Bukefalos 28 år!

Bröstförstoring

@Hero så ledigt du snodde tråden för en tjej som ville diskutera sina bröst, du verkar inte ens ha märkt att det var det du gjorde. Undrar vad det beror på ;)

Vet inte om det är du eller TS som borde starta en ny tråd, men här verkar helt klart behövas två trådar. Felmars brösttråd och Heros brösttråd :)
 
Fast nä, Han skriver ju om vad killar tycker om.

Dvs. Även om hon inte har bröst eller om hon har bröst så finns det ju en kille som går igång på det i alla fall. :wtf:

Oj, är det så hemskt om kille inte skulle tycka om en tjej för hennes bröst?
Som jag har sagt tidigare i tråden. Så kanske inte TS grundar sitt beslut överhuvudtaget på vad killar tycker. Men i grund och botten så handlar det säkerligen om ideal & värderingar i samhället. Vad som är anses som kvinnligt och inte. Det är lite samma mönster i forumtrådar där killar postar gymtrådar och tror att alla tjejer bara går igång på vältränade och muskulösa killar. Trots att tjejer skriver i trådarna att det är inte är viktigt eller tom kan se onaturligt ut med för mkt. Anledningarna kan vara att man vill bli starkare, hälsoskäl, förbättra sin självkänsla eller i många fall för att man tror att det attraherar det motsatta könet. Här vet vi inte anledningen, men jag kan ge henne en vinkel från en killes perspektiv och lägga till det i sin värdering om det är värt att operera.
 
@Hero så ledigt du snodde tråden för en tjej som ville diskutera sina bröst, du verkar inte ens ha märkt att det var det du gjorde. Undrar vad det beror på ;)

Vet inte om det är du eller TS som borde starta en ny tråd, men här verkar helt klart behövas två trådar. Felmars brösttråd och Heros brösttråd :)

Haha, det hade inte behövt bli en Heros tråd :) . Men när vissa ska anmärka så fort en kille lägger sig i brusar det upp. Visst förstod jag att det skulle bli så...Men det är ju bra att debatten kommer fram. Sen det är ju synd för TS om hon inte får svar på sina funderingar. Men å andra sidan har hon inte varit aktiv sen hon startade tråden och vill hon starta en ny tråd är det fritt fram så lovar jag inte svara :).
 
Haha, det hade inte behövt bli en Heros tråd :) . Men när vissa ska anmärka så fort en kille lägger sig i brusar det upp. Visst förstod jag att det skulle bli så...Men det är ju bra att debatten kommer fram. Sen det är ju synd för TS om hon inte får svar på sina funderingar. Men å andra sidan har hon inte varit aktiv sen hon startade tråden och vill hon starta en ny tråd är det fritt fram så lovar jag inte svara :).
Men det handlar inte om att "det brusar upp så fort en kille lägger sig i". Vilket niffe redan rett ut väldigt bra i #44. Du borde ha backat istället för att fortsätta och bli trådens huvudperson. Som (alldeles för många) män så lätt blir, utan att ens fatta det själva. Och dessvärre bidrar jag själv just nu till det så nu sätter jag punkt.

Hoppas du kommer tillbaka @felmar, du fick bra råd innan tråden bara måste handla om Hero.
 
Men det handlar inte om att "det brusar upp så fort en kille lägger sig i". Vilket niffe redan rett ut väldigt bra i #44. Du borde ha backat istället för att fortsätta och bli trådens huvudperson. Som (alldeles för många) män så lätt blir, utan att ens fatta det själva. Och dessvärre bidrar jag själv just nu till det så nu sätter jag punkt.

Hoppas du kommer tillbaka @felmar, du fick bra råd innan tråden bara måste handla om Hero.

Vi kan sammanfatta det helt enkelt med att killar är inte välkomna om det inte passar sig :).
Ni kan vara lugna jag ska inte posta mer här. Tänkte kika på en tv-serie istället.
 
Alltså jag fattar vad @niphredil menar. Absolut.

Sen fattar jag vad @Hero menader också. Det var klumpigt uttryckt, men jag tolkar det som att hen ville påpeka att alla gillar olika. Om vi pratar om skönhetsideal grundar det ju i vad andra tycker. Oavsett hur mycket man tänker att man gör det för sig själv, så ligger en tanke om vad andra tycker i bakgrunden.

Och många tjejer tror att de måste ha stora bröst för att kunna bli åtrådda. Det är jättesynd och jättefel, och jag tolkade det som om @Hero ville påminna ts om att hennes värde inte ligger i storleken på brösten.

Jag förstår alla svar till @Hero men det blev lite drev av det hela. Man kan kanske framföra sin poäng på ett trevligare sätt, för nu blev det mest "fattar du inte att du inte har rätt att lklampa in här!"
 
Alltså jag fattar vad @niphredil menar. Absolut.

Sen fattar jag vad @Hero menader också. Det var klumpigt uttryckt, men jag tolkar det som att hen ville påpeka att alla gillar olika. Om vi pratar om skönhetsideal grundar det ju i vad andra tycker. Oavsett hur mycket man tänker att man gör det för sig själv, så ligger en tanke om vad andra tycker i bakgrunden.

Och många tjejer tror att de måste ha stora bröst för att kunna bli åtrådda. Det är jättesynd och jättefel, och jag tolkade det som om @Hero ville påminna ts om att hennes värde inte ligger i storleken på brösten.

Jag förstår alla svar till @Hero men det blev lite drev av det hela. Man kan kanske framföra sin poäng på ett trevligare sätt, för nu blev det mest "fattar du inte att du inte har rätt att lklampa in här!"

Jag förstår hur du menar, och jag tror inte heller att Hero menade något illa, men hans svar till TS belyser de där grundläggande strukturerna som bidrar till att samhället fortfarande är ojämställt.

Det jag reagerade på när jag läste Heros post var för det första att han utgår från att TS är en heterotjej som tänder på killar, vilket statistiskt oftast är korrekt men ändå i detta upplysta samhälle onödigt. För det andra reagerade jag på att han understryker att han är kille, varför gör han det om inte för att - säkert undermedvetet - använde den alltför seglivade normen att det är killar som avgör tjejers värde för att ge tyngd åt sin åsikt?
 
Jag har reflekterat i banor som påminner om dina tankar, är det helt omöjligt att inte vara ett offer för samtidens ideal? Kan man göra något för sin egen skull? Men jag måste säga att för min del, även om det här låter lite suspekt, så har jag så länge jag kan minnas varit fascinerad vid stora bröst. En fascination som vid eftertanke kommit tidigare än när jag blev medveten om vad som ansågs som skönhetsideal eller inte. Ett av mina tidigaste minnen har skevt nog med stora bröst att göra. Nu är jag såklart inte naiv nog att inte tro att idealen kan påverka innan man blir medveten om den. Men en liten input. Synen på vad som man själv tycker är vackert, kan nog inte undgå att påverkas av samhället, men jag ser faktiskt inget problem med att försöka se ut som man själv skulle vilja. Om det inte gått överstyr förstås.

Det stora problemet tycker jag är just det sistnämnda, att kvinnor genomgår svåra ingrepp för att förändra sina kroppar i enlighet med samtidens normer och ideal. Jag tycker att det är mycket illa att det finns en industri som profiterar på kvinnors skeva kroppsuppfattning. Jag ser däremot ingen mening i att skuldbelägga kvinnor som funderar på, eller väljer, att operera sig, men jag ser absolut en poäng i att ifrågasätta och problematisera sådana tankar hos sig själv och andra.
 
Jag förstår hur du menar, och jag tror inte heller att Hero menade något illa, men hans svar till TS belyser de där grundläggande strukturerna som bidrar till att samhället fortfarande är ojämställt.

Det jag reagerade på när jag läste Heros post var för det första att han utgår från att TS är en heterotjej som tänder på killar, vilket statistiskt oftast är korrekt men ändå i detta upplysta samhälle onödigt. För det andra reagerade jag på att han understryker att han är kille, varför gör han det om inte för att - säkert undermedvetet - använde den alltför seglivade normen att det är killar som avgör tjejers värde för att ge tyngd åt sin åsikt?

Fast han skrev dock "Om du vill ha input från en kille".
Jag tolkade det inte som att han menade att hans åsikt skulle ha en större betydelse i tron om att hon är hetero och vill veta vad hetero killar anser om saken, utan bara ville säga vad han tyckte, precis som alla andra här. Och i en grupp där majoriteten är kvinnor så ville han väl bara påpeka att han var man ifall det skulle ha någon betydelse att få svar av båda könen.
 
Som förövrigt var precis i linje med Con´s svar. Men eftersom hon är kvinna höjer ingen ögonbrynen :grin:

Du har redan fått svar på tal så att det räcker och blir över tror jag, men jag vill bara förklara skillnaden mellan ditt och mitt inlägg som jag ser det. Min mening är mycket riktigt, liksom din, att "naturligt är bäst" men inte för att jag potentiellt tänder på naturliga bröst utan för att jag, av feministiska skäl, ser problem med skönhetsoperationer. Ditt inlägg antydde att du, som någon form av representant för gruppen killar, har naturliga bröst som (sexuell) preferens och att TS därför inte ska låta operera sig. Därför höjdes det på ögonbrynen över ditt inlägg och inte mitt.
Sedan är det en annan diskussion om det är lika illa när kvinnor sexualiserar kvinnor som när män gör det, men, den tar vi inte nu ;)
 
Ditt inlägg antydde att du, som någon form av representant för gruppen killar, har naturliga bröst som (sexuell) preferens och att TS därför inte ska låta operera sig. Därför höjdes det på ögonbrynen över ditt inlägg och inte mitt.

Fast nä, han skrev att han aldrig lagt större vikt på brösten. Bara för att man är hetero kille så behöver det inte automatiskt betyda att man tänder på bröst, bara för att man tänder på tjejer, vad man tänder på är ju olika från person till person.
 
Jag förstår hur du menar, och jag tror inte heller att Hero menade något illa, men hans svar till TS belyser de där grundläggande strukturerna som bidrar till att samhället fortfarande är ojämställt.

Det jag reagerade på när jag läste Heros post var för det första att han utgår från att TS är en heterotjej som tänder på killar, vilket statistiskt oftast är korrekt men ändå i detta upplysta samhälle onödigt. För det andra reagerade jag på att han understryker att han är kille, varför gör han det om inte för att - säkert undermedvetet - använde den alltför seglivade normen att det är killar som avgör tjejers värde för att ge tyngd åt sin åsikt?
Ja exakt. Men jag tror, som du, att det var helt och hållet omedvetet och inlägget utstrålade enligt mig vänlighet. Då tänker jag att man kan bemöta det vänligt också. Typ " Jag förstår hur du tänker, men det kan vara bra att tänka på att blablalba".
 
Jag tror inte att någon tjej/kvinna som har bröst, oavsett size på dem kan föreställa sig hur det är att vara helt utan och mår man inte bra av att vara bröstlös så ser jag inget fel med att förstora dem till en storlek som passar in på kroppen. Dvs är man smal och späd bör man kanske inte skaffa sig en Dubbel F-kupa.

Det är ju en helt annan sak att gå från absolut ingenting till en normal b/c-kupa än när de som har helt okej size på sina bröst och ändå opererar sig för att gå omkring med mindre medicinbollar som sticker ut från kroppen liksom.

Mitt råd till ts är alltså att till att börja med undersöka möjligheten, boka in ett möte med en bra plastikkirurg för konsultation, kolla in storleken och modell av inlägg som denne rekommenderar, ta reda på så mycket som möjligt inför ev ingrepp, hur det är med risker, återhämtningstid osv.

Finns ju numera bra datasimuleringsprogram där man kan få en inblick och insikt i hur olika storlekar och former på inläggen passar den egna kroppen och när konsultationen är över så låt allt vad som kommit fram där sjunka in och mogna ett tag för att därefter fatta ett beslut.
 
Ja exakt. Men jag tror, som du, att det var helt och hållet omedvetet och inlägget utstrålade enligt mig vänlighet. Då tänker jag att man kan bemöta det vänligt också. Typ " Jag förstår hur du tänker, men det kan vara bra att tänka på att blablalba".
Det gjorde den första som svarade också. Men det inlägget nådde inte fram.
 
Den första som svarade Hero anklagade honom för att tala om för TS vad hon ska göra med sin kropp baserat på hans egna preferenser. Vilket han inte alls gjorde, så det ser jag inte som ett dugg vänligt.
Jag tycker att den personen hade en vänlig ton och helt rätt i sin analys.
 
Det stora problemet tycker jag är just det sistnämnda, att kvinnor genomgår svåra ingrepp för att förändra sina kroppar i enlighet med samtidens normer och ideal. Jag tycker att det är mycket illa att det finns en industri som profiterar på kvinnors skeva kroppsuppfattning. Jag ser däremot ingen mening i att skuldbelägga kvinnor som funderar på, eller väljer, att operera sig, men jag ser absolut en poäng i att ifrågasätta och problematisera sådana tankar hos sig själv och andra.

Det blir lite tråkigt när det enbart handlar om kvinnors kroppsuppfattning när man talar ideal, även om det förstås är naturligt att samtalet drar däråt pga. TS som man kan anta är en kvinna. Men det är ju inte BARA kvinnor som har en extrem press på sig att se ut på ett visst sätt. Det antar jag att de flesta vet, men de manliga skönhetsidealen är ju lika skoningslösa. Kan ta upp några exempel för sakens skull, det senaste året har jag blivit medveten om manliga bekanta som börjat tappa sitt hår, och ångesten som hör till det. För en av dem står det mellan att ta sitt liv, eller åka utomlands och göra en transplantation. Någon annan gjorde mig uppmärksam på att skådespelare med högt hårfäste, ofta få någon slags tupé eller peruk i filmer. Det är få män som ska "spela" attraktiva, som har tunnare hår. Vidare så har Bigorexia, med den mer korrekta termen muscle dysmorphiam ökat drastiskt. För det upplevs som ett krav att vara "buff".

Om man sedan ska se det ur min egen synvinkel, där jag kommer ur en "alternativ" miljö, med syntare och gothare så är manlighetskraven litet annorlunda. Där ska man vara skinny, sakna kroppsbehåring och vara androgyn. Även här är håret en väldigt viktig del, och tja... tappar du det så är det väldigt deprimerade. Även fått frågan "Är du en sån där som kräver att man ska raka hela kroppen? För så var mitt ex".

Ursäkta för trådkap, men jag tyckte att det var viktigt att även lyfta detta. Det innebär inte att jag tycker att de frågor som berör kvinnor är mindre viktiga, jag önskar bara att man kunde komma ifrån det här med att tala om "kvinnofrågor" eller "mansfrågor" och istället tala om människofrågor. Jag är medveten om att vi historiskt sett styrts/och styrs av ett patriarkat, men genom att dela upp frågorna och att lägga större vikt vid den ena, det ökar ju bara glappet. Vidare så verkar det överlag som att det inte är lika socialt accepterat att män är depressiva pga. håravfall, medan kvinnor åtminstone inte anses som underliga när de luftar sin ångest.
 
Fast nä, han skrev att han aldrig lagt större vikt på brösten. Bara för att man är hetero kille så behöver det inte automatiskt betyda att man tänder på bröst, bara för att man tänder på tjejer, vad man tänder på är ju olika från person till person.
Även om det skrevs att de flesta killar tänder på någon oavsett bröst så handlar det fortfarande om vad killar anser duger.

Vilket många reagerade på för även om det var vänligt menat så speglar det ju patriarkatet.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 039
Senast: Viva
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 824
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 359
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 635
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp