Bukefalos 28 år!

Där fick jag

Sv: Där fick jag

Det är ut och röka som gäller.
Skit, jag som slutade igår. Och i förrgår. Och dagen innan det. Det kommer alltid upp en anledning till att bara ta en cigg till ;)
 
Sv: Där fick jag

Luuugn.... aaaandas....
(Har följt tråden i det tysta.)

Gör ingenting - svara inte för allt i världen.
Ta på dig en regnkappa och låt det rinna av dig, det är det allra bästa du kan göra!
 
Sv: Där fick jag

Le. Le och berätta för dig själv att hon straffar ut sig. Hon underminerar sin sak bättre än du någonsin kan göra.

Möjligen hade jag kostat på mig att meddela henne att hästens skick vid återlämnandet är dokumenterat av veterinär och kommer att lämnas som bevis vid en kommande förhandling.
 
Sv: Där fick jag

Fy skjutton på folk som inte kan lyssna!
Blir såå sur! Jag hade själv en foderhäst ett tag och jag gjorde allt jag skulle i minsta detalj! Han blev dessutom ännu bättre än när vi fick honom!

Letar lite efter någon foderhäst jag ska ta med till gymnasiet i höst, men det känns ju sådär kul när vissa andra fodervärdar får oss även seriösa att få ett dåligt rykte.

Usch säger jag bara, men kom ihåg att det finns seriösa människor också! :)
 
Sv: Där fick jag

Jodå...det är väl vanligt med hästar som går ner 100 kg på några timmar va? :angel:
Herregud.
 
Sv: Där fick jag

En sån hemsk människa!

Jag hoppas verkligen du orkar driva detta igenom så att hon inte kommer undan med att ha behandlat hästen, och dig, så här!
 
Sv: Där fick jag

Jodå...det är väl vanligt med hästar som går ner 100 kg på några timmar va? :angel:
Herregud.

Vilken optimal bantningsmetod för alla kalasfeta hästar det vore ;) Jösses vilken jäkla människa. Jag skulle nog gett sjutton i att svara på hennes sms mer. Det är ju det hon eg vill, få dig att gå igång så försök att ignorera, jag vet - skitsvårt, men du har mer utav det i slutändan.

Kram på dig och hästen
 
Sv: Där fick jag

KL

Vilken jävla människa!
:mad: Förstår att du är arg, det skulle jag med bli.

Hatar dessutom att i nedlåtande ton bli kallad lilla vän, det hade nog räckt för att jag skulle explodera :devil:
 
Sv: Där fick jag

Hade jag varit du hade jag tuggat fradga vid det här laget av ilska.
GAH! :devil: Vilken dryg människa.
Men som andra sagt, man får försöka ignorera det hon gör sig ju bara löjlig. Skulle dock vara väldigt svårt att hålla huvudet kallt i det läget!
 
Sv: Där fick jag

Det har faktiskt fungerat, har fokuserat på annat och att hästen faktiskt är hemma och mår bra.

Lovisleonora-> Jag skrev faktiskt något i den stilen i bilagan med bilderna på hästens skick, att det är dokumenterar av veterinär mfl om det behövs användas vid en eventuell process. Hoppas iallafall att hennes föräldrar inser allvaret och börjar förstå vad som har hänt. Själv har jag ingenting emot att fodervärden hamnar hos kronkalle igen :angel:

thess-> Jag vet att det finns gott om seriösa och bra fodervärdar, tyvärr kommer jag aldrig mera låna ut en häst, just för att det även finns oseriösa. Jag vågar inte chansa igen helt enkelt.

Tinda-> Ja, hon måste ha svettats väldigt mycket i transporten på vägen hem :angel:

Sammet-> Skoja inte, jag är stenhård på att driva det här vidare. Det är det som håller mig igång ;)

CBJack-> Jag har faktiskt avstått och inte besvarat SMSet alls. Eloge till mig ;)

Lycanthrope-> Fast jag är ju liten jämfört med henne, hon är ju faktiskt över 30. Eller förlåt, 30 :P

angelwings-> Jag biter ihop och låter en del av drivkraften gå till miamiswings hästköpare (tråden i samma forum som denna). Lite samma typ av människa, den hästköparen och min fodervärd. Dåligt rykte, gjort bort sig flera gånger, verkar inte själv förstå vad denna gjort. Även om min fodervärd är en lightvariant av miamiswings hästköpare.
 
Sv: Där fick jag

Duktigt Popcorn som avstått från replik. Beundransvärt. Men det är klart, inget hindrar dig från att tugga fradga på kvällen i enskildhet :D
 
Sv: Där fick jag

Oj oj, det borde finnas gränser för hur korkad man får vara. Jag skulle aldrig kunnat hålla mig från att konfrontera henne, hon är inte bara blåst utan beräknande, manipulativ och elak.

Hur driver du ärendet vidare just nu?
 
Sv: Där fick jag

Fattar inte riktigt hur denna människa verkar funtad i hjärnan.
Hon måste väl fatta att hon kommer att åka på det hela ändå till slut eftersom det är hon som har behandlat hästen illa m.m

Förstår om du är frustrerad och arg på denna människa!
 
Sv: Där fick jag

Jag har inte läst hela tråden så jag vet väl egentligen inte hur det ligger till men jag ville bara hoppa in och säga att jag hoppas att det löser sig för alla parter som är inblandade och att hästen mår bra. Det är huvudsaken, tycker jag.

Jag har inga dåliga erfarenhet av att låna ut hästar på foder på så sätt att fodervärden misskött hästen men däremot har de sagt upp hästen och praktiskt tagit krävt att jag ska hämta den innan uppsägningstiden gått ut och det tycker jag är fel för i bägge fallen har de kunnat ha kvar hästen tiden ut utan problem.

Däremot har jag dåliga erfarenhet av att ha häst på foder. Jag har blivit väldigt illa bemött av två ägare till hästar som jag haft på foder och faktum är att jag aldrig mer kommer att ta en häst på foder tack vare de idioter som jag stött på som lånat ut hästar.

Tack för mig och som sagt, hoppas detta löser sig!!
 
Sv: Där fick jag

Jag har också följt tråden i det tysta. Hon kan försöka slingra sig och vrida och vända på saker hur mycket hon vill, tjafsa om täcken och hitta på ursäkter, men faktum kvarstår: Det var verkligen ingen rolig syn att se hur hon såg ut efter att ha varit under den människans "omsorg". Inga argument i världen kan försvara hur hon vanvårdat hästen!

Att sen blanda in sin pappa.... Jag är flera år yngre än henne, men skulle aldrig drömma om att dra in mina föräldrar i en sådan konflikt. Det får mig nästan att undra hur det står till med begåvningen.

Jag hoppas det löser sig snart så att du kan släppa det trista och fokusera på att pyssla om damen!
 
Sv: Där fick jag

Vad roligt att du frågar, fick faktiskt ett brev hem igår från fodervärdens pappa.

Hej MITTNAMN

Vi har fått ditt brev och bifogade dokument, och beklagar att du och FODERVÄRDENSNAMN inte kommer överens om hur ert mellanhavande skall avslutas. Jag har talat med FODERVÄRDENSNAMN, som blir väldigt upprörd över de, som hon uppfattar, kritiska och felsktiga uppgifter du lämnat. Av det skälet kommer jag nu att redovisa för dig hur jag anser att kostnaderna ska fördelas, efter att ha tagit del av din information samt talat med FODERVÄRDENSNAMN.

Vi står för kostnaden för "Besiktning pga återtag från fodervärd" som KLINIKENSNAMN genomfört. Inklusive kostnaden för den medicin som skrivits ut.
Veterinärkostnad 1300 kr, Medicin 101 kr samt labratorieanalys (Solvalla) 225 kr.
Veterinärkostnad och labratorieanalys betalas mot de fakturor du översänt och medicinen direkt till ditt bankkonto.

Genomgång av den utrustning som du i din specifikation tagit upp.
Transportskydd, 4 st ersätter vi dig för, enkligt vad du angivet, med SUMMA.
Tjockt stalltäcke, är återlämnat. Lades i anslutning till hästens box i samband med återlämningen av hästen.
Senskydd ersätter vi dig för med vad du angivet, SUMMA.
Boots ersätter vi dig för med vad du angivet, SUMMA
Stigläder och stigbyglar satt på sadeln då den återlämnades.
Träns och tyglar. Här har ni återigen olika uppfattning, dessa lades på det tjocka täcket vid boxen. Vi ersätter dig med halva upptagna kostnaden, då jag känner osäkerhet angående spänne och rem, alltså SUMMA.
Hackamore, den rem som du säger är av, kan skaffas separat, vi ersätter dig mig halva av den upptagna kostnaden, alltså SUMMA.
Boot ersätter vi dig för, enligt vad du angivet, med SUMMA
Regntäcket är ni också oense om, men jag väljer att ersätta dig med, enligt vad du angivet, SUMMA.
Summan för ovanstående blir SUMMA.
Tillkommer medicin SUMMA.
Avgår, enligt er överenskommensle, 300 kr för återtransporten.
Totalsumma att inbetala till ditt konto SUMMA (ca hälften av vad jag begärt)

Den bifogade fakturakopian från Distriksveterinärerna lämnar vi utan avseende, då jag uppfattat att FODERVÄRDENSNAMN tydligt meddelat att hon inte hade möjlighet att ta in en veterinärkostnad. Jag ser heller inte anledningen till veterinärbesöket, då det ändå vid återlämningen skulle ske en veterinärbesiktning. Veterinäören beställdes efter det du varit på plats för att inspektera din häst, sedan FODERVÄRDEN påtalat att "något inte stod rätt till". Vare sig du eller senare veterinär påtalade någon misskötsel av hästen, eller upptäckte någon skada utöver det ryggproblem som FODERVÄRDEN och du misstänkte.

Jag beklagar att fodervärdsperioden avslutats på detta sätt, och hoppas att din häst ska få en bra ålderdom tillsammans med dig.

Hälsningar
XXX



Tja... Jag kommer utgå med en ny faktura och kräva in veterinärkostnaden, samt bifoga en sammanställning av sjukdomsförloppet. Varför och hur samt hänvisa till punkten i kontraktet som säger klart och tydligt vem som ansvarar för veterinärvårdskostnader i detta fall. Betalas den kan jag godta ersättningen för utrustningen, annars skickar jag allt till kronofogden.
Kan jag göra så?
 
Sv: Där fick jag

Jag sitter här och är helt mållös efter att ha sträckläst tråden :eek:
Eloge till dig för att du inte ger upp :bow:
 
Sv: Där fick jag

:eek::eek::eek::eek:

Sitter här och har läst fortsättningen nu, och ärligt talat så vet jag inte var jag ska ta vägen.. HEEERREGUD!


stryke-kramar till dej iaf och skönt att pållan börjar likna sej själv! :bow:
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 141
Senast: Inte_Ung
·
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
1 675
Senast: lizzie
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 191
Senast: BornAgain
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 318
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp