Byggarbetsplats utanför hotell...

feel

Trådstartare
Är på semester och har betalat x antal tusen för att bo på ett hotell. När vi kommer upptäcker vi att det är en stor byggarbetsplats utanför hotellet, inget som det informerats om när vi bokade hotellet. Första natten gick bra men andra natten så har de börjat leva om rejält vid ungefär 6 på morgonen, det går inte att sova och sängen skakar. Vi har rum alldeles mot vägen de river. Kan man kräva pengar tillbaka? Eller viss ersättning?
 
Är på semester och har betalat x antal tusen för att bo på ett hotell. När vi kommer upptäcker vi att det är en stor byggarbetsplats utanför hotellet, inget som det informerats om när vi bokade hotellet. Första natten gick bra men andra natten så har de börjat leva om rejält vid ungefär 6 på morgonen, det går inte att sova och sängen skakar. Vi har rum alldeles mot vägen de river. Kan man kräva pengar tillbaka? Eller viss ersättning?
Klaga hos resebyrån direkt, byt hotell om det går.
 
Vi har bokat hotellet via dem direkt. Har bara en natt kvar (bor tre nätter sammanlagt).
 
Sex är väl en lagom tid att gå upp ;)

Försök att få byta rum. Pengar tillbaka är nog omöjligt, såvida det inte är hotellet som bygger ut. När ni bokade hotellet visste de kanske inte ens att det skulle bli en byggarbetsplats? Är det i en stad eller tätort är det nog ljud som man får vara beredd på. Är det ensligt beläget och säljs som lugn avkoppling kanske ni har lite mer att gå på. Kanske kan de kompensera er på annat sätt - gratis frukost t ex?
 
Har ni bett om att få byta rum tidigare? Annars är det lite sent att kräva kompensation nu, om ni inte gett dem chans till rättelse.

De kan ju vara i tron att ni inte störts, om ni inte påtalat olägenheten tidigare.
 
Jag vet inte hur några regler ser ut men senast jag bodde på hotell hade vi otroliga problem med störningar. Min sambo gick ner och pratade med receptionen under natten men på morgonen vaknade vi jättetidigt av likadana störningar igen. Så, när vi checkade ut och killen i receptionen frågade oss om allt varit bra så sa min sambo trevligt att vi var nöjda med rummet men att det varit mycket störningar under natten och morgonen. De bad om ursäkt, tackade för att vi sa till och erbjöd sedan att vi kunde ha bilen parkerad gratis tills dess att vi ville åka (vanligt pris: 20 euro). Sjukt bra deal så vi var väldigt nöjda! :).

Slutsats; oavsett hur reglerna ser ut så är nog det bästa att påtala problemet och se hur personalen väljer att lösa det. Oftast är de ju inte omöjliga utan vill lösa det så att kunderna känner att de fått schysst kompensation och är nöjda.
 

Liknande trådar

Fritid Dottern skulle flyga United Airlines IGÅR, från Cincinatti till Chicago och sen Toronto, Kanada (!) - Köpenhamn. Med massor av extra...
2
Svar
23
· Visningar
2 872
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 955
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 768
Senast: lundsbo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag, mitt i natten, gick brandlarmet på hotellet. Efter att ha stuckit ut huvudet genom dörren fick vi höra att det var lugnt, falskt...
Svar
8
· Visningar
2 146
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp