Connemaratråden

@_Zacke_

Ja du, jag vet inte riktigt :( han är ju under igångsättning men trots lugnt schema från veterinären som vi ändå gjort ännu lugnare är han lite knackig ibland. Vi ska in på återbesök snart och jag försöker förbereda mig på att min träningskompis snart är en promenadponny. Tror inte jag tänker behandla och greja mer för vid återbesöket kommer det ändå ha gått ett halvår och jag tycker kanske att det räcker så med tanke på hans ålder.
 
@_Zacke_

Ja du, jag vet inte riktigt :( han är ju under igångsättning men trots lugnt schema från veterinären som vi ändå gjort ännu lugnare är han lite knackig ibland. Vi ska in på återbesök snart och jag försöker förbereda mig på att min träningskompis snart är en promenadponny. Tror inte jag tänker behandla och greja mer för vid återbesöket kommer det ändå ha gått ett halvår och jag tycker kanske att det räcker så med tanke på hans ålder.

Tråkigt att det inte går framåt :( men jag förstår och tycker att du gör rätt i att inte behandla mer. Åldern måste ju få ta ut sin rätt. Men han är i alla fall en väldigt snygg gamling :love:
 
Tråkigt att det inte går framåt :( men jag förstår och tycker att du gör rätt i att inte behandla mer. Åldern måste ju få ta ut sin rätt. Men han är i alla fall en väldigt snygg gamling :love:

Jamen eller hur. Han har verkligen varit ruskigt fräsch fram tills nu, och han lider ju inte av att inte träna och tävla. Det är ju jag som tycker det är så roligt. Är han inte hundra när vi åker in så får det vara så. Kan han bara gå i hagen får han göra det. Han har gjort sitt då och med tanke på hur mycket glädje han gett mig och alla på ridskolan genom åren förtjänar han att ha det bra :heart
 
Tiger o jag har hoppat lite terräng nu i vår. Han blev barfotahäst i höstas men det har fungerat bra med barfotaboots faktiskt!

https://www.instagram.com/p/BSZX85mhHfa/

https://www.instagram.com/p/BSZYwFeBLLv/

https://www.instagram.com/p/BSuRMqUhSCx/

https://www.instagram.com/p/BSuRQzuBXMm/

Himla kul att Vinslöv brukar ha P&C både 70 o 80 cm (ovan rider vi 70) när de även arrangerar fälttävlan. Och Ted som startade Sugar Cup (60 cm stilbedömd terrängritt för ponnys) har i år äntligen startat Sugar Cup Senior här i Skåne (finns motsvarande lite överallt i Sverige) som är samma koncept men 80 cm för häst :bump:
 
Ponnyn har känts riktigt riktigt fräsch de senaste dagarna och det ofräscha verkar *peppar peppar* bara varit ett litet bakslag. Idag red jag på utebanan. Fokuserade på att inte hamna i de ridtekniska fällor jag brukar göra och han svarade helt fantastiskt :love: jag hade kunnat rida hur länge som helst!
 
Igår blev gammelman friskförklarad! :love:

:love::love:

Tiger var hos vet för en vecka sedan. Senast var i höstas när han blev frisk från vrickningen o sedan dess har han kommit fullt igång o hoppat lite. Var frisk i alla benen faktiskt :D Omåttligt nöjd haha.

Skönt också att vet hittade en käkledsinflammation som jag misstänkt. Bara på någon dag hade jag tillbaka min älskade ponny igen :love: så ont han måste ha haft :cry:

Sen firade han med att inhalera 2 dl lusernpellets när matte glömt blöta maten dagen efter så DV fick komma ut o fixa stopp i halsen. Skrapade på så vis ihop nästan 15 kkr i veträkningar på ett dygn :p Tur DV har en månads betalning, det har inte min vet :angel:
 
Allt går bra med Zimba, i nuläget är jag glad att det inte blev någon affär. Han sköter sig exemplariskt :):heart
mms_img12644664440_zpsc8gbayxx.jpg


Nu är det snart 3år sen som olyckan med Zacke hände.. Och det är bara att inse, vissa hästar kommer man aldrig att sluta sakna :cry:
001_zps0ff05ded.jpg
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 883
Senast: Valle
·
Anläggning Plus 1 grad och lera här nu. Förra året hade hästarna 1/6 av hagen de går i nu. Det var lerkaos då. Min förhoppning var att lerkaoset...
2
Svar
38
· Visningar
1 649
Senast: ameo
·
Anläggning Undrar om tråden som går från aggregatet till strömtråden kan va farlig för hästen? Om hästen biter på den? Det är nån plast/gummi...
Svar
6
· Visningar
413
Senast: aglaonema
·
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 142
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp