Bukefalos 28 år!

Burinredning, hjälp?!

Sv: Burinredning, hjälp?!

Vad fint det kommer bli :D
Är det till råttor? Och ska du ha glas eller vad ska du ha på framsidan?
 
Sv: Burinredning, hjälp?!

Tack :)

Japps, till ett gäng råttor. Framsidan ska det nog vara nät, men det kan bli för vekt, så kanske halva dörren plexiglas.
 
Sv: Burinredning, hjälp?!

Tänk på att lacka buren några gånger på insidan också, om du inte vill ha en bur som luktar apa efter några veckor :crazy:
 
Sv: Burinredning, hjälp?!

Självklart ska jag göra det, har köpt något klarlack för inomhusbruk (vattenburet)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Burinredning, hjälp?!

Någon som vet när den starka lacklukten kommer försvinna? Det stinker f*n i rummet..
 
Sv: Burinredning, hjälp?!

gör två dörrar så blir det inte så rangligt, att ha halva dörren i plexiglas är nog ingen höjdare.. kommer att bli massa klet :p tänk om du matar råttorna med potatismos ;) mina råttor hade alltid smetiga tassar när det var smetig mat :D

jag hade två dörrar på min och så 4 magneter, två uppe å två nere samt två krokar mitt på som jag "låste" buren med.. hade en hårsnodd som lås :p
 
Sv: Burinredning, hjälp?!

när lackade du då? kommer nog ta ett par dagar, se till att vädra som bara sjutton!!
 
Sv: Burinredning, hjälp?!

Jadå ska göra två, men trä't är väldigt tunt så kanske måste köpa annat virke. Något tjockare.

haha tell me about it, min la sig typ ner i maten och gick över det så svansen blev helt gojsig, så den fick man tvätta ofta :p

Jag funderar på o köpa magneter också, var lite rädd för att det skulle gå o putta upp?! Kan iofs ha någon hake av något slag i mitten också. Vart köpte du dom?

Jag lackade igårkväll och imorse, hoppas två lager räcker.. Vädrar gör jag för fullt, som tur är så är päronen bortresta så jag sover i morsans rum.
 
Sv: Burinredning, hjälp?!

jag slaktade ett gammalt skåp :p
men sånna här dörrmagneter finns ju å köpa i varenda byggshop! kanske tillåme på en mataffär.
tror måtten på virket till dörrarna var typ 4x2 cm så det var ganska rangligt ändå, men blev ju ganska stabilt iom magneterna. sätt dit två hakar, en uppe å en nere :idea:

ta hellre en gång för mycket med lacken :p
 
Sv: Burinredning, hjälp?!

Kanon! Hur många gångjärn hade du i 1 dörr? Virket här är nog inte ens 4 cm på bredden.

Mjo, funderar på om jag skulle gå in och fixa på ett lager till.
 
Sv: Burinredning, hjälp?!

jag hade två på varje dörr. du kan ju sätta tre om du vill, men det är nog lite överkurs :p
 
Sv: Burinredning, hjälp?!

Får se hur stabilt det blir med 2 först o främst, ska iväg imorgon o köpa tjockare virke till dörrarna..
 
Sv: Burinredning, hjälp?!

Det gåår kanon, råttorna kommer ju om 10 dagar så måste rappa på. Slänger in lite nya bilder om en dag eller 2.
 
Sv: Burinredning, hjälp?!

"Reden" till fåglar brukar uppskattas, det finns stora fyrkantiga i trä i djuraffären, bara att skruva upp på väggen!
 
Sv: Burinredning, hjälp?!

Reden? Stora fyrkantiga i trä låter ungefär som mina hyllplan, men dom är rektangulära.
 

Liknande trådar

Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
937
Senast: Krumben
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
712
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 883
Senast: Askur2017
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 786
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp