Där fick jag

Sv: Där fick jag

Fy fan för den fodervärden henne skulle man boxa på näsan :devil:

(mitt fula språk är mycket trevligare än vad jag tänker när jag sett dessa bilder, man ska inte kunna spela beethowen på hästens revben)

Bra att det löste sig iaf.
 
Sv: Där fick jag

*KL*

Tycker hästen ser ungefär lika dan ut som på en viss ridklubb jag var ute på för något år sedan. Kanske FV lärt sig hästhållning från en sådan.
Otroligt tråkigt att se hoppas hästen mår bra för dagen och att du TS fram för allt mår bra med hästen hemma igen. Lycka till i framtiden.
 
Sv: Där fick jag

"Att hon var smal när du hämtade henne är för mig inte jätte konstigt, de flesta gammla travare jag träffat på är inte jätte lätta att hålla i hull och tappar gärna ännu mer vid miljöbyte, skador osv.
Eller iofs andra hästar oxå. "
Gammal travare som gått 140 hoppningar. Inte illa. undrar hur väl du känner FV. Man kan faktiskt ringa ägaren och säga att jag inte har råd med hästen el den motsvarar inte mina förväntningar...
Jag avlivade en fyraåring som var fullt frisk när vi lämnade iväg den, 3 månader senare står den på gården hoppandes på 3 ben, vi erbjöd oss betala vet men icke sa nicke. Den fv körde den hästen 50 mil utan smärtstillande:mad: Vi grät när vi såg henne. Hon röntgades och avlivades på klinik sen...
 
Sv: Där fick jag

Jag har nu suttit och sträckläst hela tråden, inlägg för inlägg. Har väl tagit mig över en timme. Och jag är lika imponerad som de flesta andra över hur TS har agerat. :bow:
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 002
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 050
Senast: BornAgain
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 277
Senast: nexxa
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 505
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp