Bukefalos 28 år!

Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

kl
nu är det nära! hämtade stallkläder och hästgrejjor hos pappa igår. snart snart snart!
ringde vet igår och bokade tid för vaccination.

nu jäklar!!! :banana:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Meeeen så spännande! Snart får jag upp häst nr 2 också. Bara frågan hur själva transporten ska lösa sig, det strular rejält kring den. Men M ska iallafall få stå i samma stall som A tills vi flyttar, den tänkta spolspiltan får bli box åter en gång.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jajjamen, men jag visste inte om du ville ha dom så dom blev kvar hemma. Men jag hade 4 st fast 2 st är inte tvättade. Vill du ha dem tar jag upp dem nästa gång jag far till Papsen!

knapp
känns väldigt kluvet inför vaccinationen av pålle, jag vet inte hur jag kommer reagera. jag drömmer fortfarande mardrömmar ibland om när dusty fick sprutan och sen föll. Det är samma veterinär som ska vaccinera nu och jag är rädd att ajg kommer få flashbacks! :crazy:

nog jobbigt att vara i sadelkammaren igår. Hela jag blev full av vita hästdoftande hår. Jag blev så lycklig över att få känna den doften igen och ha massa dustyhår på mig. Tills man insåg verkligheten...snart finns det inga kvar...jag kanske är knäpp men jag saknar han så otroligt mycket!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Du är inte ett dugg knäpp. Men kanske någon annan kan vara med vid vaccineringen, om du känner att du inte är riktigt redo att ta tjuren vid hornen än?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag har nog ingen annan just nu. Kan ev. prata med stallägaren iofs men dom kan ju ha mycket att göra med sina djur också. Förr eller senare måste jag ju klara det också, så är det ju. Bara att ha häst och komma tillbaka till stallet kommer ju bitvis att vara jobbigt också. Men det innebär ju så mycket roligt också så jag tror att det blir lättare. När min förra häst somnade in så hade jag Dusty kvar, han hjälpte mig ju igenom det. Iofs var bandet till honom redan starkt då, den här känner jag ju inte alls! Men jag hoppas att han gör att det känns lite lättare utan Dusty.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det tror jag att det kommer göra. En ny häst tar aldrig den gamla hästens plats, men den får en egen. Det är bra att sysselsätta sig, för livet måste till sist gå vidare.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja dom vill jag gärna ha :)

När ska det vaccineras? Jag pillar ju mest bara naveln under dagarna så å då får jag ju en chans å kika på pånien åxå ;)


KL

Ingen här i Umeå området som har en Globus Clic eller Turner kankse en Crincle åxå? i 17" 38 i bomvidd att tänka sig att tvärtlåna ut för att få prova lägga på två av mina grabbar?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

På måndag före 12 sa ha, fick aldrig någon fast tid så jag vet inte exakt när det blir!!
Tänk så :angel:

Då tar jag med dom nästa gång jag åker hem :D
de andra ligger och väntar på dig i min lgh nu. Det luktar häst här :love:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Mjasså... hmm det kan ju vara typ kl 8 eller nåt :O

Ska du va där hela fm eller?

Åhhh...du får ha dom som huvudkudde inatt :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nää jag tror jag väntar hemma på att han ska ringa och sen kastar jag mig i bilen. Förhoppningsvis ringer han innan han åker så då har vi ju lika långt typ. Bor ju nästan granne med han :p Känns lite drygt att bara gå och vänta hela dagen i stallet när man kan göra nått hemma i stället!!

Hehe, de vore nått det!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nej, jag stod hos Åsa. Kanske vi vet vilka vi är?!:D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag blir galen!! :mad:

Har försökt att få Ferro skodd i flera veckor nu! Hovslagare nr 1, som är den vanliga hovslagaren vägrar pötsligt att svara i telefonen, kom inte när hon skulle osv.. Provade med en annan men hon fick svininfluensan.. Hovslagare nr 3 som kunde komma skadade sig och nu så är den fjärde hovslagaren, som skulle komma idag också sjuk! :eek: Vad är det här?? Är det inte meningen att min stackars häst ska få nya skor??? :cry:

Det värsta är att det drar ut så på tiden! Jag har inga problem att hitta hovslagare längre men de kan såklart inte på en gång utan "nästa vecka", och när de då ringer samma dag och säger att de inte kan och jag måste hitta någon annan så tar det en vecka till tills nästa kan komma osv... Såklart är det ju inte deras fel men jag blir galen!!

Måste bara avreagera mig lite... :crazy:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Trist! Akilles fick fötterna fixade igår. Han var lite rastlös och odräglig, som han kan vara ibland. Men nu har han åtminstone broddar och snösulor, och är redo för den riktiga vintern.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hmm visst vare din som var kinkig bak?

Vilka har du försökt med då?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

kl

Tänkte bildbomba lite igen :D Fick bilderna från när fotografen var här och fotade grabbarna i hagen :)

29924961.jpg


29924984.jpg


29924973.jpg


29924993.jpg


29925012.jpg


Pixbox ville inte riktigt samarbeta idag.. så alla bilder kom inte med..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Galoppbilderna var ju superhärliga! Känns inte alls lite extra tungt att ge sig ut i november-rusket nu.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nu har han visst kommit!! Inte riktigt kl 18 som dom sa, utan vid 13.40 ringde dom ägaren och sa nu är vi nära, vars ska vi?!
Naturligtvis enda tillfället under dagen då jag inte hade jobbtelefonen på mig. Men hon fick tag på Invinciblestables så allt skulle lösa sig.
Jag sitter och kastar i mig middagen nu, sen ska jag åka ut och se vad det är jag tagit på mig! :angel: SPÄNNANDE! :bump:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hehe... snart är det normal vinter och man slipper blötrusket och sen vips så är det vår igen
/en mkt positiv Hanna :D
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
21
· Visningar
947
Samhälle IT-leverantören Tieto är utsatta för ett ransomwareangrepp. Jag kunde inte bry mig mindre om Tieto själva, men de har en stor mängd...
Svar
15
· Visningar
1 323
Senast: Inte_Ung
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 087
Senast: mamman
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 259
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp