Covid-19 del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
De mår helt okej allihop trots div. underliggande sjukdomar hos ffa moster och svärfar (som dessutom båda är 70+) som skulle ha kunnat orsaka problem. Hittills verkar det bete sig som en vanlig förkylning hos dem allihop :)

I övrigt delar jag din upplevelse vad gäller antigentester. Jag har länge varit medveten om att de inte är helt tillförlitliga, men det är först den här veckan som jag fått det svart på vitt från folk jag känner.

Jo jag vet att det är så i Sverige, men här i UK sätts det som sagt ganska mycket hopp till dem :meh: Jag upplever också att ganska många individer - svenskar som britter - förlitar sig på negativa antigentest som "friskhetsintyg".

Jag hade samma sak nar jag hade covid i borjan pa december - mina forsta 2 PCR tester var "void", sa det tog mig jattelang tid innan jag till sist fick mitt positiva PCR tillbaka, under vilken tid jag tog massa lat flow tests, vilka alla var negativa, aven efter att mitt positiva PVR kommit tillbaka, och aven efter att jag utvecklat symptom.

Bland mina vanner tror jag forstaelsen ar ganska stor att ett snabbtest inte nodvandigtvis betyder att man inte har covid, men det ar ju det basta verktyg vi har, sa det ar ju det eller att sitta hemma hela tiden typ
 
Det står ju inte att den är toxisk. Det står att den inte ska administreras till människor, men inte varför. Vet du att denna komponent i vaccinen kommer från den tillverkaren? Jag gissar att den kimmer nån annanstans ifrån och att anledningen till varningstexten är denna, från annan tillverkare:

While ALC-0315 and ALC-0159 are being safely used in the BioNTech/Pfizer vaccine, the material that Echelon Biosciences is making and selling is not being used in vaccine production and is only for research use in laboratories. When sold as laboratory products, the manufacturing and testing processes do not need to be as strict as they do when the same product is being administered to people. That is the reason why we state on our website that the material we make is for research use only and not for human use. It is not a statement that ALC-0315 and ALC-0159 are unsafe.

https://www.echelon-inc.com/statement-on-alc-lipids/
 
Det är en generell varning som rör alla produkter, inte specifikt dessa, och ett sätt att friskriva sig. Min fråga angående källa rörde dock ditt påstående att lipiderna är giftiga, och det står det inget om.
Det var mitt svar, ursäkta att det var otydligt.
Jo, rutan säger ju endast att dom inte säljer produkter som du får använda till människor. Ingenting om att det är giftigt? Precis som att du kan köpa saker som är livsmedelskvalitet eller inte
Ämnen som inte bör användas till människa utan bara som forskning är tillräckligt för mig att bli fundersam. Tur man får göra själv som man vill med vaccinet.
 
Jag tolkar det här som att det inte rekommenderas att gemene man köper hem produkten i fråga och sätter i sig den, utan att den enbart säljs för professionellt (laboratorie) bruk - vilket Pfizers vaccintillverkning ju är ett exempel på. Liknande meddelande finns för massor av olika, helt ofarliga ingredienser, alltså även ingredienser som står att finna i helt vanliga matprodukter. De är helt enkelt inte avsedda för att användas av amatörer på något sätt.

Tycker du verkligen själv att det verkar realistiskt att ett vaccin som getts till miljoner människor världen över i minst ett år nu, och rekommenderas av allt från WHO till FHM, innehåller saker som är direkt giftiga för oss? Är det inte lite konstigt att ingen upptäckt det vid det här laget och slagit larm, i så fall?
 
Det står ju inte att den är toxisk. Det står att den inte ska administreras till människor, men inte varför. Vet du att denna komponent i vaccinen kommer från den tillverkaren? Jag gissar att den kimmer nån annanstans ifrån och att anledningen till varningstexten är denna, från annan tillverkare:

While ALC-0315 and ALC-0159 are being safely used in the BioNTech/Pfizer vaccine, the material that Echelon Biosciences is making and selling is not being used in vaccine production and is only for research use in laboratories. When sold as laboratory products, the manufacturing and testing processes do not need to be as strict as they do when the same product is being administered to people. That is the reason why we state on our website that the material we make is for research use only and not for human use. It is not a statement that ALC-0315 and ALC-0159 are unsafe.

https://www.echelon-inc.com/statement-on-alc-lipids/
Intressant!
 
Jag hade samma sak nar jag hade covid i borjan pa december - mina forsta 2 PCR tester var "void", sa det tog mig jattelang tid innan jag till sist fick mitt positiva PCR tillbaka, under vilken tid jag tog massa lat flow tests, vilka alla var negativa, aven efter att mitt positiva PVR kommit tillbaka, och aven efter att jag utvecklat symptom.

Bland mina vanner tror jag forstaelsen ar ganska stor att ett snabbtest inte nodvandigtvis betyder att man inte har covid, men det ar ju det basta verktyg vi har, sa det ar ju det eller att sitta hemma hela tiden typ
I Sverige är rekommenderas inte antigentest till allmänheten alls pga osäkerheten
 
Jag tolkar det här som att det inte rekommenderas att gemene man köper hem produkten i fråga och sätter i sig den, utan att den enbart säljs för professionellt (laboratorie) bruk - vilket Pfizers vaccintillverknibg ju är ett exempel på. Samma varningsmeddelande finns för massor av olika, helt ofarliga ingredienser, alltså även ingredienser som står att finna i helt vanliga matprodukter. Tycker du verkligen själv att det verkar realistiskt att ett vaccin som getts till miljoner människor världen över i minst ett år nu innehåller saker som är direkt giftiga för oss? Är det inte lite konstigt att ingen upptäckt det vid det här laget och slagit larm, i så fall?
Dessa ämnen läste jag norska läkare reagerade på och ville ha vaccinstopp så helt utan "protester" har det ju inte varit
 
Det var mitt svar, ursäkta att det var otydligt.

Ämnen som inte bör användas till människa utan bara som forskning är tillräckligt för mig att bli fundersam. Tur man får göra själv som man vill med vaccinet.

Men igen det står det inte! Det står endast att dom bara säljer till forskning. Gissningsvis är det så enkelt att om du ska sälja ämnen som ska sprutas in i människor så behöver du 3000 tillstånd till än om du bara ska sälja det till forskning. Det säger ingenting om ämnet, bara om företaget
 
Men igen det står det inte! Det står endast att dom bara säljer till forskning. Gissningsvis är det så enkelt att om du ska sälja ämnen som ska sprutas in i människor så behöver du 3000 tillstånd till än om du bara ska sälja det till forskning. Det säger ingenting om ämnet, bara om företaget
Hoppas du har rätt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 956
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 591
Senast: kma
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 139
Senast: Migo
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 146

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp