Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit på två dåliga dejter till. Men det är bra, att få fundera lite på uttryck och utstrålning. Har tappat bort mig själv någonstans i bekvämligheten och tröttheten. Vet nu lite mer vem jag vill vara, så jag kommer komma dit igen. Om det ska vara någon Buke-träff i Sthlm är jag absolut på!
 
jag har överhuvudtaget inte ens kommenterat @Hero s inlägg, så ingenstans "förstår", försvarar eller "godtar" jag vad @Hero skrivit.
Däremot tycker jag upprepandet av saker han skrivit tidigare i andra trådar och i pm som ska dras upp gång på gång på gång är 1) onödigt och 2) tröttsamt. Sånt ältande tillför ingenting och brukar i normala fall stöta på patrull.

Men försök inte snacka dig ur, det är precis vad du gör och PM:et som nämndes var ju högst relevant för diskussionen som handlar om vad Hero skriver precis just nu.

För övrigt så blir man min jämlike av hela andra orsaker än att man råkar ha en fitta mellan benen. Fysiskt kön är det absolut minst relevanta i fråga om det.

Ja, det är väldigt tydligt att du inte har minsta medkänsla för andra kvinnor men ett desto större intresse av att hålla män som spyr galla över dem om ryggen.
 
@durachiny @Ceta han vegokillen skrev till mig "Hej sylten! Välkommen till klubben! Hur är det?".. haha, äsch antar jag mest behöver lite mer pepp för att våga svara nåt alls, är väl bara o skriva nånting... känner mig nervös, nybörjare och väldigt ringrostig när det gäller dejting som jag är^^ ska dra iväg nåt =)

//r
 
Var egentligen mest nyfiken på om det var någon som hade någon annan teori än nystart när han dök upp i flödet igen.
Tack för svar iallafall.

Personer som betalar för att boosta verkar kunna visas igen, både om man man swipat vänster och om man redan matchat. Har swipat höger igen på några sådana och matchat igen men under mina matchningar finns den bara en gång, när jag nämnt det för personerna har flera nämnt att de precis boostat.

Det har fått mig att sluta boosta helt, vill INTE bli en sån där störig jävel som dyker upp hos folk varje dag fast de swipat vänster varje gång.
 
@durachiny han vegokillen skrev till mig "Hej sylten! Välkommen till klubben! Hur är det?".. haha, äsch antar jag mest behöver lite mer pepp för att våga svara nåt alls, är väl bara o skriva nånting... känner mig nervös, nybörjare och väldigt ringrostig när det gäller dejting som jag är^^ ska dra iväg nåt =)

//r
Svara bara hur det är med dig, är du trött? Uppspelt? Ledsen? Osv, berätta något om dig eller din dag. Ställ en följdfråga! Kanske fråga hur han firade nyår?

Heja dig!
 
När man får ett meddelande från ett okänt nummer (har ny telefon då den tidigare dog vattendöden) och tror att det är en person men det senare visar sig att det inte är den personen och det har gått lite för lång tid för att man ska kunna med att fråga vem tusan är du nu då.. :o
 
Jag är pissless på att den här tråden ska användas som nån uppfostringstråd av @Hero .
Ja, det är ok att reagera över hur en annan användare uttrycker sig och agerar men jag tycker att gränsen tangeras när folk som normalt inte ens läser i tråden ska in och trycka till också - det är mobbing även om jag också tycker han är ute och cyklar (i nattmössa tom).

Det gör också tyvärr att en del av er som vill uppfostra Hero själva kliver över gränsen och det ger konsekvenser.

/mod
 
När man får ett meddelande från ett okänt nummer (har ny telefon då den tidigare dog vattendöden) och tror att det är en person men det senare visar sig att det inte är den personen och det har gått lite för lång tid för att man ska kunna med att fråga vem tusan är du nu då.. :o

Jag hade skrivit som det var.
Ursäkta, men vem är du?
Jag har bytt telefon och trodde du var x men tydligen inte.
 
Jag skulle vilja veta vad din hemlighet är ? :) Jag kan typ räkna på en hand där tjejer kontaktar mig i verkliga livet.

Tror det mycket beror på vad man utstrålar. Och då främst omedvetet. Jag t ex har lärt mig att jag framstår som ointresserad och avvisande "på avstånd" och även i initiala kontakter kan utstråla samma sak. ÄVEN om jag är sjukt intresserad.

Märktes enormt tydligt när kompisens kollega var här första gången. Jag var intresserad (men är en feg jävel), han var intresserad men uppfattade mig som avvisande eller åtminstone på sin höjd neutral. Tydligen "speglade" jag inte ens eller med kroppsspråk besvarade små inviter... Jag hade varnat honom att jag just KAN upplevas som ointresserad initialt, än mer om jag känner mig nervös eller osäker. En jäkla tur det, för jag är till och med "värre" än jag trodde.

Har du några nära ÄRLIGA vänner eller ex eller liknande som kanske kan hjälpa till att bedöma om det kan bero på vad du ev omedvetet utstrålar?
 
Folk som skriver att de har hund men ingenstans ens hintar om vad för hund... :down:

Fick annars en matching i.. förrgår. Bestämde mig för att skriva nu men känner mig jäkligt skeptisk.
 
Vad är galet med att skriva att man har hund men inte nåt om vilken?
Enkelt! Vissa skriver att de är "stolt ägare" till någon smällfet trubbnos som har små streck till näsborrar, sådana kan jag inte dejta. Öht har jag svårt för de som har sina hundar i uselt skick, använder dem som "statussymbol" eller annat irriterande. Har någon en hund av ras som generellt sett är väldigt bufflig och bökig av sig så vet jag att det troligen inte kommer bli helt smidigt och problemfritt med den hunden och mina hundar, och då är jag inte heller intresserad :D
 
Lite dejtuppdatering.

Dejten och jag har nu alltså varit på resa ihop, firat jul och nyår tillsammans. Han har träffat min familj och nästan hela släkten. Han vill börja rida.
Det kanske verkar som att vi är ett par, men vi har inte satt någon etikett på relationen, vilket känns helt okej. Jag är iaf kär och känner mig väldigt monogam. Just nu är allt bara fantastiskt. Vi har kul ihop, ju mer jag lär känna honom desto mer tycker jag om honom. När jag igår kom hem lite deppig för att min häst inte känts 100, la han genast ifrån sig det han sysslade med för att prata. Det kanske är en liten och självklar sak men väldigt betydelsefull för mig.

Det är några tvivel som dyker upp ibland, bland annat att vi har helt olika uppfattningar om religion och olika kulturella bakgrunder, men blir det ett problem får vi ta det då. Just nu tänker jag njuta :love:
 
Enkelt! Vissa skriver att de är "stolt ägare" till någon smällfet trubbnos som har små streck till näsborrar, sådana kan jag inte dejta. Öht har jag svårt för de som har sina hundar i uselt skick, använder dem som "statussymbol" eller annat irriterande. Har någon en hund av ras som generellt sett är väldigt bufflig och bökig av sig så vet jag att det troligen inte kommer bli helt smidigt och problemfritt med den hunden och mina hundar, och då är jag inte heller intresserad :D
Får du väl fråga om sen - de har ju hund iallafall. Någonstans ska man börja och de har kanske bara med detta för att hålla bort de som inte vill gå i närheten av jycken.
 
Jag är pissless på att den här tråden ska användas som nån uppfostringstråd av @Hero .
Ja, det är ok att reagera över hur en annan användare uttrycker sig och agerar men jag tycker att gränsen tangeras när folk som normalt inte ens läser i tråden ska in och trycka till också - det är mobbing även om jag också tycker han är ute och cyklar (i nattmössa tom).

Det gör också tyvärr att en del av er som vill uppfostra Hero själva kliver över gränsen och det ger konsekvenser.

/mod

Har jag klivit över gränsen? Jag frågar av genuint intresse alltså, då det är bra att veta om jag själv också är ute och cyklar eller mobbar, och blivit blind för det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 363
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
540
Senast: Mineur
·
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
86 87 88
Svar
1 740
· Visningar
48 920
Senast: Scata
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 214

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp