Bukefalos 28 år!

martha

Trådstartare
Hmm, jag ska ju byta bana när jag flyttar...tror det blir till Gävle..( ska bo 10 mil därifrån)var får man reda på olika ordningar varje bana har? Finns det nånstans man kan se vart man tillhör?
har ju lika långt dit som till Valla, Eskils o Romme....

det finns 2 tränare på området, en A tränare och en B tränare...A tränaren tillhör Valla och B tränaren Gävle ??!!....
 
Senast ändrad:
Sv: Byta bana

Enl regionen skall du tillhöra Gävle,men nån har sagt att man får välja närliggande banor:confused:
Ordning o regler vet jag inget om.Själva tillhör vi Romme.
 
Sv: Byta bana

..det vore ju intressant att veta vad de olika banorna har för serviceavgifter osv....vilken bana som är bäst ekonomiskt att tillhöra...om man nu kan välja.
 
Sv: Byta bana

va ska du flytta? :eek: va är det för fel på värmland nu då :confused: :angel: :D ?
 
Sv: Byta bana

Jag tror inte man får välja utan man tillhör den bana som kommunen man bor i tillhör enligt indelningen. (Förr fick man välja lite och A-tränare har inte tvingats byta hemmabana t ex Gooparna) Var man kan hitta indelningen vet jag inte, men om en amatör som bor där tillhör Gävle tippar jag på att du blir Gälve också.
 
Sv: Byta bana

Du är VARMT välkommen till Gävle. Vi behöver nytt blod på denna bana:angel:
Ring sekris och fråga, dom vet vilken bana du ska tillhöra. Min kompis hade problem förr, han bor i Dalarna, men har närmare till Gävle. Han tillhörde först Gävle sen Romme, men nu tillhör han gävle igen. Tror det har blivit nya bestämmelser....
 
Sv: Byta bana

Du är VARMT välkommen till Gävle. Vi behöver nytt blod på denna bana:angel:
Ring sekris och fråga, dom vet vilken bana du ska tillhöra. Min kompis hade problem förr, han bor i Dalarna, men har närmare till Gävle. Han tillhörde först Gävle sen Romme, men nu tillhör han gävle igen. Tror det har blivit nya bestämmelser....

Om det är A---e du menar så tror jag Romme blev sura när han inte ville ha ut ngn Proffslicens så han "fick mer gärna" byta...
 
Sv: Byta bana

..det vore ju intressant att veta vad de olika banorna har för serviceavgifter osv....vilken bana som är bäst ekonomiskt att tillhöra...om man nu kan välja.

Tjo! Varmt välkommen hitåt!

Gävle betalar du endast hyra av box 150:-/mån sen har du tillgång till en av Sveriges bästa banor med kanonbra öppettider.
Dygnet runt på sommarmånaderna:banana: .
Och banpersonalen på Gävle är Fantastisk duktiga! Sällan har banan vart dålig, traktorerna går "hela tiden"

Men det är rätt som chiqa säger, att det i vissa kommuner i Dalarna och Uppland är lite "oklart" om vilken banan man ska tillhöra. Jag vet flera som fått välja!

(Vi har bla sammma problem med ungars skolor m,m)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Byta bana

halvrätt, han var amatör vid de byten jag kännertill. han har inte varit proffs de år jag har kännt honom....
 
Sv: Byta bana

Hmm, jag ringde STC å dom sa Eskils !!!!!
Hur kan man bo på samma ställe och alla tillhör olika banor??

Chica...jag ska flytta till Julmyra Gård är det meningen..har betalat handpenningen på en bostadsrätt där...där har vi Staffan Svensson (G) Björn Röcklinger (S) åsså jag då i Eskilstuna :D

Men vi får se vad det blir...kan ju bli lite tjorvigt om man ska åka o jöra provlopp o alla ska åka till olika banor typ.... Mehl som bor nån mil därifrån tillhör ju Romme.....
 
Sv: Byta bana

Mysko:confused:
Om jag inte missminner mig var det tjafs när Svanstedt skulle flytta från Sundsvall till Julmyra,han ville tillhöra Solvalla men blev tvingad Gävle,då sket han i det.

Sen finns det en amatör som bor norr om Heby mot Gävle till,han har licensen på Valla......
 
Sv: Byta bana

STC gjorde en indelning av kommunerna och vilken bana de skulle tillhöra i slutet av 90-talet. Några år senare släppte man den strikta indelningen och du kan byta igen, dock verkar man vilja prata tyst om att man kan välja igen. Heby kommun tillhörde då Gävle och Sala kommun tillhörde Romme. Innan indelningen av dessa kommunerna valde man oftast bana efter vilken man hade närmast till av Sundbyholm, Romme, Gävle och Solvalla i dessa kommuner. De som hade kallblod valde nästan alltid Gävle eller Romme. Flera har bytt tillbaka igen, men inte alla.

Sundbyholm tar 1000+moms per år i serviceavgift och då får man använda någon av de trettioåtta uteboxarna, där det är en utselningsplats till varje, du kan även hyra inomhusbox om du vill. På Gävle kör du gratis om du använder uteboxarna, hyra för inomhusbox. Romme gratis om men då finns det endast några utselningsspiltor att tillgå, annars boxhyra. Solvalla tror jag att du betalar boxhyra per tillfälle.

Jag är inte 100% säker på dessa siffror, det är som jag har hört av kompisar. På Västerbo finns en travklubb (utanför Heby) som man kan gå med i och då får man använda deras rundbana, utanför Sala finns också en bana (Armanbo) med förening som man kan vara med i.

Men är man på Julmyra borde man ju inte behöva åka till någon annan bana så ofta.
 
Sv: Byta bana

Knepigt, att han skulle bli tvingad till Gävle och jag till Eskils.....

Natasja: Eskils är ju det absolut sämsta alternativet för mig då...som du säger så finns ju allt på Julmyra och "onödigt" att behöva betala serviceavgift, men jag har ju bara unghästar och nångång måste man ju in med dom o köra provlopp vad det lider.
 
Sv: Byta bana

Då är det nog bäst att tillhöra Gävle för dig!
Det brukar alltid finnas lediga platser vid de nya uteboxarna enligt kompisar som åker dit och du behöver bara betala om du är med i provloppen!
Om man tänker på själva ovalens skick så tror jag i allmänhet att Romme är sämst, de andra är nog jämbördiga.

Ring inte till STC utan ring till banorna direkt, då tippar jag att du är välkommen på alla fyra alternativen om du vill.
 
Senast ändrad:
Sv: Byta bana

:idea: :D

Ja det gör jag nog istället för den jag pratade med på STC igår var bara förvirrad
 
Sv: Byta bana

Knepigt, att han skulle bli tvingad till Gävle och jag till Eskils.....

Natasja: Eskils är ju det absolut sämsta alternativet för mig då...som du säger så finns ju allt på Julmyra och "onödigt" att behöva betala serviceavgift, men jag har ju bara unghästar och nångång måste man ju in med dom o köra provlopp vad det lider.


Måste man vekligen köra provlopp på den bana man tillhör? Jag vet flera som åkt till Örebro och kört som tillhör Mantorp.

Det är i och för sig inget jag reflekterat över... :smirk:
 
Sv: Byta bana

Jag vet ärligt inte, men antog att man skulle åka till den bana man tillhör...för mig har det ju bara varit färjestad eftersom det ligger närmast..banorna har ju olika bestämmelser vad det verkar som...men jag ska ju inte flytta förrän slutet på augusti så jag har tid på mig att fundera och prata med dom andra därborta :D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb. Något helt annat än innan och byter verkligen riktning i livet. Blev nästan head-huntad till tjänsten (som...
2
Svar
32
· Visningar
2 666
Senast: Elo
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 225
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 666
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 472
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp