Bukefalos 28 år!

dagens ritt

J

jojjogalopp

I dag red min dotter ut på sin häst sensam på grund av att jag hadde så mkt och göra.
:confused:
Hon sa att hästen hadde kasstat sig i diken flera gånger vänt på en fem öring helt koko vad kan detta bero på,Hon har varitt så på sista tiden säjer min dotter,

Sisst jag red gjorde faktiskt hästen med så jag ska ut i morgon i gen väran häst har alldrig varitt så,skulle vara kul med andras tycke
 
Sv: dagens ritt

Idag var det ett par grader kallt, för första gången på några veckor, dessutom blåste det lite och i övrigt sken solen och det var jättemysigt väder.

I såna vädersituationer, brukar i alla fall min gamla dam och stallkompisarnas hästar vara extra taggade och kan hitta på, både det ena och det andra... :angel:
 
Sv: dagens ritt

Ja, det är när det är sånt här väder som man verkligen får det bekräftat att "HÄSTEN ÄR ETT FLYKT DJUR". Min kuse for i väg i alla vädersträcken i dag. Bra balansträning.....
 
Sv: dagens ritt

Hahaha bra balans övningar ja då får vi ju hoppas att det ej blåser i morgon för jag har noll balans,
Men sisst jag red så blåste det inte,kan det smittas av
hur dem anndra är i stallet hon går med en välldigt fjantig valack??
mysko hon e inte som hon ska vara i alla fall,
 
Sv: dagens ritt

Stallkompisens sto, var lite konstig för fjorton dagar sen. Det visade sig att hon BRUNSTADE och när hon gick ur brunsten, var det två-tre dagar med kallare väder och då var det INTE roligt att rida ut på henne, vare sig själv eller med sällskap. Stallkompisen fick leda henne hem ena dagen och valde att åka till ridhuset två dagar efter det. :p
 
Sv: dagens ritt

vädret som många andra skrivit, men annars har ni ändrat något i foderstaten?
Hänt något märkvärt i hagen?
eller dyl.

Diivan jag rider var faktist nästan lungn idg :D för att vara fullblod (har slutat märka när hon är överpigg, märker bara att hon blir lungnare ibland)
 
Sv: dagens ritt

Har inte ändrat foderstaten,
hon får bara korn och hö,

Märkvärdigt nja den anndra hästen är rädd för allt springer och glor och rusar och slår med huvudet och tvär nitar och slänger med huvudet och glor in i skogen.

visst han brusar ju upp henne då men varför gör hon så när man rider ut på henne nu,

Sen när jag tar in dem så blir hon alldeles tittig och tittar bakått ut i fönster,

Nej hon e inte sig själv. och inget fel mm enligt vet,

:crazy:
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 488
Hästhantering Köpte för ett par veckor sedan en häst på 9 år. De första dagarna var rosenröda och hans bufflande försvann, han mös, var lugn att rida...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 167
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt var jag ska lägga tråden.Har hamnat i en situation som är både kul o känns lite , ja knepig. Min ena dotter red...
2
Svar
22
· Visningar
3 652
Senast: Li11aMy
·
Hästvård Har ett äldre halvblod, 22 år. Under de fem åren jag haft honom ådragit sig kronisk lymfangit vä bak efter rasp för tre år sedan och...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 226
Senast: Kalle_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp