Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Enkelt! Vissa skriver att de är "stolt ägare" till någon smällfet trubbnos som har små streck till näsborrar, sådana kan jag inte dejta. Öht har jag svårt för de som har sina hundar i uselt skick, använder dem som "statussymbol" eller annat irriterande. Har någon en hund av ras som generellt sett är väldigt bufflig och bökig av sig så vet jag att det troligen inte kommer bli helt smidigt och problemfritt med den hunden och mina hundar, och då är jag inte heller intresserad :D

Ah det var en personlig preferens! Jag trodde du menade det var konstigt att skriva att man hade hund men inte vilken sort.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Enkelt! Vissa skriver att de är "stolt ägare" till någon smällfet trubbnos som har små streck till näsborrar, sådana kan jag inte dejta. Öht har jag svårt för de som har sina hundar i uselt skick, använder dem som "statussymbol" eller annat irriterande. Har någon en hund av ras som generellt sett är väldigt bufflig och bökig av sig så vet jag att det troligen inte kommer bli helt smidigt och problemfritt med den hunden och mina hundar, och då är jag inte heller intresserad :D

Jag undviker oftast de som har hund :p
Ruben är så himla grinig mot de flesta hundar samt att jag tycker så många har ouppfostrade kräk.
 
Folk som skriver att de har hund men ingenstans ens hintar om vad för hund... :down:

Fick annars en matching i.. förrgår. Bestämde mig för att skriva nu men känner mig jäkligt skeptisk.

Upplever du att detta är vanligt ? Jag har aldrig sett det och då har jag kollat många profiler. De flesta är väldigt mån om att skriva och ta bilder på sina hunder & katter. Däremot är det många som utelämnar att dom har barn :down:. Men jag tycker det låter väldigt smart av killen. Matchar han med en hundintresserad tjej så är det ju väldigt sannolikt att hon kommer börja fråga om hunden och då har man fått henne på tråden.

Jag har själv velat prova hur väl hundtricket fungerar. Att det fungerar finns det ju många som har testat . Men hur väl det fungerar hade varit intressant. Tex , ta ett foto på sig själv tillsammans med en hund :).
 
Upplever du att detta är vanligt ? Jag har aldrig sett det och då har jag kollat många profiler. De flesta är väldigt mån om att skriva och ta bilder på sina hunder & katter. Däremot är det många som utelämnar att dom har barn :down:. Men jag tycker det låter väldigt smart av killen. Matchar han med en hundintresserad tjej så är det ju väldigt sannolikt att hon kommer börja fråga om hunden och då har man fått henne på tråden.

Jag har själv velat prova hur väl hundtricket fungerar. Att det fungerar finns det ju många som har testat . Men hur väl det fungerar hade varit intressant. Tex , ta ett foto på sig själv tillsammans med en hund :).

IRL funkar hundtricket så att mest tanter i kollektivtrafiken vill klappa och samtidigt berätta om deras bortgångna hund Puff eller nåt :meh: Inte så mycket action med andra ord.
 
Enkelt! Vissa skriver att de är "stolt ägare" till någon smällfet trubbnos som har små streck till näsborrar, sådana kan jag inte dejta. Öht har jag svårt för de som har sina hundar i uselt skick, använder dem som "statussymbol" eller annat irriterande. Har någon en hund av ras som generellt sett är väldigt bufflig och bökig av sig så vet jag att det troligen inte kommer bli helt smidigt och problemfritt med den hunden och mina hundar, och då är jag inte heller intresserad :D
Ha ha du är en hundsnobb :D!
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Men försök inte snacka dig ur, det är precis vad du gör och PM:et som nämndes var ju högst relevant för diskussionen som handlar om vad Hero skriver precis just nu.



Ja, det är väldigt tydligt att du inte har minsta medkänsla för andra kvinnor men ett desto större intresse av att hålla män som spyr galla över dem om ryggen.

Snacka om att du kastar sten i glashus så att skärvorna flyger :rofl:

Att du lägger helt osagda ord i min mun är ditt problem och det säger en hel del om vad för typ av människa du är. Med andra ord, en sådan med väldigt osnygga diskussions"tekniker", vilket jag iofs redan visste och därav sällan nappar på, men det innebär ju inte att det alltid står dig fritt fram att slänga skit(snack) åt mitt håll helt oemotsagd.

Men lev du vidare i villfarelsen att om man inte hänger på drevet och kritiserar "som alla andra" utan lyfter ett helt annat problem, så "förstår", försvarar och "godtar" man det som man inte öht har berört eller kommenterat åt något håll. Måste vara en väldigt bekväm fabelvärld att leva i när man kan tillskriva andra människor åsikter och rent hittepå som en sanning och som bonus dessutom få en massa medhåll för ens egna totalt fria fantasier :grin:

Medkänsla finns här i okönsbundet överflöd och de som får den, är de som behöver den :up:
 
Upplever du att detta är vanligt ? Jag har aldrig sett det och då har jag kollat många profiler. De flesta är väldigt mån om att skriva och ta bilder på sina hunder & katter. Däremot är det många som utelämnar att dom har barn :down:. Men jag tycker det låter väldigt smart av killen. Matchar han med en hundintresserad tjej så är det ju väldigt sannolikt att hon kommer börja fråga om hunden och då har man fått henne på tråden.

Jag har själv velat prova hur väl hundtricket fungerar. Att det fungerar finns det ju många som har testat . Men hur väl det fungerar hade varit intressant. Tex , ta ett foto på sig själv tillsammans med en hund :).
Gör du det till ett falsarium så tror jag nog det blir därefter. Men i vrigt om du har egen hund, hundvakt eller för all del har någons hund som träningskompis - det må vara hänt, men ett riktigt intresse för det är väl det som räknas.
 
IRL funkar hundtricket så att mest tanter i kollektivtrafiken vill klappa och samtidigt berätta om deras bortgångna hund Puff eller nåt :meh: Inte så mycket action med andra ord.
Haha, OH JA! Sommartid kan jag knappt gå genom centrum med hundarna, för femhundratrettioelva tanter (och ibland gubbar) ska stanna och prata, hälsa på hundarna osv. Det kan visserligen vara väldigt trevligt det med många gånger, men det fungerar verkligen världssämst ur "hitta dejt-synvinkel" :D

Ha ha du är en hundsnobb :D!
Yep! Eller ja, jag kommer alltid prioritera mina hundar högre än någon eventuell partner, m.a.o. måste en eventuell partners hund fungera ihop med mina hundar. Personer som skaffar hund utan att visa på något riktigt intresse för hunden (genom att ha den som statussymbol eller genom att hålla den fet) kan jag inte tycka om, för jag tycker att om man ska ha ett levande djur så ska man läsa på först och se till att kunna ta hand om det ordentligt. Sjukt oattraktivt med personer som inte bryr sig om de levande varelser som de har ansvar för.
 
Ingen som matschat än så där går att prova att skriva. Men det blåa kugghjulet har hoppat till några gånger, vad det nu kan betyda.
Fortfarande så att många dyker upp igen - störande bara att adressen är fel satt. En och annan jag pratat med i verkligheten har dykt upp med med, vill minnas de var mycket trevliga såvitt jag kommer ihåg.
Nåja - tar en masa tid detta, men kan vara roligt att ha provat ett tag iallafall. Sen får det nog städas bort som något som kanske inte passade mig.
Var med i nån eller par fb-grupper med singlar ett tag. Blev inget så men var ett kul gäng, kanske skulle leta upp och se om det är sig likt.
 
Haha, OH JA! Sommartid kan jag knappt gå genom centrum med hundarna, för femhundratrettioelva tanter (och ibland gubbar) ska stanna och prata, hälsa på hundarna osv. Det kan visserligen vara väldigt trevligt det med många gånger, men det fungerar verkligen världssämst ur "hitta dejt-synvinkel" :D


Yep! Eller ja, jag kommer alltid prioritera mina hundar högre än någon eventuell partner, m.a.o. måste en eventuell partners hund fungera ihop med mina hundar. Personer som skaffar hund utan att visa på något riktigt intresse för hunden (genom att ha den som statussymbol eller genom att hålla den fet) kan jag inte tycka om, för jag tycker att om man ska ha ett levande djur så ska man läsa på först och se till att kunna ta hand om det ordentligt. Sjukt oattraktivt med personer som inte bryr sig om de levande varelser som de har ansvar för.

Låter inte helt enkelt det där ? Är viktigt att en eventuell partner har hund ? Låter som att det nästan skulle vara enklare för dig att träffa någon som inte har hund.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Testat och testat, Bruce är med mig överallt. Det har aldrig genererat något ragg :D

Träffade ju dock en hundvalp på en uteservering i höstas och drogs till sällskapet på grund av denne lille godbit. Låg dock med godbitens ägares kompis, och inte med ägaren. Så inga garantier där heller.

Hundvalpar är ju lite speciellt. Vem smälter inte för dom ? Men svårt att få tag i en hundvalp för att testa hundtricket :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 331
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
539
Senast: Mineur
·
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
78 79 80
Svar
1 596
· Visningar
45 026
Senast: Hazel
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
2 969

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Uppdateringstråd 29
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp