Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om jag kände minsta vilja att prata om vad han känner och varför han inte har det bra hemma, eller hur du nu uttryckte det, så skulle jag starkt ifrågasätta den viljan hos mig själv.

Vilket jag som sagt gör. Varför jag inte vet vad jag vill. Som jag skrev.

I mitt allra första inlägg om detta skrev jag: "Vi får se vad som händer framöver, jag vet faktiskt inte vad jag vill." Vilket ledde till att jag fick frågan varför jag ens kunde tänka mig att prata med honom, så jag svarade på det. Att du tolkar mina svar som att jag är väldigt benägen vet jag inte varför. Jag har som sagt vid upprepade tillfällen sagt att jag inte alls vet.
 
Jag tycker att den sortens känslor, där man odlar och göder dem och hänger sig till en känslospiral där känslor på egen hand triggar andra/intensifieras, är en dålig sak faktiskt. Jag tycker absolut inte att känslor är något negativt, eller att vi alla ska sträva efter att bli känslokalla robotar - långt därifrån! Men känslofrossande, där de liksom separeras från verkligheten de kom ifrån från början, det ser jag inte som något sunt alls...

Och det gör inte jag heller. Alls. Jag anser dock inte att jag sysslar med känslofrossande och jag hoppas att det inte var det som menades i tråden heller. Sådant vill jag hålla mig ifrån, och håller med dig om att det är destruktivt.
 
Men hallå? Klistrar ni @mandalaki @Petruska @Monstermom väl mycket på @Singoalla som hon aldrig uttryckt nu? Hon lyfte en sak som hon fick bryderi över, där hon inte vet hur hon ska göra och sina tankar runt det och det moraliseras hej vilt?

Det blir lätt så att saker som skrivs dras till sin spets ibland, upplever jag, och saker tolkas in som inte skrivits ut. Halmdockor, med andra ord. Det är lite synd, men är ändå glad över denna diskussion som fått mig att tänka kring mycket!

Nu skrev han i alla fall. Tack för igår, bla bla bla någonting annat, och avslutade med "lätt rörigt i tankarna idag.."
 
Under de senaste två dagarna har jag på Facebook fått två uppdateringar om att vänner är i förhållanden, en är gravid och TRE har fått barn. Forever alone-tankarna är starka in this one.. :(
 
Det blir lätt så att saker som skrivs dras till sin spets ibland, upplever jag, och saker tolkas in som inte skrivits ut. Halmdockor, med andra ord. Det är lite synd, men är ändå glad över denna diskussion som fått mig att tänka kring mycket!

Nu skrev han i alla fall. Tack för igår, bla bla bla någonting annat, och avslutade med "lätt rörigt i tankarna idag.."
Jag tänker nog också, även som svar till @bumpo , att man får räkna med att diskussionen går vidare och kanske snarare inspirerats av något som i det här fallet du skrev, än verkligen handlar om dig. Och jag lutar nog åt att just det är ett rätt vanligt sätt att prata om sådana lite abstrakta saker som tex känslor, idéer och åsikter. Det någon skriver/säger slår an något hos en, man spinner vidare - det man då svarar säger säkert mer om en själv än det säger om i det här fallet @Singoalla .

Men fortfarande, för mig ser det ut som ett något överdrivet känslofrossande i ett och annat av @Singoalla s inlägg. Att det skulle vara moraliserande att lyfta det, framstår för mig som en underlig tolkning.

(Jag är för övrigt den sista att lägga moraliska aspekter på om @Singoalla väljer att ha en historia med en gift man. Det är upp till dem.)
 
Under de senaste två dagarna har jag på Facebook fått två uppdateringar om att vänner är i förhållanden, en är gravid och TRE har fått barn. Forever alone-tankarna är starka in this one.. :(

Hear hear.. inte riktigt samma men jag ska hem till en kompis idag och träffa hennes nyfödda för första gången, och det kniper i livmodern bara jag tänker på det.

Ofta när jag längtar efter någonting och det blir smärtsamt att påminnas om vad jag inte har, så brukar jag tänka att "min tid kommer", och sedan försöka njuta av det jag har just nu under tiden. Försöka landa i att det inte är så att jag inte har det, utan bara att jag inte har det ännu.
 
Men fortfarande, för mig ser det ut som ett något överdrivet känslofrossande i ett och annat av @Singoalla s inlägg. Att det skulle vara moraliserande att lyfta det, framstår för mig som en underlig tolkning.

Du får gärna peka ut sånna inlägg, om du ser det framöver! Det kan vara bra för mig att bli medveten om. Sen kanske jag inte håller med dig, eller helt enkelt fungerar annorlunda. Men kan jag skippa destruktiva känslospiraler så är ju ingen gladare än jag själv.
 
Under de senaste två dagarna har jag på Facebook fått två uppdateringar om att vänner är i förhållanden, en är gravid och TRE har fått barn. Forever alone-tankarna är starka in this one.. :(

Äsh, sociala medier är en styggelse. Fokusera på ditt eget liv istället :).
Men jag är väl sån som loggar in på min facebook typ 1 gång i månaden :D.
 
Tack, för den.
Den var menat som pepp till henne. Finns ju undersökningar som visar att sociala medier inte är bra för oss. Vi mådde bättre innan dom kom.

Jag gissar att du inte kan se den inbäddade länken med ett filmklipp :nailbiting: Det var ett skämt, alltså! Och ett roligt klipp om det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska kasta ut min nuvarande och köpa ny säng. Men hur i hela fridens namn väljer man en ny bekväm säng? Det är ju sjukt dyrt! Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
687
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
2 982
Svar
1 802
· Visningar
95 987
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
3 392
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp