Bukefalos 28 år!

Där fick jag

Sv: Där fick jag

Då tog det hus i helvete, för hon var minsann inte över 30! Jag blev lite konfunderad och undrade om det inte var så att honfyllt 30 för drygt två månader sedan. Jo, så var det, men hon var 30, inte över 30, för hon har inte fyllt 31.

Men jösses...skratta eller gråta, det är frågan :cool: :rofl:
 
Sv: Där fick jag

*kl*

Men då är hon ju typ i MIN ålder! Jag trodde det rörde sig om en mycket yngre tjej! *chockad* :eek:
Alltså...Jag kan ju som förälder sköta mitt barns talan, men hon är 8 år! Hon måste ju lära sig ta konflikter hon med.

Över 30 säger du?! Ofattbart. Skönt att pålle är hemma igen i alla fall. Man får se det positiva. :)
 
Sv: Där fick jag

hahaha, bara att hon hänger upp sig på att hon minsann inte är över trettio, hon är ju inte trettioett, säger så mkt om den människans verklighetsuppfattning och iQ..

Trettio bast o beter sig så här, vilket människa..kan inte ha det lätt..

Suck, hoppa du snart slipper att ha o göra med denna, vilken energitjuv!
 
Sv: Där fick jag

Stackars G.!!! den fina tjejen, så glad att du kunde rädda hem henne. Har läst tråden och blir mörkrädd. Håller en tumme att hon blir glad och frisk igen! :)
 
Sv: Där fick jag

Idag rymde hon och i förrgår försökte hon sparka mig, så det börjar bli den gamla vanliga G igen ;):D

Till er andra som svarat-> Nej, det här är en vuxen människa med barn, sambo och hus :crazy:. Jag pratade förresten med ägaren till en häst hon haft på foder för ett par år sedan igår. Misstänkte att det kunde varit något strul, eftersom fv har bilder ute på den hästen på en sida där hon skriver att det är synd om hästen, för den är så mager idag hos sin ägare.
Dom hade inte haft ngt problem med fv. Tvärtom, hästen hade varit på foder hos en annan tjej där den inte haft det så bra, och "min" fv hade då kontaktat ägarna och berättat detta, samt istället själv tagit hästen på foder. Hon hade själv lämnat tillbaka hästen pga pengabrist (hade inte haft råd att betala försäkringen tillägarna) och sagt att hon inte klarade av att ha häst ekonomiskt.
Jag berättade att hon skaffat ny foderhäst rätt omgående och berättade även vad fv skrivit på internet, och var.

Behöver jag säga att ägarna blev rätt så upprörda? :angel: (Fv har dessutom inte sett hästen sedan den lämnades tillbaka, det är rätt många mil emellan).

Kanske är jag lite jäklig emot henne nu, men jag kunde inte låta bli :devil:
 
Sv: Där fick jag

Jag tycker det låter som om "kärringen" (obs, jag är 32:D) behöver just en sådan reality-check, så hon kanske får en chans att mogna en gnutta. Om inte annat så får hon avsmak för ett område hon så tydligt inte behärskar.
Dessutom förstår jag helt och fullt att du vill ge henne ett tjuvnyp efter den här cirkusen.

SKÖNT att din häst börjar återhämta sig, även om det där sparkandet inte låter så himla kul :p:cool:
 
Sv: Där fick jag

åh herregud... Att det ens finns sådana människor gör mig mörkrädd. :eek:

All cred till dig som ens orkar hålla på att diskutera med denna människa... Håller tummarna för att fv (eller hennes föräldrar) betalar dig och inser sitt misstag så du slipper dra det här ännu längre utan ist kan få ett avslut på det hela.

Det finns alltför mkt konstigt folk här i världen... och tyvärr råkar rätt många av dom vara hästfolk... Det finns bra fodervärdar, men vart dom gömmer sig, det har jag ingen aning om...:p

Skickar styrkekramar till dig och pållan och hoppas att hela den här cirkusen får ett slut snart!
 
Sv: Där fick jag

Du skrev att du var rädd att ägaren till FV nya häst skulle tro att du var dum i huvudet (eller liknande?) om du kontaktade denna ang. fv...

Kanske om du inte haft bevis, men de där bilderna du lagt upp, skulle jag som hästägare se dom skulle jag gå i taket!
 
Sv: Där fick jag

Hästen är under igångsättning och skrittas lugnt nu. Pigg och fräsch, kör lite rodeo. Hovslagaren var ute och skodde för en dryg vecka sedan, svor en del över vad dom gjort med hennes hovar, men fick på skor iaf, även om han måste tvinga ut trakterna igen och vi får hoppas att skorna sitter kvar.
Blir mer och mer sitt gamla jag igen, även om jag fortfarande kan ge henne flytande B-vitamin rakt i krubban utan att kleta ut det med något annat :D.

sdc11049_53594873.jpg


Sammet-> Tyvärr har jag fortfarande inte en aning om vad det är för ny häst hon har, men jag har fått mina spioner i omgivningarna, så det kommer väl ;)
 
Sv: Där fick jag

Alltså, gnisslar tänder! :mad:

Egentligen, du har ju bilder, kontrakt och tävlingsresultat du kan
rada upp efter varandra och hon har inget förutom ett likadant kontrakt som dessutom talar till hennes nackdel.

Ser framför mig hur du lägger fram bevis efter bevis på hur illa hon
behandlat din häst och hur hon gapar som ett jäkla våp om
att du har mutat veterinären, och hovslagaren, och polisen, och hennes föräldrar.. (Sett för mycket på Judge Judy)
 
Sv: Där fick jag

För hästen går det framåt. Hon rids i skritt och trav (och en del galopp på stället :angel:), benet ser fint ut, såren är i stort sett borta, svullnaden likaså. Ont verkar hon inte heller ha, med tanke på hur mycket hon hoppar omkring på bakbenen. Och rund är hon :)

Fodervärden har det inte hänt så mycket med. Skickade iväg fakturan den sista förra månaden (väntade eftersom hon sagt att hon skulle betala i slutet av den månaden, även om jag inte direkt trodde att hon skulle göra det). Fick tillbaka den med adressat okänd (!?), och skickade istället iväg den till hennes föräldrar tillsammans med ett brev där jag ber dom vidarebefodra denna till fodervärden. Det borde ha varit framme hos dom idag (glömde min mobil i stallet igår, ska bli spännande ikväll ;))

Bifogade bla bilder på hästens skick, kopior på besiktning och utlåtanden, samt en specificerad lista på utrustningen som saknas och är trasig (tom tränset upptäckte jag var trasigt, saknade halva käkremmen!) och flera bilder på hästen och fodervärden där hästen är iklädd det täcke som fodervärden påstår att hon aldrig fått med.

Polisen har jag inte hört något mera ifrån.
 
Sv: Där fick jag

Glöm inte att hon ska betala för transporten själv enligt kontrakt och sen ska du väl ändå inte betala transporten om hon använde den för att hämta en ny foderhäst???

Usch och Fy...hoppas hon får så hon tål!!
 
Sv: Där fick jag

Ska bli spännande att höra vad hon har att säga om det då :)

/Anna, som följt tråden i smyg från start men vart för arg för att kunna få fram nåt vettigt att skriva, haha :angel:
 
Sv: Där fick jag

Det gjorde hon i slutändan ändå, jag satte aldrig in de trehundra kronorna till henne...

Och av mina källor har jag fått höra att hon inte alls plockade hem en ny häst, utan fortfarande letar och hör runt överallt efter en ny.
Dock är det väl rätt spritt i klubben och trakten om hur hon (inte) tagit hand om min, så det kan nog bli svårt för henne.
 
Sv: Där fick jag

Haha, nu kom det.

Fick precis ett sms

"Hej MITTNAMN, nu får du ge dig täcket som du påstår HÄSTENSNAMN inte haft hos mig fel påstående jag har fan aldrig sagt de, fan vad du hittar på de täcket hon har på bilden är med skickad till dig när vi lämnade tillbaka HÄSTENSNAMN, och så mager hon nutydligen är på bilderna du skickat till min far så har aldrig HÄSTENSNAMN sett ut hos mig, de har jag många som kan intyga lilla vän och många foton. sen vill jag veta varför du inte berättade sanningen om HÄSTENSNAMN från början när ja var och tittade på henne och där berättade vilken foderstat hon måste äta för att må bra. och en en gång varför kläcker du inte ur dig när duåker hem till oss att du tycker hon ser smal ut eller nå annat dåligt? Konstigt tycker jag attdu väntar med sånt. Och bekräftande räkningarna så har inte jag skickat tillbaka någon kan hålla med om att jag betalar vet. Bes. För tillbaka lämnande av henne.... Men sen Har hästen varit hos dig. Har hon blivit så mager under den tiden för så där har hon inte sett ut, fler vittnen på detta."

Hjälp mig nu Bukare att låta bli att svara :mad:
 
Sv: Där fick jag

Svara inte! Ut och gå en runda med dig istället. Sedan skall vi komma på något smart.

Vilken :devil:a människa, jag får ont i huvudet och vill tappa en tegelsten på hennes näsa.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 230
Senast: Inte_Ung
·
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
1 744
Senast: lizzie
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 327
Senast: BornAgain
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 353
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp