kvinnor när det gäller uppgifter i hemmet.

Där står även att kvinnorna ägnar sig åt hushållsarbete 4 timmar var dag!! Jisses hur hinner man med det??

Hur stämmer det med vad du hävdade? Kvinnor ägnar 45 minuter i snitt mer än männen per dag åt matlagning och matinköp. De lagar alltså maten åt männen, kan man säga.
 
Sv: Bortskämd unge!!!!

T.S. sökte råd i en fråga som jag själv har erfarenhet av.Jag delgav henne min erfarenhet och berättade hur vi löste situationen.
Vad var felet i detta?
Tycker ni förstör den ursprungliga tråden när ni tjafsar i all evighet med varandra och allt fokus försvinner från T.S. ,det gör att diskussionen blir helt ointressant för oss andra som engagerar oss i T.S problem.
Moderator borde styrt upp situationen anser jag.

Och då föreslår jag att du trianglar inlägg du ogillar istället för att kasta paj på folk som inte delar din åsikt och leka inofficiell Bukepolis. Ibland får man som man vill men andra gånger inte. Forumet är ju knappast till för bara dig utan även för andra.

Då TS redan lämnat tråden så lär inte diskussionen med TS bli direkt givande. Det var när TS försvann som fokus på TS problem försvann och det av helt naturliga skäl, folk fick inga svar av henne.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 472
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 444
Senast: bobbbo
·
Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 578
Senast: Solis
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
633
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp