Bukefalos 28 år!

Bygga egna hinder???

Sv: Bygga egna hinder???

Ja jag har gjort ena stödet idag, jag gjorde en variant för några år sedan, den blev såhär:
CIMG0713.jpg
 
Sv: Bygga egna hinder???

Jag har nu byggt färdigt mitt hinder, det blev 2 infångarstöd och en grind, det ska vara 2 bommar över sen, nu ska det bara målas!

DSC_1113.jpg
 
Sv: Bygga egna hinder???

Det är lite pyssel, jag sågar allt för hand så man får mäta och måtta ordentligt på alla vinklar men jag är ju hemma om dagarna nu så jag tyhcker om att stå o pyssla lite ute.
Jag ska börja måla imorgon, bilder kommer när det är färdigt.
 
Sv: Bygga egna hinder???

Otroligt fina hinder! Så proffsigt :bow:

Är det några hästar som reagerar på infångarstöden? Jag tycker det skulle vara positivt med bredden men man förstår ju inte alltid hur de fyrbenta tänker...
 
Sv: Bygga egna hinder???

Är det några hästar som reagerar på infångarstöden? Jag tycker det skulle vara positivt med bredden men man förstår ju inte alltid hur de fyrbenta tänker...
Min erfarenhet är att hästarna oftare reagerar på saker som de ska hoppa över än på saker de ska hoppa emellan. Man kan ha ganska spektakulära infångare och hästarna hoppar ändå (om inte ryttarna får stora skälvan...), men vattenmattor, grindar och annat "istopp" får hästarna att reagera mer (vilket ryttarna inte alltid är beredda på).
/Lady_S
 
Sv: Bygga egna hinder???

Nu är mitt gröna färdigt oxå.
Jag ska göra 6 hinder så har 2st kvar, de har jag inte börjat med än men vet hur de ska se ut i mitt huvud :D

_DSC7053.jpg
 
Sv: Bygga egna hinder???

hur gör du "fötterna" till stöden?

är i behov av hinderstöd ^_^ har plötsligt fått för många bommar :p
 
Sv: Bygga egna hinder???

menar infångar stöden ^_^, vanliga hinderstöd har jag byggt innan men de är ju så tunga :(, dina infångar stöd ser väldigt lätta och stabila ut :)
 
Sv: Bygga egna hinder???

Mest kollat bilder på era fina hinder här.
Måste fråga om ni grundmålar bommarna innan ni målar på färgen?
 
Sv: Bygga egna hinder???

standard måttet är omkring 2,5 -3m, minsta måttet för höga hinder är för mig 2,5 smalare kan vara ok att träna på ibland men blir såklart klurigare att hoppa ju högre det blir. små hinder upp till 90cm är 1,80 -2m ok bredd. smalare hinder blir för det första lättare = flyger lätt iväg vid i slag, sen kräver det mer inramning av hästen så den inte smiter undan. och sist så är det inte roligt att slå fötterna i stöden:p
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 438
Senast: zarmino
·
Utrustning Är det någon som har något bra tips på hur man bygger hinderstöd eller "sockerbitar"?
Svar
7
· Visningar
564
Senast: Bison
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
948
Senast: a1agnlju
·
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
789

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp