Bukefalos 28 år!

Sv: Byta bana

Vi brukar även åka till Eskils o köra ibland.....

Det finns ju inget som säger att man inte får åka till andra banor och köra provlopp, träna och så vidare. På vissa banor kan det vara billigare att vara med i provlopp om man är med i tex banans hästägarförening.
På Esklistuna är det dock serviceavgift som gäller oavsett vilken bana du tillhör, men jag vet dock inte hur ofta de går runt och kollar att man har servicekortet med sig, om de kollar över huvudtaget! Jag vet många som tillhör Romme, men som åker till Gävle eller Eskilstuna för att träna.
 
Sv: Byta bana

Det är inga fel på Rommes oval nu när den satt sig ordentligt efter omläggningen. Den är väldigt bra nu tycker jag. Har hittills klarat tjällossningen utan problem. Så ska man bara se till ovalens skick så tror jag inte Romme är ett sämre alternativ än de andra.

I övrigt så har det hittills funnits boxar att hyra direkt för den som vill. Ingen serviceavgift hittills i alla fall.
 
Sv: Byta bana

Nu blir jag nyfiken. :idea:

Tar vissa banor ut serviceavgift plus boxhyror plus startavgifter i provlopp? :confused:

Hos oss ger man några hundringar om året för att utnyttja anläggningen fritt (banan "bara" under öppettiderna så klart) och så finns det några boxar i de "små" gäststallen som man kan hyra, antingen alla eller om man går ihop med någon och hyr.

Jag har aldrig funderat på att det skiljer så mycket...
 
Sv: Byta bana

Ja, både Örebro och Eskils har en serviceavgift på runt 1000 kr. På Örebro tillkommer ingen avgift för provloppen på det. Har man inget serviceavtal (kommer utifrån) får man betala 100 kr per provloppsstart. Många har bytt från Örebro till Romme pga serviceavgiften, men nu har tydligen Örebro satt stopp för en del som vill flytta över. Hur det är med boxhyra på Örebro känner jag inte till, men det borde väl tillkomma.

På Romme är det ingen serviceavgift och ingen avgift för att vara med i banans provlopp, däremot har hästägarföreningen provlopp som kostar 30 kr att vara med i som medlem av hästägarföreningen, och 50 kr om man inte är medlem. Boxhyra tillkommer, om man vill ha konstant tillgång till en egen box, kostar ett par hundra i månaden att hyra box har jag för mig.
 
Sv: Byta bana

jag ska flytta till Julmyra Gård är det meningen
...

Så spännande! Vi var också där och tittade för en tid sedan. Underbara träningsmöjligheter, men vi kunde inte bo så långt från våra dåvarande jobb i Stockholm, tyvärr.

Vad kul också att bli så varmt välkomnad till sin nya region! Verkar bo många trevliga och välkomnande människor i trakten.

Själv är jag i tagen att flytta till Skåne. Så småningom blir jag säkert lika varmt välkomnad där.
 
Sv: Byta bana

Hallåj!

Jag tycker Gävle är bästa banan och det finns alltid lediga uteboxar.

Jag tror förresten att vi träffats om du följde med din kompis upp till Piteå för två år sedan? Åkte båt?

mvh
 
Sv: Byta bana

Jajemän :)

Då vet du vem ralf är.

Klart du ska välja Gävle, det vore skoj skoj skoj :banana:
 
Sv: Byta bana

Natasja: Eskils är ju det absolut sämsta alternativet för mig då...som du säger så finns ju allt på Julmyra och "onödigt" att behöva betala serviceavgift, men jag har ju bara unghästar och nångång måste man ju in med dom o köra provlopp vad det lider.

Om du tillhör Sundbyholm och inte behöver använda deras anläggning för träning så behöver du inte heller betala anläggningsavgift. Provloppen får du ju vara med i ändå :D
 
Sv: Byta bana

Chica...jag ska flytta till Julmyra Gård är det meningen..har betalat handpenningen på en bostadsrätt där...

.....[/

Åhå! Inte illa:cool: Hjärtligt Välkommen häråt ska du vara.

Då måste du ju byta Massör:angel: Fråga din nuvarande om han kan rekomendera någon:)

Hör av dig om du behöver flytthjälp, av ngn konstig anledning tycker jag det är rätt kul att flytta så jag bär gärna kartonger o möbler!

Mitt förslag är : Välj Gävle! Hör allt som oftast gnäll om öppettider , underhåll m,m från andra banor. Gävle har nog generösaste tiderna och bästa underhållet! Föresten fråga Massören om hans intryck av Gävle... dom var Imponerade när dom var hit!
 
Sv: Byta bana

WOW......En som har intresse av att hjälpa till o flytta :D...Jag då blir det nog en Gävel av mig då :D

Har inte pratat med Jarla på ett bra tag nu faktiskt, sålde ju hästen, har bara en enda kvar nu...Hemmakoket :love: (+ Den Vackra men han är ju pensio nu och stolt fader :D )
 
Sv: Byta bana

Det var det värsta...här händer det grejer medans man försöker elda upp kåken :(
Jag som just fått chicka att inse att man inte kan bo i Gävle, å så ska Märta flytta dit ??:O
Jaja, det blir ju nå närmare iaf.
När sker detta då?
 
Sv: Byta bana

Men jag ska inte flytta till Gävle, utan till Julmyra utanför Sala...vet bara inte vilken bana jag ska tillhöra...
 
Sv: Byta bana

Nu var det ju festen jag funderade över:p
Men visst kommer jag om det är en "Ledig dag", har nog börjat varva ner och packa själv då!
Ska juh gå hovslagarutb uppe i V-norrland som börjar 10 sept
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
470
Senast: hamilton1
·
Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb. Något helt annat än innan och byter verkligen riktning i livet. Blev nästan head-huntad till tjänsten (som...
2
Svar
32
· Visningar
2 669
Senast: Elo
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 225
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 667
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp