Därför blir det nyval

Det är svårt att undanhålla något som håller för granskning..

Javisst, men det är inte samma sak som att alla konspirationer är sanna. Däremot är förstås många konspirationer sanna i Avpixlat-SD-världen och eftersom man tycker att den riktiga verkligheten är lite obekväm att leva i föredrar man socker-kentas värld.

Därför går det inte att förstå SD utifrån den verkliga verkligheten, inte fundera över hur de kommer att agera utifrån vanliga referensramar.

Det är lite som att lyssna på US-amerikanska Tea Party när de går i taket över Obamas migrationsbeslut, när St: Reagan gjorde samma sak.
 
Det önskvärda hade varit att allmänn media hade förmåga att rapportera objektivt ....

Asg .... så var det bevisat att i SD-världen så ser man inte verkligheten som andra ser verkligheten. SR och SVT har de största förtroendesiffrona men SD lever i sin egen avpixlat-verklighet.
 
Asg .... så var det bevisat att i SD-världen så ser man inte verkligheten som andra ser verkligheten. SR och SVT har de största förtroendesiffrona men SD lever i sin egen avpixlat-verklighet.
En kommersiell sändare , där ser du på reklamintäkterna vilket förtroende sändaren har .Hos STV ser du det på antalet frivilliga licenslösare alltså inte alls utan genom div undersökningar.
Och hos Sd ser du det genom att jämföra det antal mandat man erhållit i val.
Och SD ligger väl idag på tredje plats vad det gäller väljarnas förtroende eller hur ;)
 
Asg .... så var det bevisat att i SD-världen så ser man inte verkligheten som andra ser verkligheten. SR och SVT har de största förtroendesiffrona men SD lever i sin egen avpixlat-verklighet.

Vad säger det att SR och SVT har de största förtroendesiffrorna? Vilka är det som har förtroende mer än du? Den intellektuella eliten som bestämt vet att det SR och SVT rapporterar är heltäckande och objektivt?
Eller hur.

Jag har mitt kontaktnät inom de allra flesta myndigheter så information får jag oavsett men jämförelser är intressanta och man kan aldrig få för mycket information så jag följer även all sorts media.
Jag tror inte att de ljuger, de etablerade journalister som på senare år gått ut och medgett/meddelat att det finns en agendasättning inom samtliga av sk traditionell media där man inte rapporterar om/lägger ett filter över nyheter med ett migrationsnegativt innehåll för att, citat; man inte vill spela främlingsfientliga i händerna.

Rapporteringen har emellertid ändrats markant sedan septembervalet, nya och fler kritiska röster har börjat höras. Det är uppenbart att valresultaten legaliserat migrationskritiska åsikter och kritiken mot media hörs från precis alla håll - trots detta enorma "förtroende". Är det inte märkligt så säg.
 
Inte förrän efter Koreakriget slog effekterna igen vad det gällde levnadsstandard. Alltså fanns det i varje svensk stad, varje samhälle getton där folk bodde i undermåliga bostäder. I Getton
Jag skulle kunna tänka mig att andelen fattiga och de som bor i undermåliga bostäder är lägre idag än då.
Sysselsättningsgraden bland invandrare jämfört med "svenskar" är på väg att hamna på samma tal, skiljer väl ca 10 till 15 procentenheter.
Och det är ju i gruppen arbetslösa du finner "gettoinnevånarna"

Läs länken igen, notera ökningen av utanförskapsområden och fundera över hur de kunnat explodera i antal på så kort tid och hur det kommer sig att arbetslöshetstalen i utanförskapsområdena också slagit rekord - med råge.
Tidigare har det varit så att utanförskapsområdena har högre arbetslöshetstal men inte i närheten av dagens skräcksiffror.

Du nämner "Getto". Sverige har varit 100% gettofritt men nu har vi flera områden som står på randen för att kvala in och nedgraderas till getto. Det är några välkända miljonprogramsområden som ingen vill rusta upp eftersom man med facit vet att områdena och bostäderna misshandlas fullständigt av sina invånare.
Sedan är ju en grundförutsättning för att renovera upp de aspirerande gettona att man får dit entreprenörer som vill ta regelbundna strider med fack och arbetsmiljöverk pga riskerna.
 
Vad säger det att SR och SVT har de största förtroendesiffrorna? Vilka är det som har förtroende mer än du? Den intellektuella eliten som bestämt vet att det SR och SVT rapporterar är heltäckande och objektivt?.

Det säger att SVT och SR har de störasta förtroendesiffrona, precis som du skriver.

Sen får man tycka annorlunda och det gör man om man bor Avpixlattorp i Sdunga härad. Om man hämtar sin verklighet där så kommer man inte att tro att verkligheten fungerar på samma sätt som vi andra. Därför går det inte heller att tolka SD-s beslut från en rationell verklighet, utan från en verklighet där det är hemskt att en Lucia har mörkt hår, där moskér inte är en gudstjänstlokal utan en terrorcell.
 

1938.
Isf kan vi lika gärna ta upp att vi hängett oss åt barbari i Sverige. Det påstås att det var tack vare kristendomen som vi kom ifrån grottbeteendet.
Oavsett, det var ett tag sedan och jag anser att det enda syfte med att titta tillbaka på 1938 års Lort-Sverige, och ännu tidigare Barbari-Sverige, är för att påminna oss själva om att man bara går åt ett håll och det är förbättringens.
Den här tillbakagången för ett land som tillhört västvärldens spetsgrupp är rakt igenom genant.
 
Det säger att SVT och SR har de störasta förtroendesiffrona, precis som du skriver.

Sen får man tycka annorlunda och det gör man om man bor Avpixlattorp i Sdunga härad. Om man hämtar sin verklighet där så kommer man inte att tro att verkligheten fungerar på samma sätt som vi andra. Därför går det inte heller att tolka SD-s beslut från en rationell verklighet, utan från en verklighet där det är hemskt att en Lucia har mörkt hår, där moskér inte är en gudstjänstlokal utan en terrorcell.

Den dagen traditionell media publicerar/sänder ut sådan här relevant sanning/fakta får de mitt godkännande men förtroende kommer jag av goda skäl aldrig ge någon media:

http://magasinetneo.se/artiklar/migranverket/
 

ja det kan ju vara lite besvärande för lingonromatiken i Sd-världen och inget som Avpixlat tar upp. Och ett skäl till att det inte går att fundera över vad SD gör och tänker utifrån rationella mönster. Man lever i sin egen lilla hat-bubbla.
 
ja det kan ju vara lite besvärande för lingonromatiken i Sd-världen och inget som Avpixlat tar upp. Och ett skäl till att det inte går att fundera över vad SD gör och tänker utifrån rationella mönster. Man lever i sin egen lilla hat-bubbla.



Du tycker inte att samhällsutvecklingen efter 1938 var intressant?
Sverige tillhörde varken spetstruppen år 1938 och än mindre användes ordet "välfärdsstat" när man diskuterade landet.

Jag hävdar att Sveriges utveckling efter 1938 är betydligt mer intressant och än mer intressant är att vi de senaste 10-15 åren tillåtit en successiv nedmonterande förändring inom alla områden. Det är fakta. Det stör dig och troligen gör det ont i din bittra själ men likväl, det är fakta - sanning.
Lika sant som att barbari eller getto-lort inte tillhört de senare decenniernas Sverigekultur men att vi troligen kommer dit om vi fortsätter på denna mindre elitistiska bana.
 
Du tycker inte att samhällsutvecklingen efter 1938 var intressant?
.

Nej, hurså?

golit diskuterar att det inte går att förstå SD-s handlande utifrån den vanliga verkligheten som vi andra lever i. SD bor i Avpixplattorp, Sdunga Härad och där ser inte saker ut som för oss andra. Där är Sveriges mest betrodda medier som SVT och SR en del av konspirationen.

Därför blir det nyval.

Världen är emot SD och nu vill man ge igen.
 
Nej, hurså?

golit diskuterar att det inte går att förstå SD-s handlande utifrån den vanliga verkligheten som vi andra lever i. SD bor i Avpixplattorp, Sdunga Härad och där ser inte saker ut som för oss andra. Där är Sveriges mest betrodda medier som SVT och SR en del av konspirationen.

Därför blir det nyval.

Världen är emot SD och nu vill man ge igen.

"Nej hurså?"
Det har jag redan förklarat. Äldre historik är bara intressant ur ett perspektiv och det är som påminnelse. Det fanns goda skäl och målmedvetenhet som styrde oss i en riktning bort från barbari och lort - mot välfärd och elitism - den perioden och resan är intressant.
Att vi nu låter oss backa tillbaka mot tider som bestod av barbari och lort är inte acceptabelt.

Resten är bara fördomsfullt pladder väl grundat på okunskap och dålig insyn, i vanlig ordning.

Blir det nyval beror det på att SD inte kan lägga sin röst på regeringens budget och det beror inte på hämnd utan på att de röda är urusla på ekonomi. De ska hållas så långt från ekonomiska beslut det bara går.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 014
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 343
Senast: miumiu
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 051
Senast: Ajda
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 330
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp