Bukefalos 28 år!

BRUKS-aktiv hund sökes

S

samisc

Jag har följt buke-hund ett tag nu och jag vill bara börja med att säga att man bli chockad över att det finns så kunniga människor som är villiga att hjälpa andra. Hand up för er.

Så nu till trådens syfte, jag bor ihop med mina två systrar. Vi har bott ihop i ett år nu och pluggar alla tre. Alla tre vill ha hund, men jag är den mest kunniga och det kommer att vara "min" hund. Och nu när jag pluggar distans så har jag tiden som krävs. Jag är en inbiten schäfermänniska. Jag är väldigt aktiv och vill ha en hund som alltid är på. Problemet ligger i fällningen. Min ena syster är VÄLDIGT pedant, jag menar extremt. Jag själv gillar heller inte smuts utan gillar renlighet men inte på samma nivå. Varken min syster eller hunden kommer må bra om jag köper en schäfer för att dom FÄLLER. Jag har kollat runt men det finns ingen hundras som verkar "lika bra" för ni schäfermänniskor vet att inte mycket kan slå en bra bruksschäfer. Jag vill ha en hund som har de "will to please" jag vill ha en hund som vill arbeta när som hälst. Jag vill hålla på med skydd & sök på till en början nybörjar nivå det kanske är bättre att vänta tills man flyttat. Och ja jag vet att hundar fäller och smutsar ner men schäfern fäller ju rätt extremt och torka tassar är jag en jävel på.

Så syftet med denna tråden är att fråga om det är någon som vet en hund som har samma go och vilja att arbeta som schäfern.

Jag ska iväg till en schnauzeruppfödare i nästa vecka och kolla på deras hundar, jag vet ingenting om denna ras men det är en kompis mamma som är uppfödare, någon som har en sådan hund?

Jag har kollat på am.staff också jag gillade deras mod men terriers behöver rätt mycket övertalning jag vet inte om jag har de tålamodet som krävs

nu blev det långt och rörigt men jag är väldigt trött, tack på förhand
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: BRUKS-aktiv hund sökes