Bukefalos 28 år!

Där fick jag

Sv: Där fick jag

Jag kikar in på hennes bdb om dagarna för att hålla mig uppdaterad om när hon lyckas få tag på en ny häst, och hur man ska luska ut ägaren till den.

Hittade detta....


FODERVÄRDEN: Ååå snart får ja hem nya hästen ;) Skönt med siiin häst ...

NÅGON KOMMENTERAR: Vad ee det för ras?
vart e MINHÄSTSNAMN?
VF haru int kvar henne ; )

FODERVÄRDEN Svar: där för att hon höll inte för mina kriterier tyvärr... Ägaren hade ljugit om lite saker för mig för att jag skulle ta henne. Men den nya blir ett sto med iaf :)



*GAAAAAH*
 
Sv: Där fick jag

*KL*

Blir så otroligt arg på fodervärdar som inte sköter sitt.
Har själv haft en häst på foder, dock konvalescent under tiden, var fel både här och där och jag vårdade honom så ömt att folk tittade en extra gång när jag hade hysteri om att han halkade till eller kändes det minsta varm i något ben. Jag var paranoid hönsmamma med andra ord, jag red väldigt sällan då hästen hade som sagt problem i ett framben men lika glad var jag för det, var ute på promenader och pysslade mest. Det var då man insåg hur mycket jobb det är med hästar och att man måste älska dem och vårda dem, inte bara kunna ha dem när det är roligt.

Jag hade tagit ett rejält snack med FV om prioriteringar, ansvar och skötsel om jag var du, att man kan inte låna någonting, riva sönder det eller göra skada för att sedan säga "det var inte jag" och helt plötsligt stå i ett gränsland där ingen ska betala någonting. Nejdu, jag hade skickat en fet räkning för vet, kiropraktor samt transport om jag fick hämta själv, hade FV inte betalat då, skickat till kronofogden. Punkt slut. För oavsett har ni ett kontrakt och det kontraktet ska följas även om det saknas ett datum, för som jag såg någon annan nämna i tråden; Hon har haft hästen hemma = hon har sett det som ett giltigt kontrakt tills den dagen hon blev skyldig till kontraktsbrott och det är inte OK!!


Har inte läst hela tråden men hoppas verkligen att det går bra med hästen och att du får hem den i någorlunda skick.
 
Sv: Där fick jag

Åh gud så arg jag blir!

Kan du be vet. skicka dig ett intyg om att hästen på den tid som var mellan att hästen återlämnades och att besiktning gjordes omöjligt kan ha fallit ur så mkt?
Och be vet även skriva att han inte är partisk och om de nu vill ta upp den diskussionen så är de välkomna att ringa vet?

Sen kanske du kan säga att de kan diskutera vidare med din advokat? :devil:


Åååh blir så arg över den där fodervärden. Jag skulle gå i taket om jag fick höra att jag hade min häst utlånad till en sådan person! :eek: Och vilken ångest jag skulle ha!
 
Sv: Där fick jag

Usch vilken hemsk historia! Har följt tråden på avstånd och förfärats. Inte kanske så konstigt att det var svårt att hitta foderhäst när jag letade för ett tag sedan! (endade upp med en egen då jag inte hittade någon)
Kan inte låta bli att svära över att såna p*on förstör för oss ärliga... :(

Något jag funderar över, har du eller ska du kontakta advokat?
 
Sv: Där fick jag

Alltså det är ju så man ser rött. Den här lilla lilla människan lever helt och hållet i det blå och tror att hon kan slippa ifrån ansvar. JÄTTEBRA att du orkar stå på dig - KANSKE hon kan lära sig något yttepytte. Men ett är säkert, det kommer inte bli lättare att få henne att betala när hon står med ny foderhäst som hon säkert knappt har råd med egentligen.
Jag hade nog kroknat för ett bra tag sedan tyvärr. Vilken idiot.
 
Sv: Där fick jag

Även jag har följt tråden i det tysta och... vad ska man säga? Hittar inga ord som bäst beskriver vad jag tycker om den här *censur* *censur* *censur*... människan!!!! :mad:
Hoppas allt hon gjort slår tillbaka på henne själv!

Härligt att se att du orkar stå på dig som du gör, det är jag inte så säker på att jag själv hade klarat!
Fortsätt kämpa för din rätt och känns det jobbigt kan du ju alltid komma hit och käka smörgåstårta :D :bump:

Kraaam!!
 
Sv: Där fick jag

Ojdå, det snurrar på.. men men, hoppas det löser sig så snabbt det går. Skönt att de tinte står helt still iaf, det är alltid nåt. Även om det är jobbigt att fajtas...
 
Sv: Där fick jag

men hjälp... när man bara läser texten som fv har skrivit så kan man tro att det rör sig om en 15 åring, inte nån som är dubbelt så gammal. DET är mest skrämmande tycker jag.
 
Sv: Där fick jag

Tycker att du kan kräva in all vet kostnad. Och förklara för dom att om denna kostnad inte betalas inom ex 30 dagar kommer du skicka vidare ärandet till fogden. Då kostnaden för all trasig/saknad utrustning OCH all vet/medicin kostnaden. Samt att du inte kommer att kompremisa med transportkostnade då fv skulle enligt kontrektet stå för detta. Stå på dig och ge dig inte.

Håller tummarna för att fv ska ta sitt förnuft till fånga!
 
Sv: Där fick jag

bara bumpar upp, villveta om popcorn har hort ngt mer eller kanske rent av fatt betalt??? DET vore ett under tror jag lol.. skamtar bara.. men lat oss veta, vad hander??????
 
Sv: Där fick jag

Ja, jag har aldrig varit med om människa att ha sådan dålig verklighetsförankring.
Talade i dagarna med en gammal stallkamrat till henne (som stod i det stallet där det blev en massa liv och bråk och som fv sedan flyttade ifrån), och tydligen så hade folk i stallet varit upprörda över hur hästen (min då, samt fv's väninnas nsv) blivit behandlade. Min häst hade tydligen väldiga problem med sitt öga (hon har medfött grå starr på ena) som folk var på henne om att hon borde göra något åt, vilket inte gjordes (ögat var det dock inget fel på när jag var nere o ville ha hem henne), hon och hennes väninna hade tydligen varit ute och kappridit med varandra var och varannan dag, hästen spolades av med kallt(!!) vatten. Dessutom gick min häst som barfotahäst redan där!
Tjejen beskrev även min häst som en väldigt rädd häst som flög i luften för ingenting...
Min häst är en fräck ångvält som knappt är rädd för någonting, däremot kan hon flyga i luften av ren protest mot saker och ting. Jisses...
 
Sv: Där fick jag

Jag har varit i kontakt med advokat, dock har jag endast mailat en del info (+ denna tråd) med advokaten (gammal vän) och fått lite tips därifrån. Har inte kontaktat advokat angående stämning eller dyl - ännu :mad:
 
Sv: Där fick jag

Jag tycker det är så bra och starkt av dig, att du orkar ta tag i det här och få henne att stå tills vars rättsligen för vad hon har gjort, då kanske hon förstår att man inte kan behandla en levande varlse så dåligt som hon gjort! :bow:

*skickar en massa varma och pepiga styrkekramar*
 
Sv: Där fick jag

Inte hört någonting på ett tag faktiskt. Var väl inte så väntat heller, det här är väl inte direkt prioriterat :angel: (med all rätt kan tilläggas).
Har fått hem papper på att anmälan är gjord, that's it. Men de ska snart bli användbara, fv har tydligen hämtat hem en ny häst nu ;).
 
Sv: Där fick jag

så förjävligt att polisen inte bryr sig mer om djurplåreri. djuren har inte valt att bli tämda och ska därför ha det så bra som möjligt. blir så jävla sur när inte polisen bryr sig om djurens lidande. och inte alltid djurinspektörn heller för den delen. att en häst får lida ansers inte som något. men det e två förmånga.

bara använd det så den ny hästens ägare tar hem sin häst! hon ska ta mig fan inte få plåga en häst till.
 
Sv: Där fick jag

Jo, fast i den här situationen så är det faktiskt ingen brådska. Det hade väl varit en annan femma om hästen varit utsatt för vanvård just nu, men just nu har hon det rätt så bra, då är det bättre att polisen tar itu med annat som är mer akut först.

Men jag håller med dig rent generellt. Det är alldeles för dåliga straff och för dåligt utredningsintresse hos polisen i djurskyddsfrågor.

Mitt 1000e inlägg, det måste bero på den här tråden ;)
 
Sv: Där fick jag

popcorn,
har du tankt pa att copy det har och see om du kan sanda det till V ny hasts agare? just som en "keep your ears open just in case" grej?? Onodigt att en till hast skall bli lidande men forhoppningsvis kommer det inte att ske..

Nu haller jag inte med dig om barfota, men det ar upp till var och en och ngnstans sa du din hast MASTE ha skor sa det ar ok.. personligen ar det bara jag som anvander skor i mitt (eget hemma pa garden) stall. Men igen beror helt pa underlag etc sa det upp till var och en.

Men snalla hall oss alla underrattade, jag sitter faktiskt och gapskrattar nar jag har last denna traden, inte for att det egentligen ar roligt, pa ngt satt, men hur det finns sa helt korkade manniskor... som FV alltsa. Du sjalv verkar ha sett lite av den humoristiska sidan ocksa, kanske for att inte totalt explodera. och det ar ju sa, ett gott skratt forlanger livet.

Hang tight,

kat
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 141
Senast: Inte_Ung
·
Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
1 675
Senast: lizzie
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 191
Senast: BornAgain
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 318
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp