Curbgag fast eget?

Bufera

Trådstartare
Hej

Jag är sugen på att testa ett så kallat curbgag, men har inte lust att lägga stora summor på det.
Går det att göra ett eget för att testa effekten? Tänker om man tar ett gag med sidostyckena men sätter sidostycken väl inluddade under hakan istället? Blir det ens i närheten av samma effekt? :) Andra idéer?

Vill inte ha åsikter om bettets vara eller inte, bara tips om man kan göra ett eget för att testa!

Bufera
 
Hej

Jag är sugen på att testa ett så kallat curbgag, men har inte lust att lägga stora summor på det.
Går det att göra ett eget för att testa effekten? Tänker om man tar ett gag med sidostyckena men sätter sidostycken väl inluddade under hakan istället? Blir det ens i närheten av samma effekt? :) Andra idéer?

Vill inte ha åsikter om bettets vara eller inte, bara tips om man kan göra ett eget för att testa!

Bufera

Fast bettet måste ju sitta fast i sidostyckena också om du ska få rätt effekt?
 
Du vill knäppa ihop gagets sidostycken under hakan, men hur menar du att du får till fästet mellan bettet och de traditionella sidostyckena? Du behöver ju något i stil med en pessoa-ring för att få utväxlingen.
 
  • Gilla
Reactions: Ace
Menar ts ett vanligt gag så blir det ju ingen effekt alls med eller utan en curbstrap, men tror att man får liknande effekt med ett pessoa gag och en curbstrap mellan övre ringarna. Båda betten får ju ett stopp i alla fall vilket jag misstänker är målet.
 
Har ett curbgag själv och om du bara tar ett vanligt gag blir det inte samma effekt eftersom sidostyckena fästs i "en egen ring" Men kan säga att det är värt att kolla om du kan få låna av någon eller hitta ett begagnat.
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 814
Senast: Twihard
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 743
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 999
Senast: tuaphua
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 845
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp