Bukefalos 28 år!

Covid-19 Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina grannar :heartbanghead: Riskgruppare. Går iväg vid 6 för att handla - den lokala affären har extra öppet för pensionärer innan öppning. Bra. Så kommer de hem och tycker att de kan åka hiss med mig och prata lite väder. Sälla rara, jag kan smitta lika mycket som en främling. Att vi känner varandra betyder bara att jag verkligen inte vill smitta er! :heart
 
@skogaliten @Wingates @Acto @Tualma @Rialavargen @tanten @escodobe @Jeps @Sel

Nu förstår förstår jag överhuvudtaget inte. Att minst en tiger på Bronx Zoo i NY har smittats av SARS-CoV-2 är klarlagt eftersom prover tagits på katten, testresultatet har sedan verifierats av National Veterinary Services Laboratories VSL (motsvarigheten till SVA, Statens veterinärmedicinska anstalt) innan USDA (motsv. Jordbruksverket) gick ut med ett pressmeddelande. Varför tror ni inte på detta?

Dessutom är det i linje med flera andra vetenskapliga rapporter om att katter smittats eller kan smittas av SARS-CoV-2, det har t.o.m. skrivits om detta i så ansedda tidskrifter som Nature som @Iamia länkade till ovan.
Jag var skeptisk tills jag kunde läsa om det från andra källor.
Du vet, som man ska vara.
 
DF8ABF43-6CC2-4C5E-9201-36966996EE93.jpeg
 
Nämen vad kuuuul att min sambos pappa nu börjat tro på konspirationsteorier såsom att detta coronaviruset orsakats av 5G! :arghh::arghh::arghh: Jag var tvungen att lämna rummet när det här kom upp under kvällens Skype-samtal och min stackars sambo håller fortfarande att gå upp i atomer över hur urbota puckad hans pappa kan vara ibland (och det kan han verkligen, sambon har fått sitt intellekt från annat håll om vi säger så). Suck, det här tar verkligen fram det sämsta hos vissa människor...
 
Rent allmännt till alla övernojjiga i tråden ovan. Folk hostar ibland. Även om folk är friska.Har ni inget bättre för er än att förfasa er över att en del hostar, står för nära, råkar snörvla näsan eller vad det nu är?

Självklart kan folk hosta av olika anledningar men då kanske man åtminstone kan hosta i armvecket och inte rakt ut.
 
Jag tycker väl inte att det är så mycket mer skrämmande med en PM i intensivvård än någon annan människa, men det är klart att det säkert väcker ännu mer oro i många just nu och det känns otrolig trist. En får hoppas att alla som gapat om att politikerna fejkat och fått "alldeles för lindriga symptom" ändrar sin pipa nu i alla fall.
 
Nu har man nått Lombardiet-nivå i New York;

An estimated additional 180 - 195 deaths per day occurring at home in New York City due to COVID-19 are not being counted in the official figures. "Early on in this crisis we were able to swab people who died at home, and thus got a coronavirus reading. But those days are long gone. We simply don't have the testing capacity for the large numbers dying at home. Now only those few who had a test confirmation *before* dying are marked as victims of coronavirus on their death certificate. This almost certainly means we are undercounting the total number of victims of this pandemic," said Mark Levine, Chair of New York City Council health committee.

https://twitter.com/MarkLevineNYC


Jag kan nästan inte ta in vad han skriver, Mark Levine;
"Soon we'll start “temporary interment”. This likely will be done by using a NYC park for burials (yes you read that right). Trenches will be dug for 10 caskets in a line. It will be done in a dignified, orderly--and temporary--manner. But it will be tough for NYers to take."
 
Senast ändrad:
Det hör väl egentligen hemma i "Vad gör vi" men eftersom vi försöker hålla oss ifrån det här ämnet där tänkte jag skriva här istället. Ingenting särskilt, bara en känsla.
Jag var ut med hundarna en kortis i morse, sedan tog vi den dagliga långpromenaden som vanligt... och sedan skulle vi ut en snabbis såhär på kvällskvisten, men fy farao vad jag INTE ville gå hem igen. Promenaden som vanligtvis skulle varit tjugo minuter eller en halvtimme blev till en timme... blev till en och en halv.
I vanliga fall skulle jag inte haft någonting emot att trava tillbaka till lägenheten och plantera röven i soffan, men det här med begränsningarna "du FÅR inte." och "man bör inte" ger allt en helt annan känsla, och det är jobbigare än en kan tro och tänka sig. Det suger.
 
Jag såg på nyheterna att något äldreboende hade blivit sponsrade med ett snabbtest som visade ifall man var smittad, på väg att bli immun, immun eller negativ.
Jag skulle gärna vilja köpa ett sånt test själv. Är det någon som vet vad det där testet heter?
Jag är aldrig förkyld eller sjuk normalt, men har nu hostat och haft förskräckligt ont i huvudet i över en vecka. Vore intressant Att se om det kan vara corona
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
74 745
Senast: turbofling
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
478
Senast: Sirap
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 189
Senast: Stinaelin
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 510
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp